  • 1. Data: 2007-01-24 00:42:36
    Temat: przepisy kulinarne a prawo autorskie
    Od: smerf <s...@a...home.pl>

    Czy przepisy kulinarne sa chronione prawem autorskim ?
    Zawsze, czasami, w ogóle ? Czesto te same przepisy mozna znalezc w necie na wielu
    stronach.

    Niektóre przepisy sa tak napisane ze maja charakter indywidualny, sa nacechowane
    emocjami,
    niektóre są niemal równoważnikami, sa instrukcjami "zrób to, teraz to".
    Czy to ma znaczenie w ochronie prawa autorskiego ?

    Przykładowo czy taki przepis podlega ochronie ?
    http://www.przepisykulinarne.net.pl/search.php?id=90

  • 2. Data: 2007-01-24 01:12:58
    Temat: Re: przepisy kulinarne a prawo autorskie
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 24.01.2007 smerf <s...@a...home.pl> napisał/a:
    > Czy przepisy kulinarne sa chronione prawem autorskim ?
    > Zawsze, czasami, w ogóle ? Czesto te same przepisy mozna znalezc w necie na wielu
    stronach.

    Algorytm, czyli sam sposób przygotowania czegoś nie jest chroniony. Może
    podlegać forma - jeśli ktoś ubrał to w odpowiednie słowa i zrobił z tego
    np. utwór literacki :) W sytuacjach wątpliwych (gdy widzisz ten
    indywidualizm) lepiej przyjąć, że to utwór i ochronie podlega - w końcu
    żaden problem przepisać to własnymi słowami.

    > Przykładowo czy taki przepis podlega ochronie ?
    > http://www.przepisykulinarne.net.pl/search.php?id=90

    MZ nie podlega.

    --
    Marcin

  • 3. Data: 2007-01-24 07:37:34
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Wed, 24 Jan 2007 09:12:58 +0800, Marcin Debowski napisał(a):

    > MZ nie podlega.

    Polemizowałbym. Projekt graficzny strony www jak najbardziej podlega.

  • 4. Data: 2007-01-24 07:42:56
    Od: smerf <s...@a...home.pl>

    jureq napisał(a):

    > Polemizowałbym. Projekt graficzny strony www jak najbardziej podlega.

    Mowimy o samym tekscie bez formatowania. Czyli czy to podlega ochronie ? :

    Jabłecznik
    1 kg jabłek antonówek,
    25 dag mąki,
    25 dag cukru,
    4 jaja,
    pół paczki proszku do pieczenia,
    1 olejek cytrynowy.

    Tortownicę wysmarować masłem i wysypać tartą bułką. Jabłka pokrajać w drobne
    plasterki i wyłożyć nimi tortownicę. Utrzeć jaja z cukrem, dodać olejek i mąkę z
    proszkiem do pieczenia i wyrobić. Ciasto wlać na jabłka. Piec około 90-120 minut.

  • 5. Data: 2007-01-24 09:48:23
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 24.01.2007 jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> napisał/a:
    > Polemizowałbym. Projekt graficzny strony www jak najbardziej podlega.

    Mówimy o tekscie przepisu.

    --
    Marcin