eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodystary diesel nie chce odpalać - fiesta 1.8D › Re: stary diesel nie chce odpalać - fiesta 1.8D
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.inte
    rnetia.pl!not-for-mail
    From: Nix <v...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: stary diesel nie chce odpalać - fiesta 1.8D
    Date: Tue, 18 Apr 2017 12:10:31 +0200
    Organization: Netia S.A.
    Lines: 49
    Message-ID: <od4omm$1a3$1@mx1.internetia.pl>
    References: <ocsnpd$qkv$1@mx1.internetia.pl>
    <5...@g...com>
    <ocsu4e$dtv$1@mx1.internetia.pl>
    <f...@g...com>
    <octq23$agm$1@node1.news.atman.pl>
    <7...@g...com>
    <58f32e8e$0$660$65785112@news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: 77-253-74-24.adsl.inetia.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: mx1.internetia.pl 1492510230 1347 77.253.74.24 (18 Apr 2017 10:10:30 GMT)
    X-Complaints-To: a...@i...pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 18 Apr 2017 10:10:30 +0000 (UTC)
    In-Reply-To: <58f32e8e$0$660$65785112@news.neostrada.pl>
    X-Tech-Contact: u...@i...pl
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:45.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/45.8.0
    X-Server-Info: http://www.internetia.pl/
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2603601
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2017-04-16 o 10:42, Uzytkownik pisze:
    > W dniu 2017-04-15 o 20:54, Zenek Kapelinder pisze:
    >> I te pierscienie robia za uszczelki. To pierscienie sa uszczelkami czy
    >> nie sa? Poza tym lotny jestes jak plyta chodnikowa.
    >
    >
    > Nie są uszczelkami. Jak sama nazwa mówi "uszczelka" ma za zadanie
    > uszczelnić czyli całkowicie uniemożliwić przenikanie płynów czy gazów.
    >
    > Pierścienie zgarniające (olejowe) niczego nie uszczelniają, a ich
    > zadaniem jest zgarnianie nadmiaru oleju, jednocześnie pozostawiając na
    > powierzchni cylindra mikroskopijną warstwę filmu olejowego, po którym
    > poruszają się pierścienie kompresyjne.
    >
    > Aby kompresja z cylindra nie przedostawała się do bloku silnika stosuje
    > są pierścienie kompresyjne. Ale tych także nie można nazywać
    > uszczelkami, bo one nie uszczelniają idealnie. One się ślizgają po
    > filmie olejowym i to właśnie olej jest tym uszczelniaczem, który
    > uszczelnia szczelinę pomiędzy pierścieniem, a cylindrem oraz szczelinę,
    > w tłoku, w któej osadzony jest pierścień.
    >
    > Aby ten film olejowy lepiej się utrzymywał na ściankach cylindra to
    > powierzchnię cylindra po wyszlifowaniu specjalnie się "niszczy",
    > wytwarzając na jej powierzchni mikrorysy pod różnymi kątami. Ten proces
    > nazywa się honowaniem.
    >
    >
    > Co zaś się tyczy problemu autora wątku.
    >
    > Zbyt mały luz na zaworach może pogorszyć kompresję, ale tylko w
    > silnikach bez samoregulatorów.
    >
    > Pytasz o regulację zaworów, ale wydaje mi się, że w tym silniku raczej
    > nie reguluje się zaworów, bo chyba ten silnik jest wyposażony w
    > samoregulatory. W takiej sytuacji nie powinno być żadnych luzów, a
    > jeżeli jakieś są to znaczy, że samoregulatory są do wymiany, albo
    > zapchane są kanały olejowe czy filtr oleju lub też uszkodzona jest pompa
    > olejowa.
    >
    > Jeżeli zaistniałby któryś z ww problemów to objawiłoby się to
    > charakterystycznym, głośnym stukaniem samoregulatorów.
    >
    >

    W tym silniku nie ma samoregulatorów, luz regulujemy na wymiennych
    podkładkach odpowiedniej grubości.

    pzdr

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: