  • 41. Data: 2013-05-09 15:32:32
    Temat: Re: tempomat i tempomat aktywny
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Artur Maśląg" napisał w wiadomości
    W dniu 2013-05-09 15:07, J.F pisze:

    >A co to jest zwykły, starego typu?

    A np taki ze naciskasz przycisk i do wylaczenia trzyma te predkosc.

    >Taki zwykły jest całkiem użyteczny
    >i nawet do tego niekoniecznie są niezbędne autostrady. Czasem trzeba
    >wyłączyć, ale to zależy od specyfiki ruchu, terenu itd.

    No to jak czasem bieg zmienisz, to tez sie nic nie stanie :-)

    >Bez problemu powiadasz? Hmmm, coraz to ciekawsze :) Wiesz, nie
    >chciałbym spotykać ludzi, którzy w ten sposób próbują wyprzedać
    >na autostradzie.

    Przeciez ty jestes zdeklarowany kapelusznik a nie Cavalino.
    Nie martw sie, nie zauwazysz roznicy :-)

    >Jak ktoś próbuje na jednym biegu jeździć to może tak to wygląda.
    >Byłem w zeszłym tygodniu - jednak ludzie biegi zmieniają.

    >I magicznie nie zrzuci z 6 na 4 w manualnej skrzyni biegów. Ba, nawet
    >z 5 tego nie zrobi.

    Tak czy inaczej - albo bedziesz go co chwile wylaczal, albo pojedziesz
    60-70.
    I nawet ASB nie pomoze :-)

    J.

  • 42. Data: 2013-05-09 17:24:56
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2013-05-09 15:32, J.F pisze:
    > Użytkownik "Artur Maśląg" napisał w wiadomości
    (...)

    > Przeciez ty jestes zdeklarowany kapelusznik a nie Cavalino.
    > Nie martw sie, nie zauwazysz roznicy :-)

    No i tyle w zakresie sensowności stosowania automatycznego
    tempomatu w manualnej skrzyni biegów.

  • 43. Data: 2013-05-09 18:41:22
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Thu, 09 May 2013 09:04:09 +0200, Marcin N napisał(a):

    > Ale taksówkarze? Tego nie rozumiem. Zwłaszcza oni powinni walczyć o
    > automaty.

    "Klasyczny" automat pali więcej, a dla takiej "złotówy" ma to znaczenie.
    DSG może palić mniej, niemniej koszty eksploatacji takiej skrzyni są
    nieco wyższe.

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 44. Data: 2013-05-09 20:31:02
    Od: Krzysztof 45 <"mekar[wytnijto]"@vp.pl>

    W dniu 2013-05-09 13:34, J.F pisze:

    > Z tym ze te swiatowe pomysly ida dalej, i nie chodzi o to aby tempomat
    > wszedzie nadawal sie do jazdy, tylko np do tego abys na autostradzie
    > mogl wlaczyc automat i sie zdrzemnac, a caly sznur aut jechal sobie 120 ..

    Ty to masz zdrowie by z trolem pingponga odstawiać :)

    Ja na piątce żwawo na autostradzie pomykam w przedziale 100-200km/h Ale
    dla trola to absurd na jednym biegu :)
    Myślisz że go przekonasz? Retoryczne pytanie :)

    Zdrówka życzę, bo od niego niczego sie nie dowiesz nawet interpretacji
    swoich teoretycznych wymysłów :)
    --
    Krzysiek
    www.zmieleni.pl

  • 45. Data: 2013-05-09 23:10:28
    Od: Tomek Kańka <t...@t...eu.org>

    Tomek <m...@o...pl> napisał(a)

    > Użytkownik "J.F" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Tu bym się nie zgodził.
    > Niemal wszystkie samochody "Warszawa", GAZ 21 miały 3 biegi.
    > FSO 125 P czy GAZ 24- były 4. Późnirj było 5, teraz jest w
    > średnich i wyższych klasach 6 biegów.
    > To wszystko wynik spadku zakresu użytecznych obrotów- pomiędzy obrotami
    > max. momentu a max. mocy. I co wiąże się ze zwroztem wysilenia
    > silnika.

    To chyba nie jest takie proste. Silnik Z Civica Type-R, wysilony
    maksymalnie (100KM/litr), uzyteczne obroty 2-8krpm. Strasznie trudno się
    zdecydowoać na jakis bieg, bo takie 70km/h to można jechać na prawie
    wszystkich:).

    --
    Tomek

  • 46. Data: 2013-05-10 09:59:33
    Od: "Axel" <a...@o...pl>

    "J.F" <j...@p...onet.pl> wrote in message

    > To moze masz jakis wybor na ktorym biegu pojedziesz 170,
    > ale niech sie Artur pochwali czym on jezdzi.

    W drugim aucie mam skrzynię pięciobiegową, V max podobne. I też nie jeżdże
    na autostradzie 90km/h na piątce.

    > To teraz przejedz sie tym granatowym autem po autostradzie :-P

    1) Jeździłem. Piątkę wrzucałem raczej przy 100-110. Przy 90 słabo
    przyspieszał, więc na autostradzie nie miało to zupełnie sensu.

