  • 11. Data: 2016-12-24 12:00:51
    Temat: Re: smog powodują samochody.
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Artur Miller n...@n...com ...

    > zapraszam do Wrocławia. tutaj eco driving w pełni. po trzech sekundach
    > od zapalenia sie zielonego jeszcze wszyscy stoją. potem leniwie rusza
    > pierwszy, drugi przejeżdża juz na żółtym, trzeci i czwarty na czerwonym.
    > piąty się w ogóle nie ruszy bo po co ma podjeżdżać i hamować, skoro i
    > tak będzie musiał ruszyć jak się zielone zrobi?
    >
    > wolisz jechać 20 minut w syfie czy stać godzinę w syfie?

    Arturze, dlaczego rozsiewasz bzdury mylące ecodriving ze zwykłym brakiem
    umiejetnosci i refleksu?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Ludzie nie mają problemów, tylko sobie sami je stwarzają"

  • 12. Data: 2016-12-24 12:14:56
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jak masz wyobraznie to wyobraz sobie Lodz przed wojna. Pol miliona ludzi na 1/4
    dzisiejszej powierzchni lodzi. Innego niz weglowe i na drewno ogrzewania nie bylo. Do
    tego duzo fabryk. Smog musial byc taki ze nozem dawalo sie go kroic. Po wojnie chuja
    lepiej. Pamietam jak z czterdziesci-piecdziesiat lat temu w centrum zima swiatla bylo
    widac maksymalnie do trzeciego skrzyzowania. Teraz z wysokiego budynku widac wszystko
    po horyzont. Przed wojna ludzie w lodzi z trudem dozywali piecdziesiatki. W lodzi w
    centrum stoi kilka wysokich blokow. Na dodatek na malej gorce stoja. Na najwyzszych
    pietrach slonce swiecilo i bylo niebieskie niebo a przy chodniku nieba nie bylo
    widac. Moze tak by skonczyc z pierdoleniem jak to kilkadziesiat lat temu ludzie dlugo
    i zdrowo zyli bo to nieprawda. W miastach powietrze bylo nke do oddychania a zarcie
    nie do jedzenia. Wiesz ze badanie wieprzowiny na robaki wprowadzili w Polsce niemcy w
    czasie okupacji? Teraz jak mieso jest badane to z dwa razy do roku w telewizji mowia
    ze kilka osob zlapalo jakies wlosienie. I to nie w miesie ze sklepu a z jakiegos
    upolowanego przez klusownika dzika na wesele. Bardzo dobrze ze powstaja jakies
    rzadowe plany ograniczenia emisji spalin z paliw kopalnych i odnawialnych. W tym roku
    po raz pierwszy spalam pellet. Sasiedzi sie pytaja dlaczego nie grzeje bo z komina
    nic nie leci. Jak im mowie ze piec idzie 24 godziny na dobe to przychodza sprawdzic
    czy w maliny ich nie wpuszczam.

  • 13. Data: 2016-12-24 12:46:51
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Tak tak... Efekt cieplarniany to wymysł jajogłowych a ziemia jest płaska
    > :)

    Ale to trochę nie tak. Nikt nie twierdzi (no dobra - przynajmniej nie
    ja), że efekt cieplarniany nie istnieje - istnieje i jest to w miarę
    oczywiste. Ja tylko twierdzę, że to o ile temperatura wzrośnie w tym
    stuleciu i jakie to będzie miało skutki to już są spekulacje i jak
    najbardziej wynik zależy od tego kto te badania sponsoruje. Dla tych co
    wierzą, że "jajogłowi" są co do tego zgodni proponuję sprawdzić jak
    wygląda w tych modelach sprężenie od chmur, bo do niedawna to była
    dyskusja czy jest ono dodatnie czy ujemne - to jak, jedno z podstawowych
    sprzężeń w modelu jest nieustalone, a model dobry;)

    Podobnie z samochodami - nie kwestionuję, że ogólnie one mogą (i pewnie
    na przykład w Warszawie są) być odpowiedzialne za większość pyłu PM10 i
    PM2,5. Tylko zawuażam, że jeśli większość pochodzi z klocków opon i
    generalnie ze śmiecia co samochody z natury z jezdni podnoszą... to moze
    się okazać (i według mnie jest to prawdopodobne), że wszelkie gadanie o
    konieczności wymieniania samochodu co 5 lat w imię ekologi na nowszy
    jest sponsorowane przez lobby... samochodowe;) A eco jest od economy a
    nie ecology:P

    BTW - produkcja samochodu to mniej więcej tyle energii co samochód spali
    przez 5 lat, więc z punktu widzenia produkcji CO2 bardziej opłaca się
    samochód zajeździć do nastu last niż zmieniać. Ponieważ trochę śmieci
    wokół produkcji i utylkuzacji też powstaje, to wcale bym się nie
    zdziwił, gdyby z punktu widzenia ekologii samochody należało doejeźdzać
    aż się zaczną rozpadać;)

    Shrek.

  • 14. Data: 2016-12-24 13:52:06
    Od: Artur Miller <n...@n...com>

    W dniu 2016-12-24 o 12:00, Budzik pisze:
    > Użytkownik Artur Miller n...@n...com ...

    > Arturze, dlaczego rozsiewasz bzdury mylące ecodriving ze zwykłym brakiem
    > umiejetnosci i refleksu?

    tam był "sarcasm sign" ;-)

    a.

  • 15. Data: 2016-12-24 14:01:35
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2016-12-24 o 04:29, Jolek pisze:
    > Kierowcy nie wierzą, że smog powodują samochody. Jednak dane nie oszukują
    > - W Warszawie samochody produkują dwie trzecie wszystkich
    > zanieczyszczeń. To
    > jest niespotykana sytuacja na skalę krajową - mówił Konrad Marczyński z
    > Warszawskiego Alarmu Smogowego. Jak dodaje rozmówca Aleksandry Sobczak,
    > najważniejsze jest to, aby kierowcy uświadomili sobie, jakie zagrożenie dla
    > nas wszystkich powodują samochody.
    >
    > https://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&sourc
    e=web&cd=3&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwjCk__u8IvRAhXMv
    BoKHRewABYQqOcBCEAwAg&url=http%3A%2F%2Fwyborcza.pl%2
    F10%2C82983%2C21159566%2Cstacja-warszawa-kierowcy-ni
    e-wierza-ze-smog-powoduja-samochody.html&usg=AFQjCNE
    bjh8BP3iKNsaVtZxqEFAT0askgw&bvm=bv.142059868,d.d24

    > Używać mniej gazu i hamulca.
    > Widzę, że dużo jest takich co myślą, że droga
    > to tor wyścigowy.

    Mozliwe. Ale naukowcy robili badania i duża część smogu to efekt
    "wzbudzenia" pyłu który leży już na ziemi a pochodzi np. z klocków czy
    spalin.

    Dlatego może warto by zadbać o higienę :-)

  • 16. Data: 2016-12-24 14:33:13
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sat, 24 Dec 2016 04:29:42 +0100, Jolek napisał(a):

    > Kierowcy nie wierzą, że smog powodują samochody. Jednak dane nie oszukują
    > - W Warszawie samochody produkują dwie trzecie wszystkich zanieczyszczeń.

    Sprawa wydaje się dość prosta do zmierzenia.

    Wystarczy określić na ile występowanie tych zanieczyszczeń jest skorelowane
    z:
    1) temperaturą powietrza zimą (to jest wpływ ogrzewania)
    2) ruchem drogowym w cyklu tygodniowym (to jest wpływ spalin samochodów)
    3) zmniejszają się po opadach deszczu (to jest wpływ podrywanego syfu z
    dróg)

    Obserwacje w dłuższym czasie z uwzględnieniem kierunku wiatru, warunków i
    najlepiej w iluś punktach miasta, powinno dać dość precyzyne wyniki.
    Pytanie czy w tym temacie w ogóle komuś chodzi o wyniki, czy tylko o
    przepychanki.

    Do tego jeszcze oczywiście można się spierać co tak naprawdę należy mierzyć
    i co jest groźne.
    Np. pytanie o to czy gorsze są cząstki stałe z diesla czy benzyny.

  • 17. Data: 2016-12-24 14:44:08
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2016-12-24 o 11:01, Budzik pisze:

    > Bodaj w Krakowie mieli ostatnio testować pozbywanie się smogu poprzez
    > dokładne czyszczenie ulic.
    > Poprzednie podejscie do tematu sie nie udało, bo mieszkancy protestowali ze
    > na jeden dzien mieli zakaz parkowania na ulicy ale w tym roku miało juz się
    > to sprzatanie odbyc.
    > Ale nie znam wyników.

    Bo się nie chwalili.
    A nie od dzisiaj wiadomo że smog krakowski jest z kominów a nie rur
    wydechowych. Nawet była jakaś akcja dopłat do przebudowy ogrzewania
    na którą mieszkańcy odpowiedzieli: "liczyć się debile najpierw
    nauczcie".

    Pozdrawiam

  • 18. Data: 2016-12-24 14:44:26
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    > Tak tak... Efekt cieplarniany to wymysł jajogłowych

    Jest gorzej, to wymysł polityków.

    https://www.youtube.com/watch?v=eaQ7McOx8hI

  • 19. Data: 2016-12-24 15:00:50
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Artur Miller n...@n...com ...

    > tam był "sarcasm sign" ;-)

    Zauwazyłem ale wywnioskowałem ze inne było jego podłoże. :)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Tylko niekiedy szczęście bywa darem, najczęściej trzeba o nie walczyć."

  • 20. Data: 2016-12-24 15:46:50
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <m...@o...pl>

    W dniu 2016-12-24 o 14:01, z pisze:

    > Mozliwe. Ale naukowcy robili badania i duża część smogu to efekt
    > "wzbudzenia" pyłu który leży już na ziemi a pochodzi np. z klocków czy
    > spalin.
    >
    > Dlatego może warto by zadbać o higienę :-)

    No właśnie. Kto ostatnio widział polewaczkę w akcji? I kiedy było to
    "ostatnio"?

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl