  • 1. Data: 2009-10-03 08:15:59
    Temat: stukniecie w glosnikach podczas wlaczania/wylaczania wiezy
    Od: "Lukasz W." <w...@i...pl>

    Witam!

    Ostatnio, stalem sie posiadaczem uzywanej miniwiezy Thomson CS96 (sprzet z
    konca 2006 roku).
    Sprzet posiada standardowo tuner, kasete i CD (mp3), wszedzie miekka
    mechanike.

    Objawy:

    1. Podczas wlaczania sprzetu (przycisk na wiezy albo na pilocie) slyszalne
    jest stukniecie w glosnikach.
    Dzieje sie tak podczas wlaczania sprzetu po minimum 15 minutach nieuzywania
    lub dluzszej chwili (noc, kilka godzin).
    Jesli wylacze i wlacze po minucie, stukniecie w glosnikach niewystepuje.
    Dzieje sie to zawsze, stukniecie glosniejsze jest przy wlaczaniu, cichsze
    przy wylaczaniu.

    2. Dodatkowo, podczas sluchania muzyki cicho, w glosnikach slyszalne jest
    buczenie (buczenie slyszalne przy zblizeniu sie do glosników - np w nocy gdy
    wieza stoi przy lózku), które przy ustawieniu stopnia glosnosci na 1-2
    prawie zaglusza muzyke a przy stopniu glosnosci 3-5 skutecznie obniza jej
    jakosc.
    W dzien gdy chodzi sie po pokoju buczenie nie jest upierdliwe.

    Mozecie sie wypowiedziec "co w trawie piszczy" - jaki uklad/element
    szwankuje?
    Czy to kosztowna naprawa i jest sens to wykonywac tak by nie przekroczylo
    wartosci sprzetu (~70zl).
    Czy nie majac doswiadczenia serwisowego, posiadajac lutownice, mozna cos
    wskurac zagladajac pod obudowe?

    Pozdrawiam

    L.W.

  • 2. Data: 2009-10-03 11:56:27
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Lukasz W. wrote:

> [...]
    > wartosci sprzetu (~70zl).
    > Czy nie majac doswiadczenia serwisowego, posiadajac lutownice, mozna cos

    Wymien kondensatory w zasilaczu sieciowym, pewnie wyschły. Dodatkowo mozna
    dorobic przekaznik opozniajacy zalaczanie glosnikow.

    Waldek

  • 3. Data: 2009-10-03 11:59:00
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

> [...]
    > Jesli wylacze i wlacze po minucie, stukniecie w glosnikach niewystepuje.
    > Dzieje sie to zawsze, stukniecie glosniejsze jest przy wlaczaniu,

    Taka (dziadowska) konstrukcja wznacniacza, a dokladniej jego koncowki
    mocy. Ten typ tak ma, na wyjsciu jest duzy elektrolit odcinajacy
    skladowa stala od glosnikow, przy wlaczeniu sie laduje przez glosnik i
    stad to "bum". Naprawa - wymiana wzmaka mocy na jakis mostkowy.

    > 2. Dodatkowo, podczas sluchania muzyki cicho, w glosnikach slyszalne
    > jest buczenie (buczenie slyszalne przy zblizeniu sie do glosników - np w

    A tu juz wroze niestarannosc wykonania. Moze gdzies jest petla masy,
    urwane ekranowanie, wyschniety elektrolit w zasilaczu.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 4. Data: 2009-10-03 15:29:15
    Od: "k...@o...pl" <k...@o...pl>

    On 3 Paź, 13:59, "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl> wrote:

    Kiedyś miałem podobny przypadek... tzn. ciche buczenie w głośnikach.
    Po oglądnięciu tego buczenia oscyloskopem okazało się, że nie jest to
    sinusoida tylko są są to tylko jej wierzchołki 100 Hz. Oczywiście od
    razu pomyślałem, że coś jest źle z masami. Po dokładnym oglądnięciu
    sposobu montażu okazało się, że masa do głośników przylutowana jest do
    minusa prostownika a nie do minusa elektrolitu w zasilaczu. Przy takim
    montażu spadki napięcia na drucie o długości około 10 cm łączącym
    minus prostownika z elektrolitem dodawały się do napięcia
    zasilającego głośniki. Przeniesienie masy głośników na wyjście
    elektrolitu całkowicie wyeliminowało te buczenie.
    Jeżeli chodzi o bum podczas załączania to jedynym skutecznym sposobem
    jego eliminacji będzie opóźnione załączanie głośników i szybkie ich
    wyłączenie przy wyłączaniu wzmacniacza. Można samemu taki układ
    wymyślić albo poszukać gotowców na Google.

  • 5. Data: 2009-10-03 18:31:20
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Dnia Sat, 03 Oct 2009 13:59:00 +0200, Pawel "O'Pajak" napisał(a):

    > A tu juz wroze niestarannosc wykonania. Moze gdzies jest petla masy,
    > urwane ekranowanie, wyschniety elektrolit w zasilaczu.

    Może też być niewłaściwie umieszczony transformator względem
    elektroniki. Mam radiomagnetofon z CD firmy Daewoo, gdzie popełniono
    właśnie taki błąd - po rozkręceniu obudowy i odsunięciu tylnej jej
    części (do której przykręcone jest trafo) brum w głośnikach jest
    znacznie cichszy.
    --
    Pozdrawiam Bad Worm badworm[maupa]post{kopek}pl
    GG#2400455 ICQ#320399066