  • 11. Data: 2017-12-22 10:41:43
    Temat: Re: reanimacja żarówki diodowej
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "HF5BS" napisał w wiadomości grup

    >A jeszcze "dziwnym trafem" kolor światła leci w kiedunku
    >(pod)czerwieni. Montowałem lata temu jakiegoś kompa. Z braku chyba
    >oznaczeń szpilek, albo już nie wiem czego, podłączałem na ślepo diody
    >i przełączniki. I tak jakoś mnie dziwiło, czemu zielona dioda
    >potrafila zaświecić na żółto, czy nawet pomarańczowo, mając wlaściwie
    >taką samą jasność.

    Zielona owszem, czerwona jak ucieknie w podczerwien, to nie bedzie
    widac,
    ale ostatnio tak zalatwilem niebieska czy białą - i zielona nie byla

    >W "żarówce" LED miałem kilka, które uwaliły się tak, że jasność, jak
    >popędzić, to miały, ale zamiast ok. 30 mA, trzeba im dać było tak ze
    >120-150, i świeciły. Co oczywiście, stosownie skutkowało.

    To kiedys dyskutowalismy - moduly COB, np 10 diod w szeregu,
    podlaczamy ... kilka nie swieci.

    J.

  • 12. Data: 2017-12-22 12:29:50
    Od: kilokitu <k...@o...pl>

    Pewnie by wystarczyło wymienić ten duży kondensator elektrolityczny i żarówka by
    znowu świeciła a nie migała (się)
    Już udało mi się zreanimować kilkanaście żarówek ledowych. W tych z przetwornicami
    przeważnie trzeba wymienić ww kondensator.

  • 13. Data: 2017-12-22 20:02:18
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 22.12.2017 o 06:28, Marek pisze:
    > Tak przy okazji, czy ktoś może natknal się na jakieś modele żarówek led,
    > które są rozbieralne bez zniszczenia klosza lub nasadki E20?

    Wpadła mi niedawno w ręce taka uszkodzona:
    https://zapodaj.net/a4b5cad680500.jpg.html
    Pierścień można ściągnąć i założyć na lekki wcisk palcami

    --
    Czarek

  • 14. Data: 2017-12-22 22:09:47
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik "Czarek" <c...@n...fm> napisał w wiadomości

    > Wpadła mi niedawno w ręce taka uszkodzona:
    > https://zapodaj.net/a4b5cad680500.jpg.html
    > Pierścień można ściągnąć i założyć na lekki wcisk palcami

    Ja w ogóle się zastanawiam - przetwornica, gdzie to grzeje się jak jaki
    scoorvenson, jest jeszcze dość mocno opatulona grubą termokurczką... jak to
    na nie wypalantywać? A otworów wentylacyjnych nie ma. Udało mi się zdjąć
    plastykowy klosz udający bańkę żarówki i od razu lampka przestała cyklicznie
    gasnąć, jak przetwornica się przegrzała, i zaskakiwać znów, jak ostygła.
    Świeciła się cały czas, więc myślę, że wystarczyło by zapewnić jej lepsze
    chłodzenie i lampka nie psuła by się tak.
    Pomijam oczywiście jakość montażu, nie licząc termokurczki na przetwornicy.

    --
    Psy kochają przyjaciół i gryzą wrogów,
    (C) Zygmunt Freud.

  • 15. Data: 2017-12-22 22:31:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 22 Dec 2017 22:09:47 +0100, HF5BS napisał(a):

    > Ja w ogóle się zastanawiam - przetwornica, gdzie to grzeje się jak jaki
    > scoorvenson, jest jeszcze dość mocno opatulona grubą termokurczką... jak to
    > na nie wypalantywać?

    Przetwornica sie grzeje relatywnie slabo, LED podgrzewa calosc.

    > A otworów wentylacyjnych nie ma.

    Ale sa zebra na wierzchu. Wiele nie daja, skoro calosc goraca jak
    diabli, ale jak przetwornica ma male straty, to moze niewiele
    przekracza temperature obudowy.
    Kielich powiedzmy 60 C, przetwornica tylko 80 C :-)

    > Udało mi się zdjąć
    > plastykowy klosz udający bańkę żarówki i od razu lampka przestała cyklicznie
    > gasnąć, jak przetwornica się przegrzała, i zaskakiwać znów, jak ostygła.

    Dobra przetwornica, z zabezpieczeniem ... czy kiepska, z zimnym lutem
    :-)

    J.

  • 16. Data: 2017-12-22 23:20:12
    Od: Jawi <g...@p...fm>

    W dniu 2017-12-22 o 06:28, Marek pisze:

    > Tak przy okazji, czy ktoś może natknal się na jakieś modele żarówek led,
    > które są rozbieralne bez zniszczenia klosza lub nasadki E20?
    Kupiłem takie w Carefurze kiedyś, Omega się nazywały. Bardzo dobre z
    dwóch powodów: rozbieralne, można ręką zdjąć klosz, oraz oparte na
    przetwornicy, wystarczy wymienić jeden małej mocy rezystor by ograniczyć
    prąd diody i wydłużyć jej znacząco życie. Mam kilka tak przerobionych.

  • 17. Data: 2017-12-22 23:26:53
    Od: Jawi <g...@p...fm>

    W dniu 2017-12-20 o 20:32, ToMasz pisze:
    > 8.5v, 8.7v, - chore jakieś napięcie. z 12v - za dużo trzeba "zrzucać".
    > musze poszukać jakiegoś 9woltowego zasilacza.

    W zależności od konfiguracji diod, napięcia, prądu.
    Można AL5809 - dioda prądowa lub CL25, prościej się nie da.

  • 18. Data: 2017-12-23 00:04:14
    Od: kasik <k...@s...pl>

    > oparte na przetwornicy, wystarczy wymienić jeden małej mocy rezystor
    > by ograniczyć prąd diody i wydłużyć jej znacząco życie.

    Gdy zamiast przetwornicy jest kondensator szeregowy, to wystarczy go
    wymienić na mniejszy - od dawna mam kilka tak przerobionych i są "wieczne".

  • 19. Data: 2017-12-23 02:50:36
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2017-12-22 o 12:29, kilokitu pisze:
> [...]
    > Już udało mi się zreanimować kilkanaście żarówek ledowych. W tych z przetwornicami
    przeważnie trzeba wymienić ww kondensator.

    Czytam ten wątek ... na początku wydawało mi sie, że nie rozumiem
    problemu. Wstępnie założyłem, że chodzi o akademickie zabawy. Ale teraz
    widzę, że zupełnie nie.

    Po co naprawiać żarówki? Czy w tych wolframowych też wymieniasz wolfram?
    Aż ciśnie mi się na usta pytanie: stępił mi się nożyk w jednorazowej
    golarce. Też go naprawiasz?

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 20. Data: 2017-12-23 03:35:28
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    > Kielich powiedzmy 60 C, przetwornica tylko 80 C :-)

    Zmierzyłbym u siebie, u mnie całość z tworzywa... 3 lampki, dwie już parę
    lat świecą i nie narzekają, trzecia, znaleziona :), cyklicznie gaśnie i
    zapala się. Coby nie było, nie bardzo daje się dotknąć.

    > Dobra przetwornica, z zabezpieczeniem ... czy kiepska, z zimnym lutem
    > :-)

    Sposób i cykliczność przygasania, nie wskazuje na zimny lut.