    From: kakmar <k...@g...com>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: slalom szybki i tylny hamulec
    Date: Wed, 16 Jul 2014 21:25:48 +0000 (UTC)

    Dnia 15.07.2014 loqash <loqash@_NOSPAM_gmail.com> napisał/a:
    > Witam.
    >
    > Mam pytanie odnośnie slalomu szybkiego
    > (https://www.youtube.com/watch?v=slgttu490Yc) czyli manewru który jest
    > wymagany by zdać prawko na kat. A
    > Nie jeździłem wcześniej na motocyklach więc jestem zielony i liczę, że
    > znajdzie się tu kilku profesjonalistów którzy mnie uświadomią...

    Eeee, bez takich... Twist of the Wrist II, jak prawdziwie szukasz wiedzy.

    > Instruktor zasugerował mi by (uwaga!!!) wjeżdżać przez pierwszą bramkę
    > powyżej 30 km/h następnie bez puszczania manetki gazu wdusić tylny hamulec
    > delikatnie by lekko dociążyć tył i lecieć dalej omijając słupki na końcu
    > docisnąć manetkę mocniej...

    A spróbuj z przednim hamulcem, z umiarem, ale tak żeby się lekko
    skompresowało przednie zawieszenie i zmniejszając lekko gaz. Potem za
    każdym najazdem trochę szybciej. Na ostatnim słupku puszczasz hebel,
    celujesz w bramkę i w palnik.

    > Efekt który zauważyłem był dość dobry... koło tylne trzymało się asfaltu
    > motor fajnie się kładł i ogólnie niekiedy wychodziłem ze slalomu ok. 40
    > km/h gdzie wcześniej było to niemożliwe....chyba... jedyna zasada nie
    > puszczać manetki z gazem i uważać na hamulec by nie dusić za mocno...

    Ogólnie hamując łatwiej skręcać, przyśpieszając prostować, ale samym tyłem
    na asfalcie to tak trochę bez sensu.

    > żeby nie było, że wzięło się to z nieba powiedział że kiedyś na torze miał
    > pokonać slalom jakąś "krową" i wydawało mu się to niemożliwe i jakiś
    > profesjonalny kierowca doradził mi tą technikę...

    Jeżdżenie "krowami" wymaga wiele patentów, w większości niepotrzebnych
    w zwykłych motocyklach.

    > Pytanie: czy przy wykonywaniu tego manewru wydaje się logiczna taka
    > technika?

    Niespecjalnie, to takie placebo raczej, jak na poziomie kursu.

    > czy jeżeli nawierzchnia będzie mokra będzie szansa że zaliczę glebę?

    Hamujesz odciążone koło, ale jednocześnie napędzane, więc jak nie
    przesadzisz to nie.

    > Macie może jakieś inne techniki?

    Jw.

    > w moim mniemaniu ten sposób działa bardzo dobrze, koleś jeździ na torach i
    > lata często po 300km/h więc co o tym sądzicie?... zanim napisałem
    > poczytałem troszkę na forach i wszyscy są przeciwni tylnemu hamulcowi poza
    > hamowaniem w pozycji pionowej...

    To kwestia ćwiczeń, warunków i efektu jaki chcesz uzyskać. Tył przy hamowaniu
    jest odciążony, w motocyklach sportowych b.szybko się ślizga, w armaturach
    działa dość dobrze. Wszystko zależy, nie prostych odpowiedzi, trzeba trenować.

    > uprzedzając tylne koło nie ślizgało mi się na tym manewrze...

    Ciśnij mocniej, sprawdź co się stanie ;) jak zdusisz silnik to masz szanse
    ładnie wyglebić.

    --
    kakmaratgmaildotcom