    From: "bratPit" <k...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: renault i porysowana przednia szyba
    Date: Fri, 24 Sep 2010 00:58:49 +0200

    > czy rysy na przednie szybie w jakiś sposób mozna usunąć?
    > Kupiłem uzywany samochód z belgii ale chyba notorycznie myty w jakiejś
    > tandetnej myjni mechanicznej,
    > szyba ma sporo rys w różnych kierunkach , które w sloneczne dni są
    > widoczne.
    > Czy jest jakaś technologia zlikwidowania rys bez koniecznosci wymiany
    > szyby?
    >
    > i jeszcze jedno, co to za przednie szyby montowane są we francuzach? w
    > zależności od padanego światla są fioletowe, to jakiś filtr?

    da się polerować ale potrafią zostawać ślady co zniekształca obraz przy
    patrzeniu niestety,
    ale jeżeli masz tzw. szybę solarową mającą np warstewkę miedzi, która to
    powoduje taką poświatę kiedy patrzysz z zewnątrz, ogranicza ona
    przepuszczanie ciepła do auta od promieni IR, to z polerowaniem szyby może
    być taki problem że z zewnątrz to _nie jest_ szkło (mimo że tak się wydaje)
    a jakieś tworzywo,
    nie wiem czy w renówce tak jest ale w oplu na pewno, więc mogą być nici z
    polerowania,
    trzeba zadzwonić/podjechać do szybiarzy, pokazać im to niech się wypowiedzą
    jakie są możliwości,

    brat