  • 51. Data: 2011-11-03 20:21:29
    Temat: Re: silnik BBY 1,4 samodzielna wymiana oleju
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    Dnia 03-11-2011 o 20:10:43 Cavallino <c...@k...pl>
    napisał(a):

    > Użytkownik "nazgul" <x...@w...pl> napisał w wiadomości Zużytym olejem w
    > piecu?
    > No to nie chciałbym koło Ciebie mieszkać.

    E... technologia poszła do przodu, kotły/piece na zużyty olej silnikowy
    nie smrodzą bardziej niż na węgiel/drewno/olej opałowy.
    Paliwo jak każde inne, kwestia palnika.

    Pzdr
    TG

  • 52. Data: 2011-11-03 20:35:15
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    napisał(a):

> [...]
    > No to nie chciałbym koło Ciebie mieszkać.

    >E... technologia poszła do przodu, kotły/piece na zużyty olej silnikowy

    Czyli chodzi o jakiś specjalny piec do spalania takiego oleju?
    Myślałem że o taki na olej opałowy.

  • 53. Data: 2011-11-03 20:43:46
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    Dnia 03-11-2011 o 20:35:15 Cavallino <c...@k...pl>
    napisał(a):

    > Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Czyli chodzi o jakiś specjalny piec do spalania takiego oleju?
    > Myślałem że o taki na olej opałowy.

    Są piece/kotły na zużyty olej, są również nagrzewnice jak i palniki, które
    można montować do tradycyjnych kotłów.
    Wrzuć hasło "piece na przepracowany olej" na alledrogo - zobaczysz ile
    tego jest.
    Każdy warsztat w mojej okolicy stosuje takie rozwiązanie do ogrzewania
    pomieszczeń. Spalanie tego oleju w takich piecach jest praktycznie
    "bezdymowe" i bezwonne - dużo lesze niż węgla, miału i innych.

    Pzdr
    TG

  • 54. Data: 2011-11-03 20:59:55
    Od: nazgul <x...@w...pl>

    > Każdy warsztat w mojej okolicy stosuje takie rozwiązanie do ogrzewania
    > pomieszczeń. Spalanie tego oleju w takich piecach jest praktycznie
    > "bezdymowe" i bezwonne - dużo lesze niż węgla, miału i innych.

    i to jest dodatkowy zysk dla masowych wymieniaczy oleju.
    opał za darmoszkę.

  • 55. Data: 2011-11-03 21:02:08
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    Dnia 03-11-2011 o 20:59:55 nazgul <x...@w...pl> napisał(a):

    > i to jest dodatkowy zysk dla masowych wymieniaczy oleju.
    > opał za darmoszkę.

    Zysk jest jeszcze większy - nie trzeba tego utylizować.

    Pzdr
    TG

  • 56. Data: 2011-11-03 21:42:54
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    > Użytkownik "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> napisał w
    > wiadomości news:j8unb2$1nb$1@inews.gazeta.pl...

    > Za ten sam olej?
    > Policzyłeś koszt zakupu kanału, klucza do filtrów, pojemnika na zużyty
    > olej, kosztów oddania zużytego itd?

    Ten sam olej. Koszty wymiany (robocizna, amortyzacja kanału, narzędzi) muszą
    gdzieś być - albo są jako oddzielna pozycja na fakturze albo są wliczone w
    cenę oleju.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 57. Data: 2011-11-04 02:49:36
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-11-03 09:17, Krystian pisze:

    > A warto w BBY wymieniać olej, ten model silnika bierze go jak instrukcja
    > podaje do 1l/1000km wiec co 15kkm spokojnie doleje się 4l. Olej ciągle
    > jest jak nowy.

    Spróbuj tak zrobić z wodą w wannie ;)
    Zamiast wypuszczać po kąpieli całą, to wypuszczaj tylko 1/4 i przed
    następną kąpielą dopełniaj gorącą.
    Cały czas będzie jak nowa? :)

  • 58. Data: 2011-11-04 07:45:47
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    W dniu 2011-11-03 21:02, Tomasz Gorbaczuk pisze:

    > Zysk jest jeszcze większy - nie trzeba tego utylizować.

    Ci co odbieraja przepracowany olej, placa za ten olej, takze utylizacja
    nic nie kosztuje, a wrecz przeciwnie, mozna na niej zarobic.

    --
    Karolek

  • 59. Data: 2011-11-04 09:47:24
    Od: nazgul <x...@w...pl>

    > akurat tego warsztatu jestem pewny - przy całej operacji jestem, widzę
    > co i jak robią, przy mnie rozpieczętowują pojemnik i przy mnie jego
    > zawartość trafia do mojego silnika.
    > Przy okazji zawsze mogę sobie sam swobodnie pozaglądać w różne miejsca
    > podwozia i własnymi łapkami obmacać/posprawdzać.

    i to jest norma, czy wyjątek?

  • 60. Data: 2011-11-04 11:18:04
    Od: Krystian <k...@g...com>

    On 2011-11-04 02:49, Tomasz Pyra wrote:

    > Spróbuj tak zrobić z wodą w wannie ;)
    > Zamiast wypuszczać po kąpieli całą, to wypuszczaj tylko 1/4 i przed
    > następną kąpielą dopełniaj gorącą.
    > Cały czas będzie jak nowa? :)

    A masz w wannie filtr wody?

    Krystian