  • 31. Data: 2016-01-14 04:37:50
    Temat: Re: uderzenie bokiem
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "yabba" 5696e0db$0$688$6...@n...neostrada.pl

    > To tu już minęli się z prawdą.

    Patrząc na rysunki z tego wątku -- chyba tak.

    > Ale wyszły Ci jakies problemy z geometrią zawieszenia czy
    > tak tylko sobie rozmawiasz z mechanikami w ASO Volvo?

    To był szef mechaników. Nie mam problemów z zawieszeniem.

    0

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' http://danutac.eu '.O_'

  • 32. Data: 2016-01-16 11:47:32
    Od: twistedme <t...@o...pl>

    W dniu 2016-01-13 o 09:28, twistedme pisze:
> [...]
    >
    > No i oczywiście zaczyna się mój ulubiony rajd po warsztatach :) W
    > pierwszym gość mi powiedział, żebym pojechał sobie na SKP i mi powiedzą.
    > Ok, mam "prawie znajomego" na takiej stacji więc pojechałem.
    >
    > - nic tu pod spodem nie widać, żeby było krzywe... Trzeba rozbierać
    > wszystko po kolei i sprawdzać. Ale to za 2 tyg. bo mamy w pip roboty.
    >
    > Trzeci warsztat: "Skrzywiony mcpherson, do wymiany"
    >
    > Dopytałem, czy chodzi o amortyzatory. Tak.
    >
    > Co sądzicie o tej diagnozie? Na co zwrócić uwagę? Skłaniam się do
    > wymiany od razu po obu stronach, tak? Czy coś jeszcze od razu wymienić?

    Byłoby za pięknie...

    Wszystko w zasadzie było ok do prędkości 80-90mk/h. Powyżej słychać
    takie łuuu, łuuu, łuuu :)

    Pojechałem do wulkanizatora, wyważył mi koła i opony zamienił miejscami.
    Zero poprawy, buczenie nadal tak samo, po tej samej stronie. W
    poniedziałek jadę dalej diagnozować. Piasta?

  • 33. Data: 2016-01-16 13:26:55
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "twistedme" <t...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Zero poprawy, buczenie nadal tak samo, po tej samej stronie. W
    > poniedziałek jadę dalej diagnozować. Piasta?

    Piasta i łożysko do sprawdzenia.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 34. Data: 2016-01-18 13:51:17
    Od: twistedme <t...@o...pl>

    W dniu 2016-01-16 o 13:26, yabba pisze:
    > Użytkownik "twistedme" <t...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Piasta i łożysko do sprawdzenia.

    Mogę kupić za 575 fag, za 460 snr/ntn albo z drugiej strony jest Tora,
    która jest wg allegro najpopularniejsza i zarazem najtańsza - kosztuje
    185zł i ma 3 lata gwarancji w porównaniu do 2 lat w przypadku tych
    droższych.

    Ryzykować tą taniochę?

  • 35. Data: 2016-01-18 14:00:31
    Od: twistedme <t...@o...pl>

    W dniu 2016-01-18 o 13:51, twistedme pisze:

> [...]
    > która jest wg allegro najpopularniejsza i zarazem najtańsza - kosztuje
    > 185zł i ma 3 lata gwarancji w porównaniu do 2 lat w przypadku tych

    aaa i jest napisane:

    "TYLKO NA NASZEJ AUKCJI BIEŻNIA PIASTY JEST WZMACNIANA GŁĘBOKIM HARTOWANIEM"

  • 36. Data: 2016-01-18 14:10:35
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

> [...]
    > która jest wg allegro najpopularniejsza i zarazem najtańsza - kosztuje
    > 185zł i ma 3 lata gwarancji w porównaniu do 2 lat w przypadku tych

    Oczywiście, ktoś musi być beta testerem. :)
    Jaki jest koszt wymiany łożyska?

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 37. Data: 2016-01-18 14:14:21
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    > aaa i jest napisane:
    >
    > "TYLKO NA NASZEJ AUKCJI BIEŻNIA PIASTY JEST WZMACNIANA GŁĘBOKIM
    > HARTOWANIEM"

    według niemieckiej/szwajcarskiej/japońskiej/amerykańskiej* technologii. :)))

    * - niepotrzebne skreślić

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 38. Data: 2016-01-19 00:03:30
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Thu, 14 Jan 2016 04:27:52 +0100, Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):

    > "Tomasz Pyra" 1...@4...net

    > Wyprzedzenie nie pomaga przy pchaniu bocznym?

    Trochę pewnie też.
    Powoduje że kierownica chętniej wraca do środka, czyli też chętniej będzie
    się tego środka trzymać.

  • 39. Data: 2016-01-19 13:31:40
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Tomasz Pyra" 9...@4...net

    > Trochę pewnie też.

    Weź wózek sklepowy -- będziesz znał odpowiedź.
    W takim sklepowym wózku sworzeń ma ujemne wyprzedzenie. :)
    I jest tak dlatego, aby łatwo można było tym wózkiem sterować
    nie poprzez skręcanie kół, ale poprzez skręcanie całego wózka.
    W takim układzie (wózek przed sworzniem) koła wspomagają boczne
    pchanie. Gdy sworzeń wyprzedza resztę (rower, motocykl, samochód)
    boczne pchanie na karoserię ustawia koła w pozycji kontrowania.

    > Powoduje że kierownica chętniej wraca do środka, czyli też
    > chętniej będzie się tego środka trzymać.

    Powoduje kontrowanie kół. Pochyła droga, boczny wiatr...
    Popchnięcie siodełka roweru w prawo spowoduje skręcenie
    koła w lewo. W sklepowym wózku jest odwrotnie, dzięki
    czemu jest wrażliwy na pchanie przykładane nie do
    kół, ale do ,,karoserii''.

    Zbieżne koła po prostu ścierają się. :)
    Ale że w trakcie jazdy mają (przynajmniej w Pannie Mercedes
    tak było) tendencję do rozbiegania się, trzeba je ustawić
    w lekkiej zbieżności.

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' http://danutac.eu '.O_'

  • 40. Data: 2016-01-19 14:14:14
    Od: twistedme <t...@o...pl>

    W dniu 2016-01-18 o 14:10, yabba pisze:
    > Użytkownik "twistedme" <t...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Oczywiście, ktoś musi być beta testerem. :)
    > Jaki jest koszt wymiany łożyska?

    80 zł.

    Także w wypadku uszkodzona została piasta/łożysko. Po wymianie żadnych
    efektów dźwiękowych. Teraz już wiem do czego to porównać :) Efekt był
    taki jakbym powoli wjeżdżał i zjeżdżał kołem na ten namalowany
    chropowatą/wypukłą farbą pasek, które czasem są namalowane na poboczach
    jezdni.