eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronika › silniki - material wirnika
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 12

  • 1. Data: 2011-07-12 12:00:56
    Temat: silniki - material wirnika
    Od: "mw158979" <...@t...pl>

    Witam,

    Po wyjeciu wirnika z silniczka komutatorowego (magnetofonowy, trzysekcyjny)
    widze, ze korpus jest wykonany z warstw czegos (rdzenie niektorych
    transformatorow wygladaja podobnie).

    Co to takiego jest i jakie ma znaczenie material dla pracy silnika - moc,
    sprawnosc?

    TIA



  • 2. Data: 2011-07-12 14:47:07
    Temat: Re: silniki - material wirnika
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    Tue, 12 Jul 2011 14:00:56 +0200 "mw158979" <...@t...pl> napisał:

    >Po wyjeciu wirnika z silniczka komutatorowego (magnetofonowy, trzysekcyjny)
    >widze, ze korpus jest wykonany z warstw czegos (rdzenie niektorych
    >transformatorow wygladaja podobnie).
    >
    >Co to takiego jest i jakie ma znaczenie material dla pracy silnika - moc,
    >sprawnosc?

    Chodzi Ci o rdzeń wirnika? Jest wykonany z blach transformatorowych.
    Muszą mieć dobre własności magnetyczne (dużą przenikalność, indukcję
    nasycenia, jak najmniejszą szerokość pętli histerezy) oraz mieć jak
    największą rezystancję (OIDP w tym celu dodaje się do stali krzemu).
    Chodzi o zmniejszenie strat w rdzeniu. Nie chce mi się rozpisywać, to
    jest w każdym podręczniku elektrotechniki. Poguglaj sobie pod hasłami
    "blacha transformatorowa", "materiały magnetyczne" i "straty w
    rdzeniu" albo podobnie (bez cudzysłowi).


  • 3. Data: 2011-07-12 20:17:21
    Temat: Re: silniki - material wirnika
    Od: yorgus <y...@t...pl>

    Dnia Tue, 12 Jul 2011 14:00:56 +0200, mw158979 <...@t...pl> napisał:
    > Witam,
    >
    > Po wyjeciu wirnika z silniczka komutatorowego (magnetofonowy, trzysekcyjny)
    > widze, ze korpus jest wykonany z warstw czegos (rdzenie niektorych
    > transformatorow wygladaja podobnie).
    >
    > Co to takiego jest i jakie ma znaczenie material dla pracy silnika - moc,
    > sprawnosc?
    >
    > TIA
    >
    >

    pewnie blacha krzemowa przekladana jakims papierem albo malowana dla unikniecia
    pradow wirowych. Ma to jeszcze taka zalete ze nie koroduje.
    W niektorych transformatorach i silnikach zdarzalo mi sie tez widziec jakis ferryt
    (mowie o 50 hz zastosowaniach). Najciekawszy silnik z magnetofonu jaki widzialem nie
    mial
    rdzenia (byla sama cewka obracajaca sie wokol walca chyba z alnico, nawinieta tak
    jakby w garnek) a magnes staly to byl wlasnie ten walec,
    inaczej mowiac silnik byl zrobiony tak jakby na odwrot. Mial bardzo maly prad jalowy
    i byl bardzo cichy.



    --
    pozdrawia
    yorgus


  • 4. Data: 2011-07-12 21:03:26
    Temat: Re: silniki - material wirnika
    Od: "Krzysztof Tabaczyński" <k...@w...pl>


    Użytkownik "yorgus" <y...@t...pl> napisał w wiadomości
    news:slrn.pl.j1p946.576.yorgus@xps2.zfcst.us.edu.pl.
    ..
    > Dnia Tue, 12 Jul 2011 14:00:56 +0200, mw158979 <...@t...pl> napisał:
    >> Witam,
    >>
    >> Po wyjeciu wirnika z silniczka komutatorowego (magnetofonowy,
    >> trzysekcyjny)
    >> widze, ze korpus jest wykonany z warstw czegos (rdzenie niektorych
    >> transformatorow wygladaja podobnie).
    >>
    >> Co to takiego jest i jakie ma znaczenie material dla pracy silnika - moc,
    >> sprawnosc?
    >>
    >> TIA
    >>
    >>
    >
    > pewnie blacha krzemowa przekladana jakims papierem albo malowana dla
    > unikniecia
    > pradow wirowych. Ma to jeszcze taka zalete ze nie koroduje.
    > W niektorych transformatorach i silnikach zdarzalo mi sie tez widziec
    > jakis ferryt
    > (mowie o 50 hz zastosowaniach). Najciekawszy silnik z magnetofonu jaki
    > widzialem nie mial
    > rdzenia (byla sama cewka obracajaca sie wokol walca chyba z alnico,
    > nawinieta tak jakby w garnek) a magnes staly to byl wlasnie ten walec,
    > inaczej mowiac silnik byl zrobiony tak jakby na odwrot. Mial bardzo maly
    > prad jalowy i byl bardzo cichy.

    To chyba jakieś bardzo stare rozwiązanie,
    bo takie silniki widywałem w starych radzieckich
    oscyloskopach z lat 60-tych. Napędzały
    wentylatory.

    Pozdrowienia. Krzysztof z Tychów.



  • 5. Data: 2011-07-12 23:13:52
    Temat: Re: silniki - material wirnika
    Od: "Chłopski Filozof" <c...@p...onet.pl>


    Użytkownik "Krzysztof Tabaczyński" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:ivicr2$8c9$1@inews.gazeta.pl...
    >>
    >> prad jalowy i byl bardzo cichy.
    >
    > To chyba jakieś bardzo stare rozwiązanie,
    > bo takie silniki widywałem w starych radzieckich
    > oscyloskopach z lat 60-tych. Napędzały
    > wentylatory.
    ..koło jako takie ,to jeszcze starsze rozwiązanie i popatrz ,stosuje się
    dotychczs permanentnie. Kto by pomyślał ... nooo.... nooo...taaaa ;-)





    --
    WB.
    "A cały problem w tym jest ,że głupcy są zbyt pewni siebie , a mądrzy zbyt
    pełni wątpliwości"



  • 6. Data: 2011-07-13 10:10:32
    Temat: Re: silniki - material wirnika
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl>

    Chłopski Filozof wrote:
    (ciap)
    > ..koło jako takie ,to jeszcze starsze rozwiązanie i popatrz ,stosuje
    > się dotychczs permanentnie. Kto by pomyślał ... nooo.... nooo...taaaa
    > ;-)

    Unia powinna zabronić stosowania (koła) w nowych konstrukcjach.

    --
    Włodek


  • 7. Data: 2011-07-13 15:01:23
    Temat: Re: silniki - material wirnika
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    Wed, 13 Jul 2011 12:10:32 +0200 Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl>
    napisał:

    >> się dotychczs permanentnie. Kto by pomyślał ... nooo.... nooo...taaaa
    >> ;-)
    >
    >Unia powinna zabronić stosowania (koła) w nowych konstrukcjach.

    I używania ognia, bo ogień jest przecież bardzo niebezpieczny.
    Domagamy się natychmiastowego wydania odpowiednich dyrektyw :-D


  • 8. Data: 2011-07-13 20:25:18
    Temat: Re: silniki - material wirnika
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl>

    __Maciek wrote:
    > Wed, 13 Jul 2011 12:10:32 +0200 Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl>
    > napisał:
    >
    >>> się dotychczs permanentnie. Kto by pomyślał ... nooo....
    >>> nooo...taaaa ;-)
    >>
    >> Unia powinna zabronić stosowania (koła) w nowych konstrukcjach.
    >
    > I używania ognia, bo ogień jest przecież bardzo niebezpieczny.
    > Domagamy się natychmiastowego wydania odpowiednich dyrektyw :-D

    Ano, miały być zapalniczki nienormalne (dziecioodporne) i ...

    --
    Włodek


  • 9. Data: 2011-07-13 22:36:22
    Temat: Re: silniki - material wirnika
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    Wed, 13 Jul 2011 22:25:18 +0200 Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl>
    napisał:

    >Ano, miały być zapalniczki nienormalne (dziecioodporne) i ...

    Czyli jakie? Bezogniowe, z żarzącym się drutem grzejnym? Ze stacyjką
    na klucz? ;-)


  • 10. Data: 2011-07-13 22:42:37
    Temat: Re: silniki - material wirnika
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    On 13.07.2011 12:10, Włodzimierz Wojtiuk wrote:

    > Unia powinna zabronić stosowania (koła) w nowych konstrukcjach.
    >

    Albo niech Microsoft wykupi patent.


    Mirek.

strony : [ 1 ] . 2


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: