  • 61. Data: 2011-06-26 00:26:51
    Temat: Re: siła uderzeniowa pasażera to czasem 3 tony
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    pm pisze:
    > ?

    > przykład pozytywny:
    >
    > strefa zgniotu 1m
    (...)
    > decyzja z jaką prędkością beczka ma ci przywalić w plecki należy do ciebie.
    FAcet, jakieś herezje gadasz. predkość beczki w 3 przykładach będzie
    taka sama. Ona sie nie zmienia, bo od pół godziny jest taka sama. jak
    samochód sie nagle zatrzymuje to prędkość beczki będzie stała. To
    samochód ma opóźnienie, na które w żaden sposób nie wpływa odległość od
    fotela.
    mózg mi prawie wyparował, ale chyba wiem gdzie Ty sie gmatwasz w
    rozumowaniu.

    zajmijmy sie samym fotelem. jeśli beczka będzie parę metrów od fotela i
    dalej w nieskończoność, to obrażenia kierowcy będą zawsze takie same.
    ale jest pewna sciśle określona odległość w której dzieki strefie
    zgniotu, w chwili uderzenia beczki o fotel, samochód już będzie stał,
    ale fotel będzie sie przesuwał (w czasie kompersji strefy zgniotu) jeśli
    beczka uderzy właśnie w tym momencie, prędkość ruchu fotela odejmie sie
    od prędkości ruchu beczki. o to Ci chodzi?

    ToMasz

  • 62. Data: 2011-06-26 10:15:28
    Od: "pm" <x...@w...pl>

    ?a najbardziej przejrzyście będzie tak:

    Vw-prędkość pasażera względem fotela
    Vo-prędkość początkowa pojazdu
    dz-długość strefy zgniotu
    d-odległość pasażera od oparcia fotela

    dla 0<d<2dz
    Vw=d/2dz*Vo

    dla d>=2dz Vw=Vo

    jesteś w stanie ogarnąć?

  • 63. Data: 2011-06-26 10:23:50
    Od: "pm" <x...@w...pl>

> [...]

    > samochód sie nagle zatrzymuje to prędkość beczki będzie stała. To
    > samochód ma opóźnienie, na które w żaden sposób nie wpływa odległość od

    sama prawda, ale nie cała
    hint: układ odniesienia to fotel kierowcy.

    > mózg mi prawie wyparował, ale chyba wiem gdzie Ty sie gmatwasz w
    > rozumowaniu.

    ja się gmatwam? policzyłem Ci to wszystko do czego poniżej w końcu
    dochodzisz.

    > zajmijmy sie samym fotelem. jeśli beczka będzie parę metrów od fotela i
    > dalej w nieskończoność, to obrażenia kierowcy będą zawsze takie same.

    tak.

    > ale jest pewna sciśle określona odległość

    2*długość_strefy_zgniotu

    >w której dzieki strefie
    > zgniotu, w chwili uderzenia beczki o fotel, samochód już będzie stał,

    heh bardzo mały kawałek samochodu będzie stał.

    > ale fotel będzie sie przesuwał (w czasie kompersji strefy zgniotu) jeśli
    > beczka uderzy właśnie w tym momencie,

    w pewnym zakresie czasu który podałem.

  • 64. Data: 2011-06-26 12:17:10
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2011-06-25, Michał <m...@g...SKASUJ-TO.pl> wrote:

    > http://www.rocknrollercoaster.com/
    >
    > Tu masz rollercoaster z 4.5g
    >

    > Przy koło 3g trudno jest utrzymać większa lustrzankę
    > (nikon D60) na w miarę wyprostowanej ręce i robić fotki
    > (testowałem ;) ) ale nie głowę.

    Na takiej kolejce zdecydowana większość przeciążenia działa po linii
    kręgosłupa, a nie w poprzek niej jak w wypadku.

    --
    Pozdrawiam,
    Krzysiek Kiełczewski

    http://maverick.jogger.pl/2011/04/12/obsluga-klienta
    -by-era-czesc3/

  • 65. Data: 2011-06-26 14:36:00
    Od: " Michał" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Krzysiek Kielczewski <k...@g...com> napisał(a):

    > Na takiej kolejce zdecydowana większość przeciążenia działa po linii
    > kręgosłupa, a nie w poprzek niej jak w wypadku.

    tak, a tam (w tej osi) limity wytrzymałości (zwykłego) człowieka są 15g
    na boki 30g a przód 45g

    pozdrawiam.

  • 66. Data: 2011-06-26 17:14:46
    Od: "Hinek" <h...@a...pl.invalid>

    Użytkownik "pm" <x...@w...pl> napisał

    > a o przyspieszeniu ziemskim słyszał?
    >
    > widzę, że z wyroczni w dziadzinie fizyki stałeś sie specjalistą językowym ;-)
    > przyznaję, sformułowanie niezgrabne wyszło.

    Nieladnie jest kopac lezacego, ale skoro sie prosisz...

