  • 21. Data: 2014-05-08 19:53:57
    Temat: Re: radioimpulsy
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    J.F pisze tak:

    > Jakby to miganie przetransmitowac do mieszkania ?

    Boziu po co?

    --
    Piter

  • 22. Data: 2014-05-08 20:06:35
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > To ciekawe dlaczego na moim liczniku jest wydrukowane obok diody że 10000 impulsów
    to 1kWh.

    jeśli tak, to co innego. Nie oglądałem - nie wiem.
    Tak czy siak - Badworm napisał słusznie - należałoby zacząć od
    sprawdzenia, czy może jest jakiś (nawet darmowy) soft do tego typu
    licznika, itp.

    Zabawa w zliczanie mignieć diodą to naprawdę jakiś absurd się wydaje.

  • 23. Data: 2014-05-08 20:16:26
    Od: jacek pozniak <j...@f...pl>

    A można gdzieś coś takiego kupić?

    jp

  • 24. Data: 2014-05-08 20:17:44
    Od: Pawel2420 <z...@n...pl>

    > Zabawa w zliczanie mignieć diodą to naprawdę jakiś absurd się wydaje.

    Zliczanie mignięć jest potrzebne aby narysować wykres dobowego zużycia
    prądu. Z licznika odczytać można jedynie skumulowaną wartość.

    Paweł

  • 25. Data: 2014-05-08 21:59:48
    Od: Pawel2420 <z...@n...pl>

    W dniu 2014-05-08 20:16, jacek pozniak pisze:
    > A można gdzieś coś takiego kupić?
    W lewym dolnym rogu tego obrazka http://i-node.pl/inode_duze.jpg jest
    kontakt.

    Z zakupem samych urządzeń nie ma problemu. Potrzebna jest jednak jeszcze
    aplikacja odczytująca zgromadzone dane i rysująca wykresy. Mam takie
    programy do prawie identycznych urządzeń różniących się jedynie
    wlutowanymi czujnikami:
    http://i-node.pl/inode_wykres2.png (temperatura+wilgotność w lodówce)
    http://i-node.pl/inode_wykres3.png (aktywność ruchowa człowieka)
    Wystarczy te aplikacje tylko trochę przerobić. Nie zrobię jednak tego w
    jeden dzień.

    Paweł

  • 26. Data: 2014-05-09 00:16:38
    Od: jacek pozniak <j...@f...pl>

    Pawel2420 wrote:

> [...]
    > http://i-node.pl/inode_wykres3.png (aktywność ruchowa człowieka)
    > Wystarczy te aplikacje tylko trochę przerobić. Nie zrobię jednak tego w
    Faktycznie, spojrzałem tylko na to mniejsze zdjęcie.
    Mi wykresy nie są potrzebne, mi by wystarczyło aby dane o zliczonych
    błyskach przesyłało do PC, np. na jakiś emulowany UART na BT, posiada taką
    funkcjonalność?

    jp

  • 27. Data: 2014-05-09 00:29:18
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 8 May 2014 11:59:42 +0200, "J.F"
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Jakby to miganie przetransmitowac do mieszkania ? Kable odpadaja.

    A po co ci to miganie bo nie rozumiem?

    --
    Marek

  • 28. Data: 2014-05-09 01:40:54
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik Zachariasz Dorożyński napisał:
    [..]
    > Po co takie kombinacje jak można co miesiąc zapisać na kartce
    [..]

    Haaaloooo... mamy 21 wiek...

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 29. Data: 2014-05-09 01:42:19
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik sundayman napisał:

    > Po pierwsze, to by trzeba sobie zadać pytanie, czy to miganie ma
    > jakikolwiek sens poza wskazaniem pracy urządzenia.

    Zwykle impuls na 1Wh

    > Bo raczej wątpliwe , żeby miganie miało jakąś korelację z zużyciem
    > energii. Nie po to jest ten LED.

    Po to, emuluje tarczę licznika mechanicznego.

    [..]

  • 30. Data: 2014-05-09 07:28:45
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 09 May 2014 00:42:19 +0100, AlexY <a...@i...pl> wrote:
    > Po to, emuluje tarczę licznika mechanicznego.

    Przecież licznik co kilka sekund na lcd wyświetla bieżący stan
    zużycia a nawet chwilowy pobór mocy, więc po co zużycie pokaxywać
    mijając? Ja bylem przekonany że to miganie to taki heartbeat licznika
    (ielektronika się nie zawiesila).

    --
    Marek