  • 1. Data: 2011-04-17 06:25:37
    Temat: straż gminna-FOTORADAR wykroczenie wrzesień ub roku, mandat - teraz
    Od: bingo <a...@w...pl>

    Witam
    Piszę w imieniu kolegi, któremu straż gminna przysłała zdjęcie z fotoradaru
    i wniosek o okreslenie kto jechał pojazdem celem "przyłożenia" kary w
    postaci mandatu (250 zł) i punktów karnych (6 pkt).

    Są jednak wątpliwości.
    Zdjecie zostało zrobione w połowie wrzesnia ubiegłego roku (chyba 15 lub 16
    wrzesnia) a pismo ze SG - przedwczoraj.
    We wniosku napisano w jakiejś komóce Tabeli, że wykroczenie zostało
    "ujawnione 11 kwietnia".
    I tu pytanie . Co z tym zrobić?
    Czy moze być taka róznica pomiędzy zajściem wykroczenia (wrzesień a jego
    ujawnieniem (11 kwietnia) i wystąpieniem SG ze stosownym wnioskiem?
    Jak to się ma do informacji, że straż miejska przez jakiś czas nie mogła
    karać w oparciu o zdjęcia z fotoradru(moze też nie mogła ich wykonywać w
    tamtym okresie).

  • 2. Data: 2011-04-17 09:02:52
    Od: Mega <m...@p...wp.pl>

    Dnia Sun, 17 Apr 2011 06:25:37 +0200, bingo napisał(a):

> [...]
    > Jak to się ma do informacji, że straż miejska przez jakiś czas nie mogła
    > karać w oparciu o zdjęcia z fotoradru(moze też nie mogła ich wykonywać w

    Moim - aczkolwiek bardzo skromnym - zdaniem już za późno na mandat i
    powinni skierować sprawę do sądu grodzkiego.
    Ale kasa z sądu idzie do budżetu państwa a z mandatu straży wiejskiej do
    gminy, więc wolą przymknąć oczy i dają koledze szansę na przyjęcie
    mandatu.

    --
    Pzdr.
    Mega

  • 3. Data: 2011-04-17 10:14:58
    Od: xxxx <a...@w...pl>

    Był 17 kwiecień 2011 roku (niedziela) gdy o godz. 9:02, wszystkim znany
    *Mega* napisał(a):

> [...]
    > Ale kasa z sądu idzie do budżetu państwa a z mandatu straży wiejskiej do
    > gminy, więc wolą przymknąć oczy i dają koledze szansę na przyjęcie

    A co z datami. Czy straż gminna była uprawniona do ścigania i karania tego
    typu wykroczeń (zarejestrowanych przez Fotoradar) w polowie wrzesnia. I
    dlaczego się nie dochodzili tego przez tak długi okres. Przecież mozna
    sobie wyobrazić sytuację, kiedy wykroczenie mialo wmiejsce kilka lat
    wczesniej a próbują zmieścić się w terminach, poprzez wpisanie -
    wykroczenie ujawnione ..w dniu (i tu wstawić date prawie aktualną).

    ***ERA****
    aby wysłać maila: http://cerbermail.com/?0jU9s04Hei

  • 4. Data: 2011-04-17 10:25:19
    Od: MariuszM <u...@p...onet.pl>

    W dniu 17-04-2011 06:25, bingo pisze:

    > I tu pytanie . Co z tym zrobić?

    Pod żadnym pozorem nie brać mandatu.
    Przed 1 stycznia 2011 r. Straż Miejska nie mogła być oskarżycielem w
    sprawach przed sądem grodzkim w stosunku do *właściciela pojazdu*, który
    odmówił przyjęcia mandatu.
    Trzeba napisać uprzejmy list oraz powołać się na stosowne postanowienie
    Sądu Najwyższego, tzn. Sygn. akt I KZP 8/10 z 29 czerwca 2010 r.
    Tu masz link:
    http://www.sn.pl/orzecznictwo/uzasadnienia/ik/I-KZP-
    0008_10.pdf
    strona 5

    Z powodu tego podmiotowego ograniczenia, straż gminna (miejska) nie może
    prowadzić kontroli ruchu
    drogowego w stosunku do innego podmiotu niż kierujący pojazdem lub
    uczestnik ruchu, co powoduje, że nie ma uprawnień oskarżyciela
    publicznego do
    wniesienia wniosku o ukaranie przeciwko właścicielowi lub posiadaczowi
    pojazdu o wykroczenie polegające na niewskazaniu osoby, której powierzył
    pojazd do kierowania lub używania (art. 78 ust. 4 p.r.d.)

    Więcej o SM kolega nie usłyszy.
    --
    Mariusz

  • 5. Data: 2011-04-17 11:58:15
    Od: bingo <a...@w...pl>

    Był 17 kwiecień 2011 roku (niedziela) gdy o godz. 10:25, wszystkim znany
    *MariuszM* napisał(a):

    > W dniu 17-04-2011 06:25, bingo pisze:
    >

    > Więcej o SM kolega nie usłyszy.

    Na razie dziękuję pięknie. Przekażę to koledze aby się zapoznał i
    "przetrawił".
    Najbardziej nas ruszyła znaczna róznica czasu pomiędzy wykroczeniem a
    pwoiadomieniem (wraz z fotą) oraz naszym zdaniem manipulowaniem poprzez
    zastosowanie terminu "wykroczenie ujawniono w dniu 11 kwietnia 2011)
    Pozdrawiam.

  • 6. Data: 2011-04-17 12:14:04
    Od: gacek <g...@w...pl>

    On 2011-04-17 06:25, bingo wrote:
> [...]
    > Jak to się ma do informacji, że straż miejska przez jakiś czas nie mogła
    > karać w oparciu o zdjęcia z fotoradru(moze też nie mogła ich wykonywać w

    Ale to naprawdę nie trzeba być profesorem, żeby rozróżnić

    datę popełnienia wykroczenia
    datę ujawnienia wykroczenia

    i potem sprawdzić, że termin 30 dni liczy się od tego drugiego.

    A co do różnicy - na chwilę zmień punkt widzenia. Jeśli mieli opóźnienie
    po prostu z przyczyn technicznych to niby z jakiej racji mieliby odpuszczać?

    gacek

  • 7. Data: 2011-04-17 15:14:31
    Od: jerzu <t...@p...onet.pl>

    On Sun, 17 Apr 2011 12:14:04 +0200, gacek <g...@w...pl> wrote:

    >A co do różnicy - na chwilę zmień punkt widzenia. Jeśli mieli opóźnienie
    >po prostu z przyczyn technicznych to niby z jakiej racji mieliby odpuszczać?

    "Szanowny Panie Komendancie. Od 15 września 2010 roku minęło 7
    miesięcy. I za chuja pana nie pamiętam kto wtedy korzystał z tego
    auta."

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 8. Data: 2011-04-17 15:50:00
    Od: bingo <a...@w...pl>

    Był 17 kwiecień 2011 roku (niedziela) gdy o godz. 15:14, wszystkim znany
    *jerzu* napisał(a):

    > 7

    Np tak jak pisałes. Co ma ujawnienie do wykroczenia. Szczególniie w takim
    wypadku. Kolga nie kwestionuje tego, że jechał i że przekroczył prędkość.
    Wku* go jedynie to, że po 7 miesiącach zsotał o tym poinformowany. Czy ktoś
    wie jak zachowują się sądy i ile więcej taka "przyjemność: kosztuje. Zawsze
    tym znanym czarnym bydlakom, można trochę popsuć krwi.

  • 9. Data: 2011-04-17 17:22:04
    Od: gacek <g...@w...pl>

    On 2011-04-17 15:50, bingo wrote:
> [...]
    > wie jak zachowują się sądy i ile więcej taka "przyjemność: kosztuje. Zawsze
    > tym znanym czarnym bydlakom, można trochę popsuć krwi.

    Wiesz, a mnie wk*, jak ktoś przekracza prędkość a potem z powodu 200 zł
    robi z siebie męczennika straży miejskiej.

    Za 50+ powinno być nie 500zł i punkty, a 1/12 z ostatniego pita i
    miesiąc bez prawka. Co by się stało z Polską? Nic. Ludzie by się
    przywyczaili do jeżdżenia zgodnie z przepisami.

    gacek

  • 10. Data: 2011-04-17 17:28:37
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "gacek" <g...@w...pl> napisał w wiadomości news:

    > mnie wk*, jak ktoś przekracza prędkość a potem z powodu 200 zł robi z
    > siebie męczennika straży miejskiej.
    >
    > Za 50+ powinno być nie 500zł i punkty, a 1/12 z ostatniego pita i miesiąc
    > bez prawka.

    KAPELUSZ PLONK WARNING
    Zjazd na jakieś forum dla melepetów z tymi bzdetami.