    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: skonsruujmy !
    <o9fkpd$88c$1@node2.news.atman.pl> <o9fks5$853$2@node2.news.atman.pl>
    <o9frcn$f4u$1@node2.news.atman.pl> <o9j2ds$snc$1@node1.news.atman.pl>
    <1...@4...net>
    <58bd1fc0$0$5162$65785112@news.neostrada.pl>
    <vlb76m6e63qi$.1d12fwje52zyk.dlg@40tude.net>
    <o9lobi$un$1@node2.news.atman.pl>
    <1...@4...net>
    <o9lppp$32j$1@node2.news.atman.pl> <oa7gdt$7vl$1@node2.news.atman.pl>
    <58c79f18$0$663$65785112@news.neostrada.pl>
    <2mc21qwa7pks$.1olvp7b81tkap.dlg@40tude.net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <oa9i0l$mg5$1@node1.news.atman.pl>
    Date: Tue, 14 Mar 2017 22:17:45 +0100

    Pan Cezary Grądys napisał:

    > Żeby to ich było 460 tylko, to bym rację przyznał. Ale oni otaczają
    > się czopkami, którzy też muszą zarobic, te czopki kolejnymi... Kazdy
    > ma znajomych i rodzinę...

    Ludzie różnie sobie definiują "złodziejską władzę". Dla jednych będzie
    do tysiącosobowa grupa ministrów, senatorów i posłów z najbliższą świtą
    (no i Prezes oczywiście), inni rozumieja przez to miliony krewnych
    i znajomych królika, mających takie sobie pobory w sferze budżetowej
    administracji centralnej. Załóżny, że do władzy dochodzi ktoś pod hasłem
    "ukrócenia złodziejstwa", jakis Korwin czy inny socjopata. On może to
    jeszcze szerzej rozumieć, więc na bruku lądują całe miliony darmozjadów.
    Szczerze mówiąc, nie napawa mnie optymizmem taka wizja. Obojętne czym
    się oni nie zajmą -- będą żebrać pod kościołami, łupuić podróżnych na
    rozstajnych drogach, szczuć dalszą rodzinę, której udało się przetrawać
    czystki -- to dobrze się nie skończy. Dla nas wszystkich będzie oznaczało
    pogrążenie się w chaosie i kompletny rozkład społeczeństwa.

    Dopiero co pisałem o swoich japońskich obserwacjach. O windziarkach, o
    lotniskowych wskazywaczach palcowych. Tam mają więcej takich. Starszych
    panów, którzy przed gmachami publicznymi i prywatnymi firmami stoją,
    i jedyne co mają w zakresie obowiązków, to witać gości oraz zwykłych
    przechodniów. I uśmiechać się przy tym. Uśmiech jest bardzo ważny.
    Co by o gospodarce japońskiej nie mówić, to rozwija się. Mimo tych
    bezczelnych złodziei na każdym rogu ulicy.

    Zbadano społeczeństwo mrówek. Uczeni obserwowali każdą mrówkę z osobna,
    przez całe jej mrówcze życie. Okazało się, że jedna trzecia populacji
    tych społecznych owadów nie robi dokładnie nic. Sapaceruje, przygląda
    się pracy innych, może nawet rozmyśla. Ale nawet trawki nie przenisie,
    nic pożytecznego. Mrówki i termity to jedne ze starszych organizmów,
    które w niezmienionej formie zamieszkują Ziemię. U pszczół jest inaczej...

    Jarek

    --
    Żeby ludzie byli tacy jak owady
    żeby ludzie żyli tak jak te owady