eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › silnik przyszlosci
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 75

  • 1. Data: 2012-11-22 15:37:57
    Temat: silnik przyszlosci
    Od: g...@g...com

    Przewiduje ze przyszlosc (osobowek) to tylko elektryki, i silnik spalinowy pelni tam
    tylko role "przedluzacza zasiegu", cos jak ma Opel Ampera.

    Jak myslicie, w ktora strone moze pojsc rozwoj takich silnikow? Warunki pracy troche
    inne:
    - pracuje w duzym obciazeniu, gdzie efektywnosc wyzsza
    - pracuje we waskim zakresie obrotow

    Jakie to beda w przyszlosci silniki? Ott? Diesel? Wolnossak? Doladowany? A moze nawet
    turbina gazowa?

    bajcik


  • 2. Data: 2012-11-22 15:49:42
    Temat: Re: silnik przyszlosci
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Uzytkownik <g...@g...com> napisal w wiadomosci
    news:5f0657cb-f119-49ac-80a2-00c84388f285@googlegrou
    ps.com...

    > Jakie to beda w przyszlosci silniki? Ott? Diesel? Wolnossak? Doladowany? A
    > moze nawet turbina gazowa?

    Lektyka niesiona przez niewolników. Buty miec bedzie znakiem zes bogaty.
    Wspomnisz moje slowa.


    Marek


  • 3. Data: 2012-11-22 16:07:05
    Temat: Re: silnik przyszlosci
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>



    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:5f0657cb-f119-49ac-80a2-00c84388f285@go
    oglegroups.com...

    > Przewiduje ze przyszlosc (osobowek) to tylko elektryki, i silnik spalinowy
    > pelni tam tylko role "przedluzacza zasiegu", cos jak ma Opel Ampera.

    Zgadzam się. Na dzień dzisiejszy to chyba najlepsze rozwiązanie. Na co dzień
    działa jak czysty elektryk a na weekendy nie ma problemu z dłuższymi
    dystansami.

    > Jak myslicie, w ktora strone moze pojsc rozwoj takich silnikow? Warunki
    > pracy troche inne:
    > - pracuje w duzym obciazeniu, gdzie efektywnosc wyzsza
    > - pracuje we waskim zakresie obrotow

    > Jakie to beda w przyszlosci silniki? Ott? Diesel? Wolnossak? Doladowany? A
    > moze nawet turbina gazowa?

    IMO będzie to jakaś malutka benzyna. Diesel byłby bardziej ekonomiczny, ale
    przy tej samej mocy cięższy, więc przez większość czasu gdy auto działa jak
    czysty elektryk tylko niepotrzebnie zwiększałby masę.

    Myślę, że nawet rozsądnie byłoby zamiast np. 1,5 bez turbo montować w takim
    elektryku 1,0 z turbo. 2 cylindry wystarczą więc mamy malutki silniczek
    który mało waży i zajmuje mało miejsca.

    Pozdrawiam
    Ergie


  • 4. Data: 2012-11-22 16:25:20
    Temat: Re: silnik przyszlosci
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2012-11-22 16:07, Ergie pisze:

    >> Przewiduje ze przyszlosc (osobowek) to tylko elektryki, i silnik
    >> spalinowy pelni tam tylko role "przedluzacza zasiegu", cos jak ma Opel
    >> Ampera.
    >
    > Zgadzam się. Na dzień dzisiejszy to chyba najlepsze rozwiązanie. Na co
    > dzień działa jak czysty elektryk a na weekendy nie ma problemu z
    > dłuższymi dystansami.

    A w czym silnik elektryczny będzie lepszy dla użytkownika?
    Teraz jego jedyną zaletą jest cena przejazdu. Jednak wraz z
    popularnością -cena zrówna sie z obecnymi cenami za przejechanie 100 km.
    Dlaczego? Bo obecne necy nie mają nic wspólnego z wolnym rynkiem a są
    wynikiem tego, ile konsument jest w stanie zapłacić i do tego
    dostosowuje się podatki.

    Skoro więc elektryczny będzie równie drogi "w tankowaniu" to po co
    tankować z gniazdka?


    --
    MN


  • 5. Data: 2012-11-22 16:53:19
    Temat: Re: silnik przyszlosci
    Od: g...@g...com

    > A w czym silnik elektryczny będzie lepszy dla użytkownika?
    > Teraz jego jedyną zaletą jest cena przejazdu.

    W miare jak ropa bedzie sie konczyla to ten argument bedzie sie jeszcze wzmacnial.


  • 6. Data: 2012-11-22 17:00:00
    Temat: Re: silnik przyszlosci
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2012-11-22 16:53, g...@g...com pisze:
    >> A w czym silnik elektryczny będzie lepszy dla użytkownika?
    >> Teraz jego jedyną zaletą jest cena przejazdu.
    >
    > W miare jak ropa bedzie sie konczyla to ten argument bedzie sie jeszcze wzmacnial.

    Zdaje się że koniec ropy właśnie odsunięto o następne kilkadziesiąt lat.
    Więc argument może będzie dobry dla naszych dzieci, ew. wnuków.

    --
    Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
    gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.


  • 7. Data: 2012-11-22 17:00:49
    Temat: Re: silnik przyszlosci
    Od: g...@g...com


    > Myślę, że nawet rozsądnie byłoby zamiast np. 1,5 bez turbo montować w takim
    > elektryku 1,0 z turbo. 2 cylindry wystarczą więc mamy malutki silniczek
    > który mało waży i zajmuje mało miejsca.

    teoretycznie daloby sie zrobic ten silnik tak zamontowac z tylu aby bylo
    "wyjmowalny", razem z bakiem, pradnica, przetwornica.

    Ze dwie wajchy, wtyczki, szybkozlaczki od plynu chlodniczego i caly zespol osiada nam
    na ziemi. Mozemy go przetoczyc pod sciane.

    W rezultacie mamy wiekszy bagaznik :)

    A tak swoja droga - takie auto (tzn akumulatory + generator) mogloby sluzyc za
    zasilanie awaryjne w domu, w razie by co.


  • 8. Data: 2012-11-22 17:07:53
    Temat: Re: silnik przyszlosci
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>


    Uzytkownik <g...@g...com> napisal w wiadomosci grup
    dyskusyjnych:5f0657cb-f119-49ac-80a2-00c84388f285@go
    oglegroups.com...
    > Przewiduje ze przyszlosc (osobowek) to tylko elektryki, i silnik spalinowy
    > pelni tam tylko role "przedluzacza zasiegu", cos jak ma Opel Ampera.
    >
    > Jak myslicie, w ktora strone moze pojsc rozwoj takich silnikow?

    Problem nie lezy w silniku.
    Problem lezy w dostarczaniu energii do niego.

    A raczej w czasie który jest potrzebny do dostarczenia jej w ilosci, która
    pozwoli przejechac sensowna odleglosc np. 500 czy 1000 km.


  • 9. Data: 2012-11-22 17:08:22
    Temat: Re: silnik przyszlosci
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2012-11-22 16:25, Marcin N pisze:

    > obecne necy nie mają nic wspólnego z wolnym rynkiem a są wynikiem tego, ile
    konsument jest w stanie zapłacić i do tego dostosowuje się podatki.

    Paliwa napędowe są oakcyzowane.
    O wiele trudniej byłoby oakcyzować osobno prąd "do napędu" - elektrony nie mają
    markerów :)
    Ceny energii el. raczej nie podniosą globalnie o kilkaset %... oby

    --
    Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
    gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.


  • 10. Data: 2012-11-22 17:21:12
    Temat: Re: silnik przyszlosci
    Od: tÎż

    4CX250 wrote:

    > Lektyka niesiona przez niewolników. Buty miec bedzie znakiem zes bogaty.
    > Wspomnisz moje slowa.

    Ja mam taką!

    --
    ss??q s? ??u??ou??

strony : [ 1 ] . 2 ... 8


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: