  • 1. Data: 2011-09-27 10:02:45
    Temat: reguły walki i jej algorytmy (algorytmy walki)
    Od: " fir i wróżki" <f...@g...SKASUJ-TO.pl>

    need i say more? ;-)

    mam teraz troche czasu by pobawic sie w ai,

    powiedzmy ze mam plansze 1000x1000 pikseli i dwa male
    czolgi (czy space shipy) -boty, kazdy rozmiaru ok 10 pikseli

    (tak jak w tym moim programiku:

    dl.dropbox.com/u/42887985/bociaki.zip

    chodzi o proste i naoczne srodowisko)

    jednostka czasu jest ramka, kazdy bot ma taki sam przyrost
    energii na ramke, (np +1.0e), rozmaite akcje danego bota
    pochlaniaja rozne rodzaje energii np

    - ruch na 100% szybkosci (np +5pix/f) 1.0e
    - ruch na 50% szybkosci 0.5e,
    - obrot na 100% szybkosci (np 15st/f) 1.0e itd
    - obczajanie terenu na 100% widzialnosci (np promien 150 pix) 1.0 e itd

    (niewykorzystana energia kumuluje sie, choc nie wiem czy w calosci,
    np +0.8e/f, by nie zachecac do tolalnego bezruchu, np wydalek 0.2
    mozna wydac bo i tak sie nie oszczedzi)

    I. nalezy wymyslec 'reguly walki' jak wyzej (mozliwe akcje
    i wydatki energetyczne)

    II. nalezy wymylec tej walki algorytmy, mozna by zabawic sie
    w ten sposob ze ktos z grupowiczow moglby starac sie wymyslec
    lepszy algorytm bitewny przy ustalonych regulach walki

    moge to zaprogramowac poeksperymentowac sam, okreslic
    reguly, napisac wlasny algorytm i pozniej jak ktos by podeslal
    swoj to wklepac go i wrzucic exeka z walką - ciekawe czy cos
    z tego by wyszlo

    (jakby co jak ktos ma teraz jakies dobre pomysly co do regul
    walki albo jej algorytmow to moze pisac)

    Fir i Wrózki

  • 2. Data: 2011-09-27 12:47:47
    Temat: Re: reguły walki i jej algorytmy (algorytmy walki)
    Od: "Sarr." <s...@g...pl>

    On 27-9-2011 12:02, fir i wróżki wrote:

    > need i say more? ;-)
    >
    > mam teraz troche czasu by pobawic sie w ai,

    heh, sam planuje dodac jakies ai do swojej gierki, szczesliwy jestes, ze
    masz czas ;]

    > moge to zaprogramowac poeksperymentowac sam, okreslic
    > reguly, napisac wlasny algorytm i pozniej jak ktos by podeslal
    > swoj to wklepac go i wrzucic exeka z walką - ciekawe czy cos
    > z tego by wyszlo

    moze zrob support dla ai na przyklad z dll-a? mozesz udostepnic .h z
    'zasadami', danymi srodowiska i interfejsem. mozesz miec ai w modulach,
    mozesz miec moduly z ai od innych i bawic sie w testowanie 'kto napisze
    lepszego bota'.

  • 3. Data: 2011-09-27 13:13:30
    Od: " " <f...@W...gazeta.pl>

    Sarr. <s...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > 'zasadami', danymi srodowiska i interfejsem. mozesz miec ai w modulach,
    > mozesz miec moduly z ai od innych i bawic sie w testowanie 'kto napisze

    no mozna by zrobic, chyba by sie dalo, ktos musialby
    oprogramowac w swoim dllu swojego agenta - tylko funkcje
    update() wolana co ramke i moglby wywolywac tylko pare
    funkcji do sterowania typu

    float e = getActualEnergyInfo();

    moveForward(50); //w procentach
    turnLeft(10);

    scanSurroundings(40); //

    float x = enemyPosX();
    float y = enemyPosY();

    setShield(30);
    fireMissile(20);

    i z tego zbudowac algorytm - narazie poprubuje sam z 'lokalnymi'
    algorytmami i regulami - zobacze co z tego bedzie wychodzic

  • 4. Data: 2011-09-27 22:00:20
    Od: "mariotti" <m...@t...pl>

    > no mozna by zrobic, chyba by sie dalo, ktos musialby
    > oprogramowac w swoim dllu swojego agenta - tylko funkcje
    > update() wolana co ramke i moglby wywolywac tylko pare
    > funkcji do sterowania typu

    Etam dll'a - to tylko pod windę zadziała i tylko jako MZ.
    Lepiej jakiś prosty parser skryptów zrobić i wystawić interfejs
    przez www. User wejdzie na stronę, napisze skrypt i na drugi
    dzień zobaczy jakie miejsce w rankingu ma jego "ai walki" :)

  • 5. Data: 2011-09-28 05:05:15
    Od: " " <f...@W...gazeta.pl>

    mariotti <m...@t...pl> napisał(a):

> [...]
    > przez www. User wejdzie na stronę, napisze skrypt i na drugi
    > dzień zobaczy jakie miejsce w rankingu ma jego "ai walki" :)

    sluszna uwaga, nigdy nie pisalem skryptow do gier i chetnie moge
    potrenowac

  • 6. Data: 2011-09-28 09:26:15
    Od: MoonWolf <m...@p...com>

    denied rebel lies:

    > sluszna uwaga, nigdy nie pisalem skryptow do gier i chetnie moge
    > potrenowac

    Zanim zaczniesz wynajdywać koło - obejrzyj gotowe rozwiązania (na
    przykład Python i Lua).

