    From: "HF5BS" <h...@...pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia
    Subject: Re: [retro] Aparaty telefoniczne - cała książka - 1966
    Date: Tue, 11 Jul 2017 20:43:21 +0200

    Użytkownik "Piotr C." <p...@m...com.delete.pl> napisał w wiadomości
    news:20170711154400.13dc7906f43db8e8252182a0@mabanan
    a.com.delete.pl...

    > No jak masz coś ciekawego i chce Ci się... pewnie. Mogą być same obrazki,
    > mam opanowane jak w pare minut je przyciąć, skompresować, poprawić
    > kontrast itd i zrobić pdf. Ważne przy tym jedynie żeby były w miare równo
    > zeskanowane pomiędzy stronami.

    Sposób wymyślę, w końcu licencję do Echolinka fociłem komórczakiem, no, na
    pewno się postaram.

    > Co do rozwiązań elektronicznych - nie wiem dokładnie o którym urządzeniu
    > piszesz ale cóż, takie to były czasy. Mnie zadziwiło że w latach 60. tyle
    > opisywali telefonów zza żelaznej kurtyny.

    Chodziło mi o aparaty ze wzmacniaczami - zastosowano przeważnie wzmacniacz w
    klasie A, która, jak wiemy, jest bardzo nieekonomiczna energetycznie.
    Przykład - aparat okrętowy na stronach 339 i 341. A wzmacniacz, w klasie B,
    to między stronami 323 i 324 pierwszy schemat (rys. 7.31, jest tam błąd -
    brak mikrofonu - ale nieistotny dla moich rozważań), tranzystory T4 i T5. T3
    raczej da się ominąć, trafo od razu w miejsce słuchawki.

    --
    Psy kochają przyjaciół i gryzą wrogów,
    (C) Zygmunt Freud.