    From: SnCu <t...@e...ca>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia
    Subject: Re: rozmnożenie sim -a
    Date: Thu, 15 Mar 2018 23:30:04 +0100

    W dniu 2018-03-15 o 18:47, JaNus pisze:

    > i słusznie.

    > tak to działa.

    uslugi/tandem

    > Zauważ zdanie z opisu:
    >   -- "Wymagana jest jedynie wymiana dotychczasowej karty SIM na karty
    > Tandem" - koniec cytatu.
    >
    > Przy wymianie (z tego co wiem) Era nie dokona Ci klonowania danych ze
    > starej karty, ale... Ale może ją sklonować jakiś szpenio, słyszałem, że
    > są tacy, co mają do tego i sprzęt, i soft.
    >
    > Acz z trzeciej strony to taki hacker będzie miał wgląd w obie karty: ową
    > klonowaną, i tą nową. I obie może shack'ować na własny (niejasny)
    > użytek. Bądź ostrożny z tym hackowaniem!

    Jedyną sztuką jest skopiowanie klucza podpisu cyfrowego, dlatego, że
    karta SIM go nie wyda, natomiast procesor karty realizuje sprzętowo
    funkcję podpisz. Reszta numerków jest jawna (IMSI, ICCID), więc
    wystarczy tylko zdobyć hakerską kartę, w której da się zaprogramować te
    numerki (normalnie są w ROM).

    Natomiast wydobywanie tajnego klucza odbywa się tak, że program raz po
    raz wywołuje na karcie funkcję podpisz i zbiera wyniki, a następnie
    przez analizę otrzymanych danych usiłuje zgadnąć klucz. Do tego potrzeba
    paru milionów albo może bilionów pojedynczych próbek, których uzyskanie
    z karty trwa parę dni, więc raczej nie wierzę w to, że przez podsłuch
    komórka<->BTS można odgadnąć ten klucz, bo telefon musi uwierzytelniać
    się najwyżej kilka razy dziennie.

    Hardware do kupienia na allegro za 11 zł, np. taki:
    http://allegro.pl/czytnik-kart-sim-usb-zmiana-pin-od
    zyskiwanie-sms-i6756339615.html

    natomiast odpowiedni soft łamiący to pewnie do zdobycia na jakichś
    serwerach warezowych.

    Jeśli tylko możesz zdobyć programowalną kartę sim, w którą można wgrać
    IMSI, ICCID i klucz, to polecałbym robić taką operację samodzielnie, bo
    nie chcę nawet myśleć, co haker mógłby narobić mając czyjś klucz.