    --
    <:> Roger, MoonWolf Out <:>|To live is to die
    (::) (::)|

  • 7. Data: 2011-09-28 11:20:44
    Od: " " <f...@W...gazeta.pl>

    MoonWolf <m...@p...com> napisał(a):

    > denied rebel lies:

    > Zanim zaczniesz wynajdywać koło - obejrzyj gotowe rozwiązania (na
    > przykład Python i Lua).

    ktos tu slusznie przypuszcza ze wole to zrobic sam ;-)

    juz kiedys rozwazalem troche nad tym jak dobrze wykombinowac
    jezyk skryptowy, najwazniejsze co wymyslilem to jeko nazwa-> IL

  • 8. Data: 2011-09-28 12:31:09
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    On 28.09.2011 13:20, f...@W...gazeta.pl wrote:

    > ktos tu slusznie przypuszcza ze wole to zrobic sam ;-)
    >
    > juz kiedys rozwazalem troche nad tym jak dobrze wykombinowac
    > jezyk skryptowy, najwazniejsze co wymyslilem to jeko nazwa-> IL

    Robisz coś podobnego do core wars. Bardziej rozbudowane zasady, ale
    główna idea ta sama.

    --
    wer <",,)~~
    http://szumofob.eu

  • 9. Data: 2011-09-28 13:22:10
    Od: " kenobi" <f...@W...gazeta.pl>

    b...@n...pl <b...@n...pl> napisał(a):

    > Robisz coś podobnego do core wars. Bardziej rozbudowane zasady, ale
    > główna idea ta sama.

    przy calej skromnosci to core wars (o ktorym slyszalem juz jako nastolatek
    ale nigdy sie wiecej nie dowiedziem) to chyba bardziej zaawansowany pomysl
    (mowie po przeczytanie hasla w polskiej wiki i po omieceniu okiem 'The
    begginers guide to RedCode') niz to co ja 'robie'

    pomysl zeby uruchomic proste, elementarne srodowisko z postaciami ai
    jest prosty i elementarny, (aczkolwiek dziedzina jest ciekawa a ja od razu
    jako skromny nakowiec staram sie przybrac wobec niej naukowe podejscie
    i cieszy mnie np spostrzezenie ze wsrod szerokiej klasy algorytmow
    mozna wyroznic np tak zwane 'algorytmy walki' itd, 'REGUŁY POLA' czy
    tez 'REGUŁY POLOWE' moga byc dobrym podlozem do rozwazania nad
    agentowka itd)

    pozatym to prosta dlubanina, lepianka, szczesliwie po paru latach
    mam juz zdeczka doswiadczenia w c (widze to jak cholera) i na gruncie
    swoich projektow czuje sie raczej ok, z drugiej strony nie jest tak
    zupelnie latwo wykombinowac cos co by dobrze wygladalo (in to co mialo
    wygladac jak strzelanie zaczyna wygladac jak tryskanie piana z gasnicy
    itp obsuwy) pozatym jest cos w rodzaju kryzysu tworczego/ kryzysu
    pomyslow (wspominalem o tym pare tygodni temu w poscie pt "kryzys przed
    pustym viewportem":

    cytat {

    kryzys przed pr pustym viewportem

    Od dwu tygodni siedze przed prawie pustym viewportem 2d
    (maszyna z blitem, pixelmapa i setpxelami) i mam "kryzys
    tworczy" "blokade"

    chcialbym zrobic cos ciekawego
    ale dokladnie nie wiem co (zasadniczo mogloby to byc cokolwiek
    bylebybylo ciekawe);

    ogolnie rozmyslam sobie (w zdecydowanie
    leniwym nastroju) nad jakimis grami 2d w ujeciu pionowym kontra
    ujecia z gory (raczej to drugie)

    mysle tez raczej o jakiejs grze z postaciami

    (ktos tu wspomnial o tym ze od zagadnienia takiego viewportu 2d
    do AI droga daleka tymczasem jest on dosyc bezposrednia - jak odrzucic
    wszystkie gry bez postaci (a sa one raczej nisza) to zostaja gry z
    postaciami
    a z tego to juz cwierc kroku do ai

    i tak teraz zostaje sporo opcji do wyboru - np czy realtime czy turowo
    (czy "z popychanym czasem") albo czy gre druzynowa (gdy ma sie cala armie
    postaci) czy jednopostaciowa

    po kolei proboje roznych pomyslow ale odrzucam je bo jakos nie moge osiagnac
    nic fajnego - ostatnio mysle o elementach erpega realtime z walka typu bron
    biala - ale pewnie i ten pomysl mi nie wyjdzie

    }

    ) tak ze nie wiadomo co z tego wyjdzie, z trzeciej
    strony 'byle nie za szybko i powinno dac rade cos fajnego wytworzyc'

    kenobi

  • 10. Data: 2011-09-28 13:32:33

    On 28.09.2011 15:22, kenobi wrote:

> [...]
    > (mowie po przeczytanie hasla w polskiej wiki i po omieceniu okiem 'The
    > begginers guide to RedCode') niz to co ja 'robie'

    Corewars też się zmieniały przez lata. Pamiętam jeszcze implementacje na
    8 bitów, były prostsze. W zasadzie to jest kilka komend pseudoasemblera
    do implementacji i kolejka procesów.

    --
    http://szumofob.eu