  • 121. Data: 2011-07-29 13:24:38
    Temat: Re: pytanie w temacie ronda
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Fri, 29 Jul 2011 13:21:46 +0200, Javelin napisał(a):

    > Oczywiście że nie, ale póki co to Ty robisz z siebie idiotę próbując

    Nie, no raz, że nie śmiałbym, dwa, że przy blasku mistrza i tak nikt takich
    podrygów by nie zauważył

    > przekręcać moje słowa. Od samego początku dyskusji mówiłem o osi
    > jezdni na rondzie, wiesz, tej części która cały czas idzie po okręgu,
    > tej części której nazywamy rondem. Gdybyś dalej nie rozumiał, to oś

    i każdy kto tam wpadnie będzie już tam jeździł dookoła aż do usranej
    śmierci?

    rozdziela na dwie równe połowy jezdnie NA rondzie które to
    > biegną nieprzerwanie do okoła ronda. To że przy rondzie są zjazdy
    > które mają własne osie jezdni to już jest zupełnie inna bajka.

    O.. to ciekawe. A podasz jakąś fotkę takiego surrealistycznego ronda z
    którego zjazdy nie zaczynają się na samym rondzie? I co się tam robi,
    skacze? Fruwa?

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 122. Data: 2011-07-29 13:34:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 29 Jul 2011 12:21:15 +0100, Waldek Godel napisał(a):

    > A od kiedy jazda wzdłuż pasa jest skrętem?

    A od kiedy nie ?
    Oczywiscie o ile pas skreca.

    J.

  • 123. Data: 2011-07-29 13:36:04
    Od: Javelin <s...@o...pl>

    Witam!

    W liście od "Waldek Godel" datowanym 29 lipca 2011 (13:17:23) napisano:

    Wskaż w którym miejscu tej wiadomości napisałem o skręcie w prawo na
    rondzie? Akurat ta wiadomość dotyczyła skrętu z jednej drogi w drugą,
    o rondzie ani słowa

    j.w. dalszy ciąg tej samej dyskusji z Romanem

    Zjazd z ronda odbywa się w prawo, nie skręca się w prawo, ale zjazd
    odbywa się w prawą stronę od osi jezdni na rondzie, sens niezmienny
    jak w całej dyskusji i bardzo jasny. Słowa: "...i o taki skręt
    mi chodziło. Skręcasz z w prawo z lewego pasa?..." nadal dotyczą
    poprzedniej dyskusji o skręcaniu z jednej drogi w drugą

    I ponownie gdzie tu jest mowa o SKRĘCANIU w prawo na rondzie? cztery
    razy pudło

    > itp..

    Szukaj dalej bo słabo Ci to poszło. Usilnie próbujesz mi wcisnąć w
    palce słowa których nie napisałem. Cały czas piszę o zjeżdżaniu z
    ronda a nie o skręcaniu w prawo. Jeżeli dla Ciebie zjazd z ronda i
    skręt to te same czynności to jest to już Twój problem.

    --
    Javelin
    Kraków

  • 124. Data: 2011-07-29 13:36:07
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Fri, 29 Jul 2011 13:34:22 +0200, J.F. napisał(a):

    > A od kiedy nie ?
    > Oczywiscie o ile pas skreca.

    Od zawsze, proszę wujenki.
    Nieważne jak dzikie harce wyprawia pas, dokąd jedziesz wzdłuż pasa,
    jedziesz prosto.

  • 125. Data: 2011-07-29 13:44:05
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello J.F.,

    Friday, July 29, 2011, 1:34:22 PM, you wrote:

    > A od kiedy nie ?
    > Oczywiscie o ile pas skreca.

    Przed każdym zakrętem sygnalizujesz zamiar skrętu?

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 126. Data: 2011-07-29 13:47:00
    Od: Javelin <s...@o...pl>

    Witam!

    W liście od "Myjk" datowanym 29 lipca 2011 (13:17:38) napisano:

    > Fri, 29 Jul 2011 13:09:24 +0200, Javelin

    > Czyli Art.22.2. nie ma zastosowania przy zjeździe z ronda?

