    Subject: Re: taka sama konfiguracja dla localhost i produkcji
    Newsgroups: pl.comp.www
    From: Szyk Cech <s...@s...pl>
    Date: Tue, 17 Sep 2019 17:19:13 +0200

    On 17.09.2019 16:03, Jivanmukta wrote:
    > Koduję w PHP na localhoście i wysyłam swoje programy na serwer przy
    > pomocy klienta FTP. Słyszałem, że można zrobić tak, żeby konfiguracja na
    > localhości była identyczna z produkcją, ale nie wiem jakiego
    > oprogramowania się używa. Możecie mi podpowiedzieć? Pracuję na Linux
    > Mint; używam PHP, MySQL, NetBeans i poznaję Gita.

    Wielce chwalebne są twoje ambicje i czyny szlachetne! Automatyzacja prac
    administracyjnych jest pragmatycznym podejściem do życia (o ile nie robi
    się do tego sztucznej inteligencji która ma tendencje do buntowania się).
    Zanim odpowiem na twoje pytanie spytam:
    Czy aby na pewno chcesz mieć na serwerze produkcyjnym od razu to co u
    siebie na dysku?!? Przecież bez testów (choćby ręcznych) to masakra
    gwarantowana. Nie boisz się że ktoś Ci zmyje łeb za to?!?

    Odpowiadając na twoje pytanie:
    Metod jest kilka:
    * Ja np. używam darmowych kont WWW i mam do nich dostęp przez FTP.
    Dlatego napisałem sobie skrypt w Pyhon-ie jaki generuje mi wszystkie
    moje strony (ja wcale ich nie generuję w locie tak jak np. niektórzy
    robią w PHP) i ten skrypt ładuje mi je na konta FTP. Takie
    skrypty/programy możesz napisać w dowolnym języku z biblioteką klienta FTP.

    * Jeśli masz prawa administratora na swoim serwerze możesz użyć programu
    rsynch do synchronizacji katalogów na różnych maszynach.