  • 1. Data: 2011-02-03 16:48:58
    Temat: ustalenie pierwszeństwa a wjazd z podporządkowanej
    Od: "A2" <q...@q...pl>

    W pewnym wątku (sprzed kilku dni) padło stwierdzenie, że skoro z drogi
    podporządkowanej (oznaczonej odpowiednim znakiem, np. A-7 ustąp
    pierwszeństwa lub B-20 stop) wjeżdza się na drogę która była uprzywilejowana
    względem tej z której się wjechało, to jest to droga z pierwszeństwem, ale
    jadąc dalej tą drogą (i nie mijając znaków D-2 czyli koniec drogi z
    pierwszeństwem, D-1 droga z pierwszeństwem lub A-6 skrzyżowanie z drogą
    podporządkowaną) należy spodziewać się, że droga może stracić
    uprzywilejowanie (pierwszeństwo) i kolejne skrzyżowanie może być już
    równorzędne. Podkreślam, że nie było znaków D-2, D-1, A-6. Oczywiście
    zakładam, że znaku nikt nie ukradł, uszkodził, zapomniał postawić z powrotem
    po zakończeniu remontu itd.

    Czy to jest prawda czy fałsz? Czy może ktoś widział taką sytuację w
    rzeczywistości? Jeśli tak to gdzie dokładnie?

  • 2. Data: 2011-02-03 17:04:16
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 3 Feb 2011 16:48:58 +0100, A2 wrote:
> [...]
    >
    >Czy to jest prawda czy fałsz? Czy może ktoś widział taką sytuację w
    >rzeczywistości? Jeśli tak to gdzie dokładnie?

    Tak dokladnie to nie, bo zaloze sie ze jak stoi D-1, to gdzies
    postawili D-2. No chyba ze zapomnieli albo ukradli.

    Ale zwroc uwage poza miastem - z reguly mamy tam A6 i A7.

    Skrecasz z takiej drogi podporzadkowanej .. no i jestes na drodze z
    pierwszenstwem czy nie ?

    J.

  • 3. Data: 2011-02-03 17:04:17
    Od: Jarosław Postawa <d...@a...pl>

    W dniu 2011-02-03 16:48, A2 pisze:
> [...]
    >
    > Czy to jest prawda czy fałsz? Czy może ktoś widział taką sytuację w
    > rzeczywistości? Jeśli tak to gdzie dokładnie?

    Zgodnie z rozporządzeniem Dz. U. z 2003 r. Nr 220, poz. 2181, z późn. zm
    droga jest drogą z pierwszeństwem, póki to pierwszeństwo nie zostanie
    odwołane znakiem D-2 (zał. 1, p 5.2.1.1 i 5.2.1.3). Jak gdzieś jest
    inaczej, to należy to zgłosić do poprawy.

    Pozdrawiam,
    Jarek

  • 4. Data: 2011-02-03 17:08:04
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Thu, 3 Feb 2011 16:48:58 +0100, A2 napisał(a):

> [...]
    > zakładam, że znaku nikt nie ukradł, uszkodził, zapomniał postawić z powrotem

    skąd ci się wzięła ta skaza psychiczna wiążąca uparcie pierwszeństwo
    przejazdu z drogą z pierwszeństwem przejazdu? Jakiś uraz z dzieciństwa? Czy
    tylko niedouczony instruktor na kursie?

    A jak ci pokażę sytuację, gdzie pojazd na drodze podporządkowanej ma
    pierwszeństwo, to się wreszcie nauczyć nie utożsamiać jednego z drugim, czy
    po prostu świat ci się zawali?

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 5. Data: 2011-02-03 17:16:27
    Od: "A2" <q...@q...pl>

    > skąd ci się wzięła ta skaza psychiczna wiążąca uparcie pierwszeństwo
    > przejazdu z drogą z pierwszeństwem przejazdu?

    Nie mam pojęcia.

    > Jakiś uraz z dzieciństwa?

    Jak byłem dzieckiem, to drogi były prawie puste :) Auto to było rzadkość.

    > Czy tylko niedouczony instruktor na kursie?

    Fakt, był kiepski. Potem brałem jazdy doszalające u innego, był świetny.

    > A jak ci pokażę sytuację, gdzie pojazd na drodze podporządkowanej ma
    > pierwszeństwo, to się wreszcie nauczyć nie utożsamiać jednego z drugim,
    > czy
    > po prostu świat ci się zawali?

    Poproszę o przedstawienie takiej sytuacji. Jeśli świat mi się zawali, to
    będziesz miał mnie na sumieniu. Dawaj, jakoś to zniosę.

  • 6. Data: 2011-02-03 17:19:50
    Temat: Re: ustalenie pierwszeństwa a wjazd z podporzšdkowanej
    Od: "A2" <q...@q...pl>

    > Skrecasz z takiej drogi podporzadkowanej .. no i jestes na drodze z
    > pierwszenstwem czy nie ?

    Skręciłem z podporządkowanej i jadę to drogą z pierwszeństwem. Jadę, jadę,
    mijam kolejne skrzyżowania (widzę, że na drogach poprzecznych jest A-7) i
    nagle dojeżdżam do kolejnego skrzyżowania, a tu zonk. Żadnych znaków nie ma,
    a skrzyżowanie równorzędne. Możliwe czy nie? Oczywiście zakładając, że
    oznakowanie jest legalne.

  • 7. Data: 2011-02-03 17:41:46
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 3 Feb 2011 17:19:50 +0100, A2 wrote:

> [...]
    >a skrzyżowanie równorzędne. Możliwe czy nie? Oczywiście zakładając, że

    W miescie raczej nie, bo skoro byla droga z pierwszenstwem oznakowana
    przez D-1, to gdzies dalej musi byc D2 lub A-7 z boku.

    Chociaz - chyba moge zademonstrowac - na bocznej drodze jest tylko
    prostokatna tablica .. D-47, koniec drogi wewnetrznej.
    No ale powinienes zobaczyc D-46, poczatek :-)

    Ale jak pisalem - za miastem jest raczej A6 niz D1.
    A tu minister jest tajemniczy - ani nie napisze ze to droga z
    pierwszenstwem, ani jak daleko obowiazuje. A ty z bocznej drogi
    widzisz takie samo A7 ..

    J.

  • 8. Data: 2011-02-03 17:42:54
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Thu, 3 Feb 2011 17:16:27 +0100, A2 napisał(a):

    > Poproszę o przedstawienie takiej sytuacji. Jeśli świat mi się zawali, to
    > będziesz miał mnie na sumieniu. Dawaj, jakoś to zniosę.

    Proszę.. ale chce mi się rysowac, więc musisz zatrudnić wyobraźnię:
    http://www.prawodrogowe.pl/email/foto2006/143_07.jpg
    wyobraź sobie, że pojazdów A i B nie ma, pojazd C jedzie na wprost.
    W jedynej ulicy bez pojazdu wyobraź soboe pojazd D który jedzie na wprost.
    Będzie na ulicy która nie ma pierwszeństwa przejazdu, ale ma pierwszeństwo.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 9. Data: 2011-02-03 17:52:19
    Od: "A2" <q...@q...pl>

> [...]
    > W jedynej ulicy bez pojazdu wyobraź soboe pojazd D który jedzie na wprost.
    > Będzie na ulicy która nie ma pierwszeństwa przejazdu, ale ma

    Waldek, spodziewałem się jakiejś bomby, a Ty mi tu z takim oczywistym
    przykładem wyjeżdżasz. Oczywiście, że pojazd D ma pierwszeństwo przed
    pojazdem C, przecież obydwoje są na drogach podporządkowanych, zaś D jest po
    prawej stronie pojazdu C.

    Myślałem, że wyskoczysz z rewelacją, że pojazd na podporządkowanej ma
    pierwszeństwo przed pojazdem na drodze z pierwszeństwem :) Spodziewałem się,
    że policjanta tam ustawisz :)

    Ale my tu jakoby o czym innym gadamy...

  • 10. Data: 2011-02-03 19:46:34
    Od: Rychu <r...@a...pl>

    W dniu 2011-02-03 16:48, A2 pisze:
    > Czy to jest prawda czy fałsz? Czy może ktoś widział taką sytuację w
    > rzeczywistości? Jeśli tak to gdzie dokładnie?

    Proszę Cię bardzo, nie wiem czy już poprawili ale...

    <http://www.zumi.pl/,warszawa_%BFytnia,Szukaj,20.975
    7794,52.239359,3,1b,namapie.html?>

    Ulica Żytnia. Po lewej masz skrzyżowanie równorzędne. Lekko po prawej
    masz skrzyżowanie T z Gibalskiego. Załóżmy, że wyjeżdżasz z ulicy
    Gibalskiego. Masz przed sobą znak A-7 Ustąp pierwszeństwa, który
    zgodnie z rozporządzeniem ministra "Ostrzega o skrzyżowaniu z drogą
    z pierwszeństwem. (...)" Skręcasz w prawo i jedziesz drogą
    z pierwszeństwem. Przejeżdżasz 60 metrów i masz skrzyżowanie na którym
    wymalowane są znaki poziome P-14 "Linia warunkowego zatrzymania złożona
    z prostokątów" najpierw przed przejściem dla pieszych, a następnie
    bezpośrednio przed jezdnią. Nie wiem jak jest teraz, ale pamiętam,
    że nie było tam znaku A-5, więc taka linia nie znaczy, że ten z prawej
    ma pierwszeństwo. Tymczasem ten z prawej już wcześniej przejechał przez
    dwa równorzędne skrzyżowania i również tutaj nie ma powodów sądzić, że
    jest inaczej.

    Dodam, że budynek z parkingiem na rogu tego skrzyżowania to komenda
    rejonowa policji. Jednak sami policjanci z tej komendy wiele razy
    mieli problemy z interpretacją przepisów.

    Rychu
    W-wa | Panda VAN'05
    oznakowana KR637** :)