    > No wlasnie - jak sa korki to przydatnosc tempomatu jest mala.

    Zwykłego - owszem. Ale aktywny tempomat + automat mógłby zdecydowanie
    ułatwić życie.

    > A jak luzno to wystarczy i ze zwykla skrzynia.

    Bez tempomatu też można jeździć, zwłaszcza w PL. Ale z tempomatem wygodniej.
    Z automatyczną skrzynią też jest wygodniej, zwłaszcza w korkach.

    > A masz automatyczna skrzynie ?
    > Czy masz, ale do tej ekspresowki wcale nie byla potrzebna :-)

    Mam zwykły tempomat. Gdybym miał aktywny (i automat) - mógłbym nie dotykać
    pedałów na zdecydowanie dłuższym odcinku (wyjątkowo pusto było i się nie
    spieszyłem).

    --
    Axel

  • 47. Data: 2013-05-10 11:02:45
    Od: "Tomek" <m...@o...pl>

    Użytkownik "Tomek Kańka" <t...@t...eu.org> napisał w wiadomości
> [...]
    > maksymalnie (100KM/litr), uzyteczne obroty 2-8krpm. Strasznie trudno się
    > zdecydowoać na jakis bieg, bo takie 70km/h to można jechać na prawie

    Uwaga moja jest taka, że nie należy mylić zapotrzebowania na moc
    z zakresem obrotów użytkowych silnika. Przykład:
    wspomniany Rype R ma masę ok 1100 kg i moc ok. 180 KM.
    Ok 5 lat temu była jeszcze produkowana Fabia I z silnikiem HTP 1,2 6V
    (po dwa zawory na cylinder). Masa zbliżona. Moc- zamiast 180 KM- 55 KM.
    Nie ma wiec co porównywać pojazdu majacego moc 3x większą od mocy
    niezbędnej do poruszania sie po drogach zgodnie z Kodeksem Drogowym.
    Silnik o mocy 180 KM nawet na "dole" będzie miał moment obrotowy
    wystarczajacy do normalnego przyśpieszania- co nijak się ma do
    jego charakterystyki zewnętrzej.
    Moja 26 letnia ETZ250 ma max. moment przy 5200 RPM, co nie wyklucza
    jazdy nawet na V biegu przy 2200 RPM i powolne przyśpieszanie bez
    redukcji biegu.
    Tomek.

  • 48. Data: 2013-05-10 13:19:48
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Axel" napisał w wiadomości
    >W drugim aucie mam skrzynię pięciobiegową, V max podobne. I też nie
    >jeżdże na autostradzie 90km/h na piątce.

    I co - automat sam zrzuca na IV bieg, czy dopiero po wcisnieciu gazu ?

    >1) Jeździłem. Piątkę wrzucałem raczej przy 100-110. Przy 90 słabo
    >przyspieszał, więc na autostradzie nie miało to zupełnie sensu.

    A co ci na autostradzie ten sens przeszkadzal ?

    >Zwykłego - owszem. Ale aktywny tempomat + automat mógłby zdecydowanie
    >ułatwić życie.

    No owszem, moglby.

    >Bez tempomatu też można jeździć, zwłaszcza w PL. Ale z tempomatem
    >wygodniej. Z automatyczną skrzynią też jest wygodniej, zwłaszcza w
    >korkach.

    a na autostradach tak samo wygodnie jak z reczna :-)

    >Mam zwykły tempomat. Gdybym miał aktywny (i automat) - mógłbym nie
    >dotykać pedałów na zdecydowanie dłuższym odcinku (wyjątkowo pusto
    >było i się nie spieszyłem).

    Czyli potwierdzasz ze i bez ASB mozna jechac na tempomacie :-P

    J.

  • 49. Data: 2013-05-10 15:00:00
    Od: Dman666 <d...@g...com>

    W dniu czwartek, 9 maja 2013 18:41:22 UTC+2 użytkownik MadMan napisał:

    > "Klasyczny" automat pali więcej, a dla takiej "złotówy" ma to znaczenie.
    >
    > DSG może palić mniej, niemniej koszty eksploatacji takiej skrzyni są
    >
    > nieco wyższe.

    O ile wyzsze? I co masz na mysli piszac o kosztach utrzymania DSG?
    --
    Dman-666

  • 50. Data: 2013-05-10 21:03:30
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Fri, 10 May 2013 06:00:00 -0700 (PDT), Dman666 napisał(a):

    > O ile wyzsze? I co masz na mysli piszac o kosztach utrzymania DSG?

    Nie wiem jak to się obecnie przedstawia, ale np. moje auto pali jakieś
    20-30% więcej niż wersja z ręczną skrzynią biegów (zamiast 6.5-7 pali
    8.5 litrów gazu na 100).
    A wyższe koszty utrzymania - tu chodzi mi o wymaganą co jakiś czas
    (chyba 60.000 km) zmianę oleju w skrzyni DSG, w "normalnych" automatach
    też trzeba wymieniać. W manualu - praktycznie nigdy.

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138