    Newsgroups: pl.comp.programming
    Date: Mon, 9 Oct 2017 03:33:16 -0700 (PDT)
    Subject: Re: wiadomo coś o wynikach?
    From: "M.M." <m...@g...com>

    On Monday, October 9, 2017 at 6:51:32 AM UTC+2, bartekltg wrote:

    > Co rozumiesz przez wyniki?

    Hmmm np. wyobrażałem sobie coś takiego. Do tej pory stosowano taki i
    taki algorytm do takich i takich symulacji. Zrobiono sto wersji
    tego algorytmu i uruchomiono wszystkie wersje równolegle. Okazało się
    że wersja numer 34 jest lepsza od wszystkich pozostałych, więc
    teraz na całym świecie stosuje się wersję 34.

    > Wydajność? To gdzieś w flopach podają.
    Nