  • 1. Data: 2010-12-08 00:48:25
    Temat: silników ciąg dalszy - DC12V , PWM i zakłócenia...
    Od: "sundayman" <s...@p...onet.pl>

    No znowuż pytanie z gatunku "silniki i zakłócenia" ;

    Otóż, silnik DC12V, o mocy 60W - potrzebna regulacja szybkości.
    No więc - pomyślałem, że zrobię PWM ; mosfet + driver , oczywiście sterowane
    z MCU.
    Robiłem już coś takiego, z tym, ze sterowałem wentylatorami z wbudowaną
    elektroniką. Ale nawet nienajgorzej działa.
    Oczywiście PWM powyżej 20KHz, bo inaczej piszczało.

    Więc, myślę sobie - tutaj zrobię tak samo. Tyle, że silnik musi być
    oddalony od sterownika o kilka metrów (powiedzmy 3).
    I tradycyjnie już zacząłem się zastanawiać, czy jak wpuszczę to PWM po
    prostu do kabelka, który sobie swobodnie poleci do tego silniczka,
    to czy nie będzie mi to przypadkiem jakoś siało ? Dać jakiś filtr za
    mosfetem ?

  • 2. Data: 2010-12-08 07:58:42
    Temat: Re: silników ciąg dalszy - DC12V , PWM i zakłócenia...
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

> [...]
    > prostu do kabelka, który sobie swobodnie poleci do tego silniczka,
    > to czy nie będzie mi to przypadkiem jakoś siało ? Dać jakiś filtr za

    W takich przypadkach daje się kable ekranowane.

    --
    Desoft

  • 3. Data: 2010-12-08 12:38:14
    Od: "Artur Miller" <a...@n...pl>

> [...]
    > prostu do kabelka, który sobie swobodnie poleci do tego silniczka,
    > to czy nie będzie mi to przypadkiem jakoś siało ? Dać jakiś filtr za

    mam to samo, tyle, ze silnikiem kręci mostek H (L298). Jak dałem długie
    kable do silnika, to siało, jak mostek dałem przy silniku, a sterowanie
    długie, to działy się dziwne rzeczy. Skończyło sie na transmisji różnicowej
    sygnałów kierunku i wypełnienia. Z jednej strony AM26LS31, z drugiej
    AM26LS32. Nic nie sieje, działa stablnie.

    @

  • 4. Data: 2010-12-08 13:37:50
    Od: "sundayman" <s...@p...onet.pl>

    > W takich przypadkach daje się kable ekranowane.
    no to w ostateczności, ale przy 60W to będzie potrzebny kabelek na 5A,
    trochę sporawo jak na ekranowany...
    W dodatku musiałby być dość elastyczny...

    Myślałem też o umieszczeniu sterownika w pobliżu, ale to trochę
    niewygodnie...

  • 5. Data: 2010-12-08 13:53:53
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 8 Dec 2010 14:37:50 +0100, sundayman wrote:
    >no to w ostateczności, ale przy 60W to będzie potrzebny kabelek na 5A,
    >trochę sporawo jak na ekranowany...

    Kabelki sa rozne. W koncu sa nadajniki po 2MW, a poldipol ma nadal
    rzedu 75 ohm :-)

    J.

  • 6. Data: 2010-12-09 07:24:51
    Temat: Re: silników cišg dalszy - DC12V , PWM i zakłócenia...
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

    > Kabelki sa rozne. W koncu sa nadajniki po 2MW, a poldipol ma nadal
    > rzedu 75 ohm :-)

    Kabelki są też do silników, dlaczego ekranowany to zaraz do anteny?
    Nie mówię że tanie, ale dedykowane wytrzymują 160A na fazę (taka
    standardowo-średnia wartość) Z reguły mają kolor pomarańczowy.

    --
    Desoft

  • 7. Data: 2010-12-09 21:29:51
    Od: "sundayman" <s...@p...onet.pl>

    Na szczęście okazało się, że silnik ma być w pobliżu sterownika, więc
    problemu nie będzie.
    Ale dzięki za uwagi, będzie na zaś.

    Pozdr.

  • 8. Data: 2010-12-10 22:22:38
    Od: Marek Lewandowski <l...@p...onet.pl>

    > no to w ostateczności, ale przy 60W to będzie potrzebny kabelek na 5A,
    > trochę sporawo jak na ekranowany...

    ?
    LAPP 3x1.0mm2 wystarczy, a jak chcesz z wiekszym rozmachem to 3x6mm2 tez
    widuje...
    Marek