    From: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: riser PCI-E
    Date: Wed, 8 Aug 2018 02:05:33 +0200

    On 8/7/2018 11:20 PM, JaceK wrote:
    > Potrzebuję "przedłużacza" PCI-E aby podłączyć kartę graficzną, która nie
    > może być zamocowana normalnie tj. do gniazda w płycie głównej. Taka
    > dziwna obudowa - do obudowy producent dołączał odpowiedni przedłużacz,
    > ale sprzedawca go nie posiada.

    Zapodaj tą płytę główną. Istnieją przedłużacze PCIe w postaci taśmy z
    ganizadem i wtyczką, w pełni 16x. Nie wiem czy działają, ale widziałem u
    chińczyków.

    > Znalazłem wiele PCI-E riserów, ale coś mi nie pasuje. Po pierwsze mają
    > gniazdo USB - po co?

    Bo to risery do kopania kryptowalut. Zaznaczam z góry że podpięcie
    normalnej karty grafiki 16x jest możliwe i co najlepsze: wcale nie
    musisz zakładać że nie ma sensu. Jesli karta ma duzo pamięci własnej to
    szybka komunikacja po 16 liniach PCIe nie jest niezbędna. Biedaki ktorzy
    kupili Applowskie produkty czasem mają tylko taką możliwośc zobaczenia
    jak wyglada grafika komputerowa w XXI wieku, więc użyteczne to jest na
    różne sposoby.

    > Po drugie, złączka do płyty jest jakaś wąska,

    Złączka jest do laptopa z gniazdem mini-PCIe.

    Do desktopa można to podpiąc pod gniazdko USB3.0 lub kawałek pcb
    wkładajengo do gniazdka PCIe jak na twoim obrazku. Możesz ten kawalek
    płytki wsadzić do PCIe x1, x2, x4 i x16 i zadziala w kazdym przypadku
    jako x1 i tak zadziała też karta grafiki.

    Ogolnie karta grafiki będzie dzialać i bedzie dzialać nieźle. Ale nie
    najlepiej jak ją zaprojektowali. Poszukaj lepiej risera 16->16 jeśli
    delektujesz się szorstkimi detalami konturów trójkątów i świergotem
    kantów antialiasingu z płaskim środkiem.