    Na samym początku dyskusji napisałem że zjazd z ronda traktujemy "tak
    jakby" jak skrzyżowanie. W mojej opini wspomniany art jest właśnie
    najlepszym przykładem art uniwersalnego, pasującego i do skrzyżowań i
    do rond wszelkiego typu. Trzeba go rozumieć w prosty sposób, aby jak
    najmniej utrudniać innym jazdę oraz starać się do nie tworzenia
    punktów kolizyjnych zjeżdżamy/skręcamy jak najbliżej krawędzi jezdni w
    którą ten zjazd/skręt prowdzi. A co jeżeli rondo ma 3 i więcej pasów i
    zjazd również? będziemy się przepychać z pasa wewnętrznego jadąc w
    poprzek dwóch innych pasów żeby zjechać z ronda? Moim zdaniem
    bezpieczniejsze bedzie wcześniejsze przesuwanie się z pasa na pas (dla
    Waldka "zmiana pasów ruchu") aby to rondo opuścić skrajnym pasem i
    wtedy zająć sobie już dowolny pas nie tworząc zagrożęnia dla nikogo.

  • 127. Data: 2011-07-29 13:49:34
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Javelin,

    Friday, July 29, 2011, 1:36:04 PM, you wrote:

    [................]

    Zanim znów zabrniesz (choć właściwie już zabrnąłeś) to pamiętaj, że
    sytuacja rond z oznaczonymi pasami zjazdowymi i bez oznaczonych pasów
    zjazdowych jest różna. I naprawdę czasem ciężko określić, czy dane
    skrzyżowanie jest klasycznym rondem z jezdnią jednokierunkową wokół
    wyspy czy też trochę bardziej wypasionym skrzyżowaniem z wyznaczonymi
    pasami do manewrów, wyspą po środku i oznakowaniem ruchu okrężnego.

    Swoją drogą - w tym drugim przypadku znaków ruchu okrężnego nie
    powinno być - tak, jak ich nie ma na "rondzie" na Powstańców Śląskich
    we Wrocławiu, pomimo rzeczywistego ruchu okrężnego i jednokierunkowej
    - zdawałoby się - jezdni.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 128. Data: 2011-07-29 13:51:53
    Od: Javelin <s...@o...pl>

    Witam!

    W liście od "Waldek Godel" datowanym 29 lipca 2011 (13:36:07) napisano:

    > Od zawsze, proszę wujenki.
    > Nieważne jak dzikie harce wyprawia pas, dokąd jedziesz wzdłuż pasa,
    > jedziesz prosto.

    No to się zdecyduj. Pas na rondzie idzie nieustannie w lewo, zjazd
    z ronda to jest ta część która się znajduje za prawą krawędzią
    zewnętrznego pasa ronda. To jadąc prosto gdzie w końcu jedziesz?

  • 129. Data: 2011-07-29 14:01:24
    Od: Javelin <s...@o...pl>

    Witam!

    W liście od "Waldek Godel" datowanym 29 lipca 2011 (13:24:38) napisano:

    > i każdy kto tam wpadnie będzie już tam jeździł dookoła aż do usranej
    > śmierci?

    No dobrze widać trzeba tłumaczyć jak dziecku. Oczywiście że nie, ma
    prawo zjechać z ronda w zjazd który znajduje się na prawo od osi
    jezdni na rondzie. Tyle że oś znajzdu w żadnym miejscu nie styka się z
    osią jezdni na rondzie

> [...]

    > O.. to ciekawe. A podasz jakąś fotkę takiego surrealistycznego ronda z
    > którego zjazdy nie zaczynają się na samym rondzie? I co się tam robi,

    Surreailstycznego? To możę ty pokaż chociaż jedno rondo gdzie zjazd z
    ronda zaczyna się na pasie jazdy po rondzie? Póki co jest tak, i nie
    chce być inaczej, że zjazd z ronda to jest ten punkt styku prawej
    krawędzi jezdni na rondzie oraz jezdni prowadzącej od ronda.
    Poruszając się po lewej stronie tego punktu styku ciągle znajdujesz
    się NA rondzie a nie na zjeździe. Nie można równocześnie jechać w
    prawo i lewo, nie można równocześnie jechać w przód i tył i nie można
    równocześnie jechać po rondzie i z niego zjeżdżać. Dlatego mówi się o
    jeździe po rondzie, zamiarze zjechania z ronda, zjeżdżaniu z ronda
    (przecinanie punktu styku dwócj jezdni) i zjechani z ronda. Jeżeli
    klient jedzie po zewnętrznym pasie to już zjeżdża z ronda czy nadal
    jedzie po rondzie?

  • 130. Data: 2011-07-29 14:02:44
    Od: 'Tom N' <n...@1...dyndns.org.invalid>

    .
    > Właśnie poszedłem do garażu, od krawędzi szyby przedniej do końca lusterka
    > jest 33 cm,

    Czyli lusterek nie rozłożyłeś maksymalnie, bo ciągle były przymocowane do
    samochodu ;P

    --
    Tomasz Nycz