    Nie jestem specjalista jezykowym, ale w przeciwienstwie do Ciebie
    znam m. in. II zasade dynamiki. Ty twierdzisz ze cialo sie rozpedza
    pod wplywem przyspieszenia. To nie lapsus jezykowy, bo
    nie odsylal bys mnie do przyspieszenia ziemskiego :[
    Przyjmij do wiadomosci ze przyspieszenie jest pierwsza
    pochodna predkosci wzgledem CZASU. Inaczej - jest skutkiem
    zmiany predkosci w czasie wywolanej dzialaniem sily.
    Podobnie jest w wypadku przyspieszenia ziemskiego. Te
    przyspieszenie to nie jest tajemnicze cos otaczajace Ziemie i
    powodujace wzrost predkosci spadajacych przedmiotow.
    To grawitacja powoduje ten upadek, a przyspieszenie
    ziemskie mozesz sobie wyliczyc jako wartosc wtorna.
    Nie nalezy mylic skutku z przyczyna!
    Obrazowo - jesli walniesz lbem w sciane i nabijesz sobie guza,
    to guz powstanie od uderzenia a nie uderzasz w sciane bo
    powstal guz...Postaraj sie ogarnac chociaz to.

    A cala reszta twojego dziela jest bez sensu. Przy
    zderzeniu jest zbyt wiele zmiennych i trywialnie prosty
    model przyjety do obliczen swiadczy tylko o indolencji.

    Jesli chcesz - mozesz dalej natezac intelekt, ale
    przedtem postaraj sie zrozumiec sens trzech zasad dynamiki
    niejakiego Newtona.
    Milej lektury.

    --
    Hinek

  • 67. Data: 2011-06-26 17:24:09
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    W dniu 2011-06-25 00:59, Jaroslaw Berezowski pisze:

    > Da się bez specjalnego uszczerbku przeżyć 40g przez 2 sekundy:
    > <http://www.patricksaviation.com/videos/zimolaviatio
    n/5163/>

    Jeden na setki bądź tysiące, to nie jest zwykły człowiek, tylko po
    wieloletnim treningu.

  • 68. Data: 2011-06-26 17:27:41
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    W dniu 2011-06-26 14:36, Michał pisze:

    > tak, a tam (w tej osi) limity wytrzymałości (zwykłego) człowieka są 15g
    > na boki 30g a przód 45g

    Ale czemu ciężko wam zrozumieć, że człowiek wytrzyma takie przeciążenie
    o ile tylko jest na to przygotowany i odpowiednio wcześniej napnie
    mięśnie w celu eliminacji przeciążenia, bez przygotowania nie wytrzyma tyle.
    Przy 6g każdy człowiek traci wzrok w 2 sekundy, bo krew jest zbyt ciężka
    i serce nie daje rady dopompować jej do głowy.

  • 69. Data: 2011-06-26 17:40:28
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 26 Jun 2011 17:14:46 +0200, Hinek wrote:
> [...]
    >przyspieszenie to nie jest tajemnicze cos otaczajace Ziemie i
    >powodujace wzrost predkosci spadajacych przedmiotow.

    Ale przyznaj ze Ogolnej Teorii Wzglednosci to nie ogarniasz :-)

    J.

  • 70. Data: 2011-06-26 17:59:02
    Od: "pm" <x...@w...pl>

    ?> Nieladnie jest kopac lezacego, ale skoro sie prosisz...

    marzyciel ;-)

    > Nie jestem specjalista jezykowym, ale w przeciwienstwie do Ciebie
    > znam m. in. II zasade dynamiki. Ty twierdzisz ze cialo sie rozpedza
    > pod wplywem przyspieszenia.

    napisałem że niezręczne sformułowanie, a ty się uczepiłeś jak pijany płotu.

> [...]
    > pochodna predkosci wzgledem CZASU. Inaczej - jest skutkiem
    > zmiany predkosci w czasie wywolanej dzialaniem sily.

    ojej i co teraz?

    > Nie nalezy mylic skutku z przyczyna!

    zgadza się : w podanym przykładzie prędkość pasażera przy spotkaniu z
    fotelem zależy od bezpośrednio od opóźnienia z jakim cały układ/samochód
    hamuje na przeszkodzie.
    zależy czy nie? proste pytanie.

    > A cala reszta twojego dziela jest bez sensu. zderzeniu jest zbyt wiele
    > zmiennych i trywialnie prosty
    > model przyjety do obliczen swiadczy tylko o indolencji.

    pierdu pierdu Panie Hinek
    założenie powstały wcześniej w tym wątku i się do nich dostosowałem.
    w mojej opinii oprócz przyjęcia ruchu jednostajnie opóźnionego istotnych
    uproszczeń brak.

    ale proszę użyć tych "zbyt wielu zmiennych" policzyć i wykazać że pomyliłem
    się o 5% 10% 50% 2000%...

    > Jesli chcesz - mozesz dalej natezac intelekt

    dziękuję za pozwolenie, zamierzam natężać.
    ale najpierw powiedz, co Ci od samego początku nie pasowało w obliczeniach
    czego nie rozumiałeś?