  • 1. Data: 2013-05-08 13:43:54
    Temat: tempomat i tempomat aktywny
    Od: "Tomek" <m...@o...pl>

    Jaka jest między nimi różnica dla użytkownika?
    Tomek.

  • 2. Data: 2013-05-08 13:54:02
    Temat: Re: tempomat i tempomat aktywny
    Od: Krzysztof 45 <"mekar[wytnijto]"@vp.pl>

    W dniu 2013-05-08 13:43, Tomek pisze:
    > Jaka jest między nimi różnica dla użytkownika?
    > Tomek.
    Tempomat utrzymuje zadaną prędkości jazdy, można ją za pomocą tempomatu
    korygować, przyspieszać i zwalniać w zależności od warunków na drodze.
    Aktywny robi to automatycznie.
    --
    Krzysiek
    www.zmieleni.pl

  • 3. Data: 2013-05-08 13:56:47
    Od: Dman666 <d...@g...com>

    W dniu środa, 8 maja 2013 13:43:54 UTC+2 użytkownik Tomek napisał:
    > Jaka jest miedzy nimi roznica dla uzytkownika?

    A co? gugla zamkli byli? ;-)
    Sprawa rozbija sie o radar.
    http://autokult.pl/2012/07/20/aktywny-tempomat-czy-k
    ierowca-jest-jeszcze-potrzebny
    --
    Dman-666

  • 4. Data: 2013-05-08 14:48:47
    Od: Sebastian <s...@g...com>

    W dniu środa, 8 maja 2013 13:43:54 UTC+2 użytkownik Tomek napisał:
    > Jaka jest mi�dzy nimi r�nica dla u�ytkownika?
    >
    > Tomek.

    IMO aktywny tempomat ma sens tylko w połączeniu z automatyczną skrzynią biegów.

    pzdr

  • 5. Data: 2013-05-08 15:23:24
    Od: Krzysztof 45 <"mekar[wytnijto]"@vp.pl>

    W dniu 2013-05-08 14:48, Sebastian pisze:

    > IMO aktywny tempomat ma sens tylko w połączeniu z automatyczną skrzynią biegów.
    >
    > pzdr

    On pyta o różnice, a Ty mu sensie i to nietrafionym jak byś totalnie nie
    miał pojęcia do czego służy tempomat.

    --
    Krzysiek
    www.zmieleni.pl

  • 6. Data: 2013-05-08 15:25:36
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    W dniu 2013-05-08 15:23, Krzysztof 45 pisze:

    > On pyta o różnice, a Ty mu sensie i to nietrafionym jak byś totalnie nie
    > miał pojęcia do czego służy tempomat.

    Jak najbardziej aktywny tempomat ma sens tylko z automatyczną skrzynią
    biegów.

  • 7. Data: 2013-05-08 15:50:25
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    > IMO aktywny tempomat ma sens tylko w połączeniu z automatyczną skrzynią biegów.

    To ktoś używa jeszcze ręcznej?

    --
    MN

  • 8. Data: 2013-05-08 16:07:12
    Od: Krzysztof 45 <"mekar[wytnijto]"@vp.pl>

    W dniu 2013-05-08 15:25, Artur Maśląg pisze:

    > Jak najbardziej aktywny tempomat ma sens tylko z automatyczną skrzynią
    > biegów.

    I dodaj, jak najbardziej ma sens nadymać oponki azotem do aktywnego
    panie dyżurny LOL
    --
    Krzysiek
    www.zmieleni.pl

  • 9. Data: 2013-05-08 16:59:18
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2013-05-08 16:07, Krzysztof 45 pisze:

    > I dodaj, jak najbardziej ma sens nadymać oponki azotem do aktywnego
    > panie dyżurny LOL

    Dla mnie to możesz nadymać co chcesz i czym chcesz, ale nie zmieni to
    faktu, że aktywny tempomat nie ma sensu przy manualnej skrzyni biegów.
    No, ale to trzeba wiedzieć jak on działa, a nie że "automatycznie",
    bo automatycznie to działa każdy.

  • 10. Data: 2013-05-08 17:11:17
    Od: "Tomek" <m...@o...pl>

    Użytkownik "Dman666" <d...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...
    W dniu środa, 8 maja 2013 13:43:54 UTC+2 użytkownik Tomek napisał:
    > Jaka jest miedzy nimi roznica dla uzytkownika?

> [...]

    Podziękowanie za link!.
    Skrzynia automatyczna to typu DSG czy może być i inna?
    Jeszcze się spytam odnośnie tempomatu "zwykłego". Rozłącza się on po
    dotknieciu hamulca i pedalu gazu. Czy później trzeba uregulować prędkość i
    włączyć tempomat po osiągnieciu wymaganej prędkości jazdy, czy też można go
    włączyć, aby sam dostosował prędkość, do zadanej wcześniej??
    Tomek.