eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyvw - nie kreci rozrusznikiem › Re: vw - nie kreci rozrusznikiem
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
    OSTED!not-for-mail
    From: tck <t...@t...Wytnij.net.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: vw - nie kreci rozrusznikiem
    Date: Mon, 8 Apr 2019 18:30:30 +0200
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 85
    Message-ID: <q8fsv7$ndb$1@node2.news.atman.pl>
    References: <q8a0ie$ci2$1@dont-email.me> <q8agic$jq4$1@node1.news.atman.pl>
    <q8b8t0$eio$1@dont-email.me> <s6bfnazowcz5$.31v9k14ms82v$.dlg@40tude.net>
    <q8d5s8$81n$1@dont-email.me> <q8f6ds$2ts$1@node2.news.atman.pl>
    <q8f6k7$2ts$2@node2.news.atman.pl> <q8fc8e$eje$1@dont-email.me>
    NNTP-Posting-Host: 91.200.93.101
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node2.news.atman.pl 1554741031 23979 91.200.93.101 (8 Apr 2019 16:30:31 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 8 Apr 2019 16:30:31 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:60.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/60.6.1
    In-Reply-To: <q8fc8e$eje$1@dont-email.me>
    Content-Language: pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2654099
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 08.04.2019 o 13:45, Pszemol pisze:
    > "tck" <t...@t...Wytnij.net.pl> wrote in message
    > news:q8f6k7$2ts$2@node2.news.atman.pl...
    >> W dniu 08.04.2019 o 12:05, tck pisze:
    >>> W dniu 07.04.2019 o 17:44, Pszemol pisze:
    >>>> "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote in message
    >>>> news:s6bfnazowcz5$.31v9k14ms82v$.dlg@40tude.net...
    >>>>> Dnia Sat, 6 Apr 2019 22:23:28 -0000 (UTC), Pszemol napisał(a):
    >>>>>> Poldek <p...@i...eu> wrote:
    >>>>>>> Szczotki w rozruszniki się zużyły. Rozrusznik do regeneracji.
    >>>>>>>
    >>>>>> Problem z tym że nawet nie słychać kliknięcia bendiksem - jakby
    >>>>>> stacyjka
    >>>>>> nie wysyłała w ogóle sygnału: ,,przyłącz rozrusznik i nim pokręć
    >>>>>> trochę.
    >>>>>
    >>>>> Kompletnie nie?
    >>>>> W bendiksie sa dwie cewki - jedna slabsza do masy i druga mocniejsza
    >>>>> przez szczotki.
    >>>>> Bez szczotek bedzie tylko slaby klik.
    >>>>
    >>>> Nie słyszę nic.
    >>>>
    >>>>> Mozesz jeszcze zmierzyc prad/spadek napiecia na aku - ta slabsza cewka
    >>>>> z 5A bierze.
    >>>>> Moze jakis pomocniczy przekaznik ?
    >>>>
    >>>> No właśnie patrzę na lampki przy stacyjce - gdy aku słaby to one
    >>>> przygasają
    >>>> gdy napięcie na aku spada podczas kręcenia - teraz lampki świecą pełną
    >>>> radością i nie przygasają. Nie ma też najmniejszego kliknięcia - a
    >>>> otworzyłem
    >>>> okna i podniosłem maskę aby usłyszeć coś.
    >>>>
    >>>>>> Ktos mi tu proponuje puknąć młotkiem w rozusznik, aby sprawdzic
    >>>>>> czy sie
    >>>>>> zaciął.... :)
    >>>>>
    >>>>> I to jest dobra rada, ale delikatnie/drewnianym/kijem
    >>>>>
    >>>>>> Ktoś wie w ogóle gdzie jest rozrusznik w tym silniku? ATQ
    >>>>>
    >>>>> nie wiesz gdzie rozrusznik i chcesz naprawiac ? :-)
    >>>>
    >>>> No więc zlokalizowałem rozrusznik idąc po nitce do kłębka, czyli
    >>>> podążając
    >>>> za grubym kablem idącym od plusa akumulatora.... Do rozrusznika jest
    >>>> też
    >>>> podłączony cienki kabelek z plasikową szybkozłączką. Rozpiąłem tą
    >>>> złączkę
    >>>> i wetknąłem tam woltomierz - widzę napięcia gdy przekręcam stacyjkę
    >>>> w położenie start. Wnioskuję z tego że rozrusznik do wymiany/remontu.
    >>>>
    >>>> Teraz będę szukał wideo na youtube z instrukcją jak się rozrusznik w
    >>>> tej kupie
    >>>> złomu wymienia, bo jest on schowany między silnikiem a  alternatorem,
    >>>> więc jak trzeba alternator wyjąć aby się tam dostać to czeka mnie
    >>>> następna
    >>>> naprawa za $900 bo robocizna z USA droga... Miejmy nadzieję, że Niemcy
    >>>> nie dali ciała i rozrusznik łatwiej wymienić w silniku ATQ niż
    >>>> alternator :-)
    >>>
    >>> a między czym sprawdzasz to napięcie? w tej złączce jest jeden czy 2
    >>> bieguny? jeśli 2 to podłącz żarówkę 21W i zobacz czy się świeci,
    >>> jeśli jeden to podłącz tą żarówkę między kabelkiem a masą silnika-
    >>> to, że miernik pokazuje 12V nie oznacz, że wszystko w obwodzie jest
    >>> ok i pod obciążeniem to napięcie nie zniknie, druga ewentualność
    >>> uwalona masa między nadwoziem a silnikiem
    >>>
    >>
    >> doczytałem wątek dalej, widzę że ogarnąłeś a ja dobrze kombinowałem;)
    >
    > Tak, temat ogarnięty, z wyjątkiem tego że nie możemy zrozumieć
    > jak to się działo że padł tak z dnia na dzień, bez dłuższego ostrzegania...
    >
    >
    u mnie zaśniedziało połączenie i coraz słabiej kręcił, u brata urwało
    się ni z tego ni z owego i nagle przestało kręcić.

    --
    pozdr

    Tomasz

    tck(at)top.net.pl

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: