  • 71. Data: 2011-06-26 19:17:26
    Temat: Re: siła uderzeniowa pasażera to czasem 3 tony
    Od: "Hinek" <h...@a...pl.invalid>

    Uzytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisal

    > Ale przyznaj ze Ogolnej Teorii Wzglednosci to nie ogarniasz :-)

    Przyznaje szczerze.
    nie ogarniam :)

    --
    Hinek

  • 72. Data: 2011-06-26 19:47:45
    Temat: Re: si?a uderzeniowa pasa?era to czasem 3 tony
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 26 Jun 2011 19:17:26 +0200, Hinek wrote:
    >Uzytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisal
    >>
    >Przyznaje szczerze. nie ogarniam :)

    Ja tez nie bardzo ogarniam, ale tam ponoc nie ma grawitacji, tam
    Ziemie otacza Pole Przyspieszenia zwane czesciej Zakrzywieniem
    Czasoprzestrzenii :-)

    J.

  • 73. Data: 2011-06-26 20:19:05
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2011-06-26, Michał <m...@g...SKASUJ-TO.pl> wrote:

    > tak, a tam (w tej osi) limity wytrzymałości (zwykłego) człowieka są 15g
    > na boki 30g a przód 45g

    Co innego limit wytrzymałości, co innego utrzymać głowę przy
    różnie skierowanym i niespodziewanym obciążeniu.

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

  • 74. Data: 2011-06-27 11:46:21
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Kuba (aka cita) wrote:

    > Użytkownik "Robert_J" <d...@o...pl> napisał w wiadomości

    > chciałbym tylko zauważyć, ze kologram (czy też tona) to tak samo
    > jednostka masy jak i ciężaru ale także siły.

    Pełna nazwa tej jednostki to kilogram-siła, a kilogram to jednak tylko
    masa.

    Tyle że to już od dawna nie jest jednostka układu SI.

    --
    Pozdro
    Massai

  • 75. Data: 2011-06-27 16:42:28
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2011-06-24 14:44, Robert_J pisze:
> [...]
    krążeniowe nie są tu istotne, jedynie wytrzymałość mechaniczna ciała i sposób
    przyłożenia siły.

    > Oczywiście masz rację. Niemniej jednak organizm, bądź co bądź elitarnego, żołnierza
    jest cokolwiek bardziej odporny fizycznie od przeciętnego Kowalskiego. Dlatego
    porównywanie odporności na przeciążenia organizmu pilota i zwykłego kierowcy to
    lekkie nadużycie :-).

    Nie sądzę, żeby nawet najbardziej elitarny żołnierz poddawał dajmy na to trzustkę
    czy śledzinę jakiemuś szczegónie intensywnemu treningowi szokowych przeciążeń.. :)
    Prędzej bokser...

  • 76. Data: 2011-06-28 09:55:13
    Od: MichałG <g...@w...pl>

    W dniu 2011-06-23 23:42, ToMasz pisze:
    > witam
    >

    > Tak wiec pytam, czy Waszym zdaniem, (zgaduje...) 90km/h "w ścianę" jest
    > w stanie nie spowodować poważnych obrażeń u kierowcy, ale nadać takie
    > przyśpieszenie pasażerowi żeby ten zabił szofera?

    dlaczego zgadujesz? Policz to elementarna fizyka-mechanika.
    Jaką predkością jechał samochód, który osiągnał opóżnienie 30g
    (3000/100) na dystansie zgniotu (droga hamowania) 1 m?
    michał

  • 77. Data: 2011-06-28 12:12:57
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2011-06-28 09:55, MichałG pisze:

    > dlaczego zgadujesz? Policz to elementarna fizyka-mechanika.
    > Jaką predkością jechał samochód, który osiągnał opóżnienie 30g (3000/100) na
    dystansie zgniotu (droga hamowania) 1 m?

    Otóż bynajmniej nie jest to takie proste jak piszesz :)
    W sytuacji zderzenia (strefa zgniotu 1m, opóźnienie pojazdu = 30g) porównaj co się
    stanie gdy:

    1) za twoją głową, przyklejony bezpośrednio do niej, znajduje się młotek o masie 1kg

    2) za twoją głową w odległości 1.5m znajdował się przed zderzeniem nieumocowany
    młotek o masie 1kg

    W tym drugim przypadku pojazd wyhamuje na 1m, ale młotek leci nadal z Vo, i też za
    chwilę
    zahamuje z Vo do 0, ale na strefie zgniotu (czaszki) rzędu kilku cm... Oszacować
    opóźnienie i siłę :)

    Przypadek z pasażerem jest jeszcze trudniejszy - pośredni, zapewne pojazd nie zdąży
    całkiem
    wyhamować przed zderzeniem pasażera z fotelem kierowcy, ale i tak będzie spora
    różnica prędkości
    która będzie musiała wytracić się na bliżej nieokreślonej "strefie zgniotu fotela" -
    wiele zależy
    od jego konstrukcji, podatności itd.