  • 1. Data: 2017-03-13 08:46:31
    Temat: starocie
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    http://allegro.pl/dp66m-licznik-geigera-plytka-orygi
    nal-inne-czesci-i6745860099.html

    plytka z wojskowego licznika geigera DP66 - lata 60-te chyba.

    i pytania mi sie rodza:
    -tyle sie mowilo o impulsie el-m ... a tu mi wyglada, ze wosjko
    zostanie bez sprzetu pomiarowego.

    -co to za kondensatory ? Takich nie pamietam. Eletrolity sadzac po
    pojemnosci, telwa?

    -p.s. elektrolity do jakiej temperatury dzialaja ? tzn ujemnej, wojsko
    na -35powinno byc chyba przygotowane.

    -gdzie sie podlacza kable ? pajak od strony druku ?

    J.

  • 2. Data: 2017-03-13 10:54:20
    Temat: Re: starocie
    Od: Miller Artur <n...@d...com>

    W dniu 2017-03-13 o 08:46, J.F. pisze:
> [...]
    >
    > i pytania mi sie rodza:
    > -tyle sie mowilo o impulsie el-m ... a tu mi wyglada, ze wosjko

    50 lat temu była dostępna technologia wytwarzania impulsów EM, które
    zniszczyłyby taki sprzęt?

    > -co to za kondensatory ? Takich nie pamietam. Eletrolity sadzac po
    > pojemnosci, telwa?

    e, to ja starszy chyba jestem, bo takie elektrolity pamiętam :)

    a.

  • 3. Data: 2017-03-13 13:23:38
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 13 Mar 2017 10:54:20 +0100, Miller Artur <n...@d...com>
    wrote:
    > 50 lat temu była dostępna technologia wytwarzania impulsów EM,
    które
    > zniszczyłyby taki sprzęt?

    Bomba cara nie wystarczy do tego?

    --
    Marek

  • 4. Data: 2017-03-13 13:49:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    trada.pl...
    On Mon, 13 Mar 2017 10:54:20 +0100, Miller Artur <n...@d...com>
    >Bomba cara nie wystarczy do tego?

    Zdaje sie, ze nie w bombie sprawa, tylko w wysokosci detonacji.

    W kazdym badz razie temat sie pojawil ... jesli nie w chwili projektu,
    to w latach 70-tych chyba dalej robilismy te dozymetry tak samo.
    A w latach 80-tych to nie wiem - nadal tak samo, czy tyle ich
    mielismy, ze starczy ...

    J.

  • 5. Data: 2017-03-13 16:36:36
    Od: a...@a...pl

    J.F. wrote:

> [...]
    > na -35powinno byc chyba przygotowane.
    >
    > -gdzie sie podlacza kable ? pajak od strony druku ?

    Normalna płytka drukowana epoksydowa jak sie przyjrzysz to zobaczysz
    prześwitującą lekko ścieżkę. Elktrolity chyba tantalowe sporo w tamtych
    czasach było przeróżnych pamietam bo podobały mi się szczególnie
    kondensatory bo były bardzo kolorowe. Czas produkcji nie tak odległy bo
    w momencie wyprodukowania ?łytki miałem co najmniej rok. A wyprodukowano
    najwcześniej w czerwcu 73 roku. Plastykowa bania to zapewne trafo do
    podwyższenia napięcia dla samego licznika GM.

    Powiedział bym Ci dokładnie co to jest ale jakieś z 10-20 lat temu
    wyrzuciłem 99% moich książek/katalogów/gazet i dokładnie niepamiętam już
    ktoto produkował i co to dokładnie jest.

  • 6. Data: 2017-03-13 16:39:18
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    .pl...
    J.F. wrote:
    nal-inne-czesci-i6745860099.html

    >Normalna płytka drukowana epoksydowa jak sie przyjrzysz to
    >zobaczysz
    >prześwitującą lekko ścieżkę.

    Chyba widze kratke od maty szklanej ... a reszta musiala miec
    papierowy laminat :-)

    >Elktrolity chyba tantalowe sporo w tamtych
    >czasach było przeróżnych pamietam bo podobały mi się szczególnie
    >kondensatory bo były bardzo kolorowe.

    Ale te sa szare, wojskowe :-)
    I w niczym nie przypominaja pozniejszych tantali, wiec mysle, ze to
    elektrolity.

    A - na dole i gorze plytki sa tez "normalne" elektrolity, dluzsze niz
    szersze, 5uF/15V.
    No to dziwne ...

    > Czas produkcji nie tak odległy bo
    >w momencie wyprodukowania ?łytki miałem co najmniej rok. A
    >wyprodukowano
    >najwcześniej w czerwcu 73 roku.

    A skad wiesz ? a - potencjometr.

    >Plastykowa bania to zapewne trafo do
    >podwyższenia napięcia dla samego licznika GM.

    Tak mi to wyglada, plastik zapewne dla podniesienia odpornosci na
    uderzenia.

    J.

  • 7. Data: 2017-03-13 23:41:32
    Od: Swift <p...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 13 marca 2017 08:46:57 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
    > -co to za kondensatory ? Takich nie pamietam. Eletrolity sadzac po
    > pojemnosci, telwa?

    Na tym najbliżej trafo widać fragment logo producenta i na bank to warszawska ELWA.
    Typ ETO-1 lub ETO - 2. Według poniższego źródła to były kondensatory tantalowe z
    elektrolitem żelowym.

    http://elportal.pl/pdf/k01/03_12.pdf