    Newsgroups: pl.misc.telefonia
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: siec nr 1
    Date: Sun, 22 Jul 2018 00:47:40 +0200

    Pan Michal Jankowski napisał:

    > Do mnie na stacjonarny dzwoni już tylko 90-letnia ciotka i spamerzy.
    > Ale mam.

    Ja też mam, nawet dwa, jeden po nieboszczce tepsie, drugi voip. Ale nie
    używam.

    > W pracy też mamy stacjonarne (nie wyobrażam sobie inaczej...) ale VOIP.

    Też nie wyobrażam sobie inaczej (w tego typu sytuacjach), by używać
    innych numerów niż przypisane do miejsca. Dlatego dziwi mnie to odejście
    od numeracji geograficznej.

    > Ja tylko kompletnie nie rozumiem, jakim cudem eter mieści te miliony
    > klikaczy w komórki. Ten sam eter, w którym jeszcze niedawno transfer
    > danych był potwornie powolny i drogi. Ale z kablami było w końcu kiedyś
    > tak samo - od modemów 1200 do...

    Ale kable można dać "grubsze", co zrobiono, a eter jaki był, taki jest.
    Sam niedawno w ramach eksperymentu osiągnąłem na modemie LTE prędkość
    transferu coś koło 70mbps. Teoretycznie mogło być 100mbps. W samym sercu
    Warszawy, gdzie wokół kilkaczy mrowie. Mam wrażenie, że przez kwadrans
    zająłem większość mocy lokalnego BTS-a. Podejrzewam, że klikacze aż tak
    wiele nie potrzebują. To już nie te czasy, kiedy ktoś z dobrym łączem
    non stop zapuszczał torrenty. Przeciętny miesięczny limit transferu
    klikacza da się wykorzystać w trzy minuty. Ale nikt tego nie robi.

    > I jakim cudem robi się w internecie (tu już wszystko jedno, z drutem
    > czy bez) transmisję wideo do tysięcy (milionów?) odbiorców naraz bez
    > jakiegoś broadcastingu czy multicastingu...

    Też mnie to nurtowało. Jak poczytałem coś na ten temat, okazało się,
    że to mocno złożona sprawa.

    --
    Jarek