    From: Podest Romano <p...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia
    Subject: Re: rozmnożenie sim -a
    Date: Fri, 16 Mar 2018 09:28:32 +0100

    Dnia Thu, 15 Mar 2018 23:30:04 +0100, SnCu napisał(a):

> [...]
    > numerki (normalnie są w ROM).
    >
    > Natomiast wydobywanie tajnego klucza odbywa się tak, że program raz po
    > raz wywołuje na karcie funkcję podpisz i zbiera wyniki, a następnie
    > przez analizę otrzymanych danych usiłuje zgadnąć klucz. Do tego potrzeba
    > paru milionów albo może bilionów pojedynczych próbek, których uzyskanie
    > z karty trwa parę dni, więc raczej nie wierzę w to, że przez podsłuch
    > komórka<->BTS można odgadnąć ten klucz, bo telefon musi uwierzytelniać
    > się najwyżej kilka razy dziennie.
    >
    > Hardware do kupienia na allegro za 11 zł, np. taki:
    zyskiwanie
    > -sms-i6756339615.html
    >
    > natomiast odpowiedni soft łamiący to pewnie do zdobycia na jakichś
    > serwerach warezowych.
    >
    > Jeśli tylko możesz zdobyć programowalną kartę sim, w którą można wgrać
    > IMSI, ICCID i klucz, to polecałbym robić taką operację samodzielnie, bo
    > nie chcę nawet myśleć, co haker mógłby narobić mając czyjś klucz.

    W czasach Comp128v1 wydobycie IMSI i Ki nie było jakims większym problemem
    zwłaszcza, że IMSI nadal jest zapisywany jawnie na karcie. Natomiast Ki
    jest/był ukryty i wymagało to użycia metody brute-force co czasami mogło
    sie skończyć spaleniem karty, a czasami wystarczało 40 minut.
    Następnie w czasach Comp128v2 i Comp128v3 można już zapomnieć o wydobyciu
    Klucza Ki w domowych warunkach.