    From: sundayman <s...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: uszkodzenia kwarców...
    Date: Mon, 11 Sep 2017 17:07:19 +0200

    > Jaki montaż? Jaka płytka? Jaka cyna + topnik?
    > Podejrzewam korozję punktuw lut. Czy podgrzanie pumktow  lub upadek
    > płytki z wysokości min, 1m na twardą powierzchnię przywraca pracę?

    SMD, obudowa HC49. Lutowane w piecu, pasta KOKI, pcb myte w dedykowanym
    płynie, potem malowane PLASTIKiem - więc o żadnym problemie z tej strony
    nie ma mowy. Przyczyną musi być rezonator sam w sobie - jak pisałem,
    nikt tymi urządzeniami nie rzuca, a instalowane są w skrzynkach
    posadowionych na gruncie, więc żadnych wibracji też nie ma.

    Płytkami nie rzucałem, bo musiałbym demontować wyświetlacze itp. - nie
    ma sensu. Żadne opukiwanie nie pomaga.

    A co do "sekcji" uszkodzonego rezonatora, to nie wiem, czy aby
    mechaniczna walka, żeby go otworzyć nie będzie przyczyną większych
    uszkodzeń niż te poszukiwane... Ale spróbuję.