  • 1. Data: 2014-03-30 22:50:40
    Temat: turbo w OM642
    Od: megrimsES <m...@i...pl>

    Jakie są najczęstrze objawy kończącej się turbiny?

  • 2. Data: 2014-03-31 01:28:45
    Temat: Re: turbo w OM642
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-03-30 22:50, megrimsES pisze:
    > Jakie są najczęstrze objawy kończącej się turbiny?

    Ubytki oleju, dymienie na niebiesko, spadek mocy, dziwne gwiżdżące odgłosy.

    Lewis

  • 3. Data: 2014-03-31 07:13:59
    Od: megrimsES <m...@i...pl>

    W dniu 2014-03-31 01:28, Lewis pisze:

    > Ubytki oleju, dymienie na niebiesko, spadek mocy, dziwne gwiżdżące odgłosy.

    A jeśli jedynym objawem jest odgłos turbo pojawiający się przy średnim
    obciążeniu? I ciekawe, bo słychać go tylko wewnątrz auta. Na zewnątrz
    żadnego świstu nie ma. Z mocą nie ma problemów - zapierdala.
    Wg GPS'a poszło 255.

  • 4. Data: 2014-03-31 07:17:45
    Od: megrimsES <m...@i...pl>

    W dniu 2014-03-31 07:13, megrimsES pisze:

> [...]
    > obciążeniu? I ciekawe, bo słychać go tylko wewnątrz auta. Na zewnątrz
    > żadnego świstu nie ma. Z mocą nie ma problemów - zapierdala.
    Zapomniałem dodać, że dźwięk turbo brzmi raczej jak odgłos świerszcza
    niż standardowy gwizd turbiny.

  • 5. Data: 2014-03-31 09:18:20
    Od: "X-Man" <k...@w...pl>

    "megrimsES" <m...@i...pl> wrote in message
    > Jakie są najczęstrze objawy kończącej się turbiny?

    zależy który OM642, w niektórych jak ML350 masz turbo na łożyskach kulkowych i
    chłodzone wodą teoretycznie powinno wytrzymać milion kilometrów...

    Pzdr
    Piotrek

  • 6. Data: 2014-03-31 10:26:36
    Od: megrimsES <m...@i...pl>

    W dniu 2014-03-31 09:18, X-Man pisze:
> [...]
    >
    > zależy który OM642, w niektórych jak ML350 masz turbo na łożyskach
    > kulkowych i chłodzone wodą teoretycznie powinno wytrzymać milion

    C320CDI 2005 rok po lifcie.

    I pytanie gdzie najlepiej to regenerować, może ktoś cos polecić?
    Ile to powinno trwać, ile powinno kosztować?

  • 7. Data: 2014-03-31 11:01:39
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-03-31 10:26, megrimsES pisze:

    > C320CDI 2005 rok po lifcie.
    >
    > I pytanie gdzie najlepiej to regenerować, może ktoś cos polecić?
    > Ile to powinno trwać, ile powinno kosztować?

    Mi wszelkie suszarki robi www.wrcs.pl. Łącznie z budowaniem hybryd.

    Lewis

  • 8. Data: 2014-03-31 11:02:04
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-03-31 07:13, megrimsES pisze:

    > żadnego świstu nie ma. Z mocą nie ma problemów - zapierdala.
    > Wg GPS'a poszło 255.

    Tylko? ;P

    Lewis

  • 9. Data: 2014-03-31 11:56:59
    Od: "X-Man" <k...@w...pl>

    > C320CDI 2005 rok po lifcie.
    > I pytanie gdzie najlepiej to regenerować, może ktoś cos polecić?
    > Ile to powinno trwać, ile powinno kosztować?

    pytanie czy jest co regenerować w sensie czy jest taka potrzeba, zdejmij rurę
    która idzie od filtra powietrza złpa ręką za wałek i poruszaj czy czujesz jakiś
    luz (nie wiem na ile tam jest jakiś dostęp) czasem hałas może być spowodowany
    nieszczelnością w dolocie lub na drodze z turbo do intercoolera (czasem też na
    drodze z turbo do zaworu EGR. Sama regeneracja to kilka godzin i koszt
    500-1000zł w zależności od miejsca i tego co dokładnie z tą turbiną się stało.
    Osobiście polecam www.trans-turbo.pl jeżdżę na drugiej już bybrydowej
    turbosprężarce od nich i śmiga wszystko jak trzeba (jedna już dwa lata), ceny ok
    i pełen profesjonalizm w podejściu do klienta.

    Pzdr
    Piotrek

  • 10. Data: 2014-03-31 12:16:41
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 31 Mar 2014 01:28:45 +0200, Lewis napisał(a):

    > spadek mocy

    Albo wzrost mocy. Kolega w Vitarze mial cieknace olejem turbo. Po naprawie
    moc spadla :)

    --
    Maciek

    Kobiety są zasadniczo trudne w obsłudze
    Na szczęście mają pare paneli dotykowych i myszkę