    Newsgroups: pl.comp.programming
    Date: Wed, 20 Sep 2017 15:01:31 -0700 (PDT)
    Subject: Re: specyfikacja formatu sta (Statistica)
    From: "M.M." <m...@g...com>

    On Wednesday, September 20, 2017 at 3:04:46 PM UTC+2, apl wrote:

    > Owszem, można czytać w Statistice pliki pisane zarówno w Excelu jak i w postaci
    pliku tekstowego. Problem jednak w tym, że moje pliki są bardzo wielkie. Excel nie
    ogarnia, a z tekstowymi sa zasadnicze problemy choćby z formatem, ze wzgledu na
    wielką dynamikę danych, a przede wszystkim objętość pliku tekstowego równa jest
    wielokrotności pliku zapisanego binarnie.

    Plik tekstowy w pewnych sytuacjach może być nawet mniejszy niż plik
    binarny. Np. zapis zmiennej typu double przechowującej liczbę jeden w
    formacie binarnym może zajmować 8 bajtów, a w tekstowym 1 bajt plus
    drugi bajt na separator. Ale generalnie masz rację, losowe dane w
    formacie binarnym dadzą mniejszy pliki niż w formacie tekstowym.

    Nie wiem co z tymi danymi zamierzasz dalej robić...

    Jeśli dane te będą przetwarzane w zewnętrznej aplikacji, to narzut na
    wczytanie większego pliku może nie mieć znaczenia. Obliczenia mogą
    trwać tak długo, że czas na wczytanie będzie relatywnie krótki. Albo
    dopuszczalny czas na odpowiedź i tak będzie przekraczał znacznie
    czas wczytania pliku. Może warto jeszcze się zastanowić czy to
    stanowi największy problem?

    Ze oprogramowaniem Statistica miałem kontakt tylko kiedyś dawno temu i
    to przez krótką chwilę. Nie wiem czy Statistica ma jakiś wewnętrzny
    język programowania... więc poszukajmy w googlach. Widzę że ma!
    https://www.statsoft.pl/Programy/Ogolna-charakteryst
    yka/Statistica-Visual-Basic/

    Więc prawdopodobnie jest możliwość dostępu do danych, bez rozgryzania
    natywnego formatu statistici, bez eksportowania do excela czy txt i
    nawet bez wyłączania programu. Może to jest najprostszy i naszybszy
    sposób?