eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.motocykle › temperatura spalin
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 11

  • 1. Data: 2013-06-21 09:16:15
    Temat: temperatura spalin
    Od: "ARO" <a...@p...pl>

    Czołgiem!

    Mamy dwa cylindry ustawione w rzedzie - czterotakt. Po przejechaniu
    kilkunastu km jeden kolektor sie swieci jakby moto przed chwila palilo gume.
    Wydech 2w1 z kwasowki. Namacalnie to wyglada, ze jeden jest czerwony na
    odcinu okolo 15cm od cylindra, a drugi 5cm. Stan silnika bez zastrzezen.
    Regulacja gaznikow ksiazkowa. Swiece nowe. Lewego powietrza nie
    stwierdzilem. Co to moze byc?

    Ja wiem, ze cos nie tak z regulacja skladu mieszanki, ale czy jest mozliwe,
    aby w japonskim 7 letnim motocyklu byly az takie roznice tolerancji
    wykonania gaznikow, ze ksiazkowe nastawy mozna sobie w dupę wsadzić? To co?
    Pilotami/poziomem paliwa krecic? Przeciez sa ustawione oba tak samo. Cos sie
    w gaznikach przytkalo? Moto jezdzi dobrze, choc jak dla mnie troche leniwie
    reaguje na gaz przy jalowych obrotach. Powyzej 2000rpm jest lepiej. Synchro
    jest ok. Ssanie się domyka - tak przynajmniej mi sie wydaje. W rure nie wali
    przy hamowaniu silnikiem. Wychodzi na to, ze ten bardziej czerwony ma za
    ubogo. Przyjaciółko, jak żyć?

    --
    ARQ
    transalp


  • 2. Data: 2013-06-21 09:25:34
    Temat: Re: temperatura spalin
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2013-06-21, ARO <a...@p...pl> wrote:
    >
    > Ja wiem, ze cos nie tak z regulacja skladu mieszanki, ale czy jest mozliwe,
    > aby w japonskim 7 letnim motocyklu byly az takie roznice tolerancji
    > wykonania gaznikow, ze ksiazkowe nastawy mozna sobie w dupę wsadzić? To co?
    > Pilotami/poziomem paliwa krecic? Przeciez sa ustawione oba tak samo. Cos sie
    > w gaznikach przytkalo? Moto jezdzi dobrze, choc jak dla mnie troche leniwie
    > reaguje na gaz przy jalowych obrotach. Powyzej 2000rpm jest lepiej. Synchro
    > jest ok. Ssanie się domyka - tak przynajmniej mi sie wydaje. W rure nie wali
    > przy hamowaniu silnikiem. Wychodzi na to, ze ten bardziej czerwony ma za
    > ubogo. Przyjaciółko, jak żyć?
    >
    Ja bym sprawdzil tak:
    - czy gazniki dobrze zlozone i przepustnica podcisnieniowa sie podnosi (nie wiem
    co tam za gazniki sa ale w Keihinach latwo zle przykrecic pokrywke i membrana
    nie ma szczelnosci co skutkuje slabym lub w ogole brakiem podnoszenia
    przepustnicy)
    - czy iglice tak samo ustawione (jak jest ustawianie)
    - czy plywak sie nie zacina
    - poziom paliwa

    Chociaz z tego co piszesz moto leniwe to bym stawial na to pierwsze.

    --
    Artur
    ZZR 1200


  • 3. Data: 2013-06-21 09:55:31
    Temat: Re: temperatura spalin
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2013-06-21 09:25, AZ pisze:
    > On 2013-06-21, ARO <a...@p...pl> wrote:
    >>
    >> Ja wiem, ze cos nie tak z regulacja skladu mieszanki, ale czy jest mozliwe,
    >> aby w japonskim 7 letnim motocyklu byly az takie roznice tolerancji
    >> wykonania gaznikow, ze ksiazkowe nastawy mozna sobie w dupę wsadzić? To co?
    >> Pilotami/poziomem paliwa krecic? Przeciez sa ustawione oba tak samo. Cos sie
    >> w gaznikach przytkalo? Moto jezdzi dobrze, choc jak dla mnie troche leniwie
    >> reaguje na gaz przy jalowych obrotach. Powyzej 2000rpm jest lepiej. Synchro
    >> jest ok. Ssanie się domyka - tak przynajmniej mi sie wydaje. W rure nie wali
    >> przy hamowaniu silnikiem. Wychodzi na to, ze ten bardziej czerwony ma za
    >> ubogo. Przyjaciółko, jak żyć?
    >>
    > Ja bym sprawdzil tak:
    > - czy gazniki dobrze zlozone i przepustnica podcisnieniowa sie podnosi (nie wiem
    > co tam za gazniki sa ale w Keihinach latwo zle przykrecic pokrywke i membrana
    > nie ma szczelnosci co skutkuje slabym lub w ogole brakiem podnoszenia
    > przepustnicy)
    > - czy iglice tak samo ustawione (jak jest ustawianie)
    > - czy plywak sie nie zacina
    > - poziom paliwa
    >
    > Chociaz z tego co piszesz moto leniwe to bym stawial na to pierwsze.
    >

    A ja bym sprawdzil szczelnosc zaworow wydechowych.

    --
    Kuczu

    LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
    Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X


  • 4. Data: 2013-06-21 09:56:20
    Temat: Re: temperatura spalin
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2013-06-21 09:16, ARO pisze:

    > Ja wiem, ze cos nie tak z regulacja skladu mieszanki, ale czy jest
    > mozliwe, aby w japonskim 7 letnim motocyklu byly az takie roznice
    > tolerancji wykonania gaznikow,

    7 letnie motocykle japonskie sie wyrzuca po prostu ;)


    --
    Kuczu

    LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
    Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X


  • 5. Data: 2013-06-22 15:47:07
    Temat: Re: temperatura spalin
    Od: "ARO" <a...@p...pl>

    Użytkownik "AZ" <a...@g...com> napisał :

    > Ja bym sprawdzil tak:
    > - czy gazniki dobrze zlozone i przepustnica podcisnieniowa sie podnosi
    > (nie wiem
    > co tam za gazniki sa ale w Keihinach latwo zle przykrecic pokrywke i
    > membrana
    > nie ma szczelnosci co skutkuje slabym lub w ogole brakiem podnoszenia
    > przepustnicy)
    > - czy iglice tak samo ustawione (jak jest ustawianie)
    > - czy plywak sie nie zacina
    > - poziom paliwa

    Mowa o Kehin CVK34. Gazniki nie nosza zadnych sladow, by ktoś wcześniej do
    nich pchał pazury. Chyba, ze zrobił to umiejętnie i za pomocą dobrych
    narzędzi. Obstawiałbym raczej, że po gwarancji moto wogóle nie widziało
    serwisu. Przepustnica się podnosi. Iglica nie ma żadnej regulacji. Położenie
    pływaków jest identyczne w obu gaźnikach, choć z braku czasu ostatecznie
    poziomu paliwa nie zmierzyłem, a to faktycznie było by najbardziej
    miarodajne. Zaworki iglicowe wyglądają bardzo dobrze. O zacinających się
    płwakach gdzieś już czytałem, ale podczas ostatniego grzebania merdając
    gaznikami na wszystkie strony nie stwierdzilem tego. W pozycji "do gory
    kolami" zaworki zawsze zamykaly, niezależnie od tego w jaki sposób gazniki
    osiągnęły tę pozycję.

    Zastanawialem sie juz nad tym co pisze Kuczu. Pierwsza sprawa: kompresja w
    normie, choc zbliza sie do dolnej granicy. 10,5 Bar wychodzi tak samo na obu
    cylindrach. Producent przewiduje normę 9,6-14,7[Bar]. Pomiar luzow
    zaworowych pokazal, że praktycznie wszystkie z 4 zaworów wydechowych były
    ustawione poniżej granicy tolerancji. Zamiast 0.18-0.23 było 0.15 na wydechu
    i to właśnie mogło mu zaszkodzić, bo nie wiadomo jak długo tak jeździł.
    Ustawiłem je na górną granicę - listek 0,2 wchodzi jak powinien, a 0,25 ma
    za ciasno. Moto przejechało juz 2000km, a jedna rura jak się świeciła tak
    się świeci. Może być, że jest przedmuch pomimo prawidłowej komprechy?
    Cisnienia na goracym nie sprawdzalem. Czy poza sciaganiem gory silnika -
    czego nie zamierzam robic, poki moto jezdzi i ma spalanie w normie - jest
    jakas inna mozliwosc sprawdzenia szczelnosci zaworow?

    --
    ARQ
    transalp


  • 6. Data: 2013-06-23 23:12:27
    Temat: Re: temperatura spalin
    Od: "Tomek" <m...@o...pl>


    Użytkownik "AZ" <a...@g...com> napisał w wiadomości
    news:kq0v5e$qsv$1@node2.news.atman.pl...
    > On 2013-06-21, ARO <a...@p...pl> wrote:
    >>
    >> Ja wiem, ze cos nie tak z regulacja skladu mieszanki, ale czy jest
    >> mozliwe,
    >> aby w japonskim 7 letnim motocyklu byly az takie roznice tolerancji
    >> wykonania gaznikow, ze ksiazkowe nastawy mozna sobie w dupę wsadzić? To
    >> co?
    >> Pilotami/poziomem paliwa krecic? Przeciez sa ustawione oba tak samo. Cos
    >> sie
    >> w gaznikach przytkalo? Moto jezdzi dobrze, choc jak dla mnie troche
    >> leniwie
    >> reaguje na gaz przy jalowych obrotach. Powyzej 2000rpm jest lepiej.
    >> Synchro
    >> jest ok. Ssanie się domyka - tak przynajmniej mi sie wydaje. W rure nie
    >> wali
    >> przy hamowaniu silnikiem. Wychodzi na to, ze ten bardziej czerwony ma za
    >> ubogo. Przyjaciółko, jak żyć?

    Mój znajomy, na moje pytanie odnośnie sporego spalania Trumpha odparł mi:
    "to zależy czy ma palić- czy paliwo, czy zawory"
    Uboga mieszanka daje wyższą temperaturę spalin.
    A ciśnienie sprężania w obu cylindrach jest podobne?
    TOmek.


  • 7. Data: 2013-06-24 17:17:34
    Temat: Re: temperatura spalin
    Od: "ARO" <a...@p...pl>

    Użytkownik "Tomek" <m...@o...pl> napisał :

    > Mój znajomy, na moje pytanie odnośnie sporego spalania Trumpha odparł mi:
    > "to zależy czy ma palić- czy paliwo, czy zawory"
    > Uboga mieszanka daje wyższą temperaturę spalin.

    W rzeczy samej milordzie.
    Jednak moto pali tyle ile powinno.


    > A ciśnienie sprężania w obu cylindrach jest podobne?

    Tak, na obu jednakowe - pisalem post wyzej.

    Na razie obstawiam gazniki - moze a noz widelec cos sie przytkalo.
    Zawory sprawdze jako ostatecznosc.

    --
    ARQ
    transalp


  • 8. Data: 2013-06-24 19:11:44
    Temat: Re: temperatura spalin
    Od: "Tomek" <m...@o...pl>


    Użytkownik "ARO" <a...@p...pl> napisał w wiadomości
    news:kq9plf$qos$1@mx1.internetia.pl...
    > Użytkownik "Tomek" <m...@o...pl> napisał :
    >
    >> Mój znajomy, na moje pytanie odnośnie sporego spalania Trumpha odparł
    >> mi:
    >> "to zależy czy ma palić- czy paliwo, czy zawory"
    >> Uboga mieszanka daje wyższą temperaturę spalin.
    >
    > W rzeczy samej milordzie.
    > Jednak moto pali tyle ile powinno.
    >
    >
    >> A ciśnienie sprężania w obu cylindrach jest podobne?
    >
    > Tak, na obu jednakowe - pisalem post wyzej.
    >
    > Na razie obstawiam gazniki - moze a noz widelec cos sie przytkalo.
    > Zawory sprawdze jako ostatecznosc.

    Jeśłi nie ma przesadnie ubogiej mieszanki (czytaj przewlekłego spalania)
    a jedna z rur grzeje się bardziej to może jakieś niewielkie ale
    jednak są przedmuchy pomiędzy przylgnią grzybka i pierścienia
    zaworowego (przedmuchy gorących spalin w fazie największego ciśnienia
    nad tłokiem).
    Jeśłi są różnice (asymetrie) w wydechu to ja bym szukał
    przyczyn tych asymetrii- chyba poprzez kolejne przybliżenia.
    Tomek.


  • 9. Data: 2013-06-24 20:30:36
    Temat: Re: temperatura spalin
    Od: Ivam <f...@W...fm>

    W dniu 2013-06-22 15:47, ARO pisze:
    > Pierwsza sprawa: kompresja w normie, choc zbliza sie do dolnej granicy.
    > 10,5 Bar wychodzi tak samo na obu cylindrach

    Rozumiem, że na ciepłym silniku, bez filtra powietrza i gaz odkręcony na
    maksa?

    A jak wyszło po próbie olejowej?


    --
    pzdr:
    Ivam

    scigacz.pl - Pierwszy Motocyklowy Portal dla Upośledzonych Umysłowo

    --- news://freenews.netfront.net/ - complaints: n...@n...net ---


  • 10. Data: 2013-06-26 18:56:56
    Temat: Re: temperatura spalin
    Od: "ARO" <a...@p...pl>

    Użytkownik "Ivam" <f...@W...fm> napisał :

    > Rozumiem, że na ciepłym silniku, bez filtra powietrza i gaz odkręcony na
    > maksa?

    Oczywiście drogi Watsonie.


    > A jak wyszło po próbie olejowej?

    I tu jest pies pogrzebany, że jej nie było.

    --
    ARQ
    transalp

strony : [ 1 ] . 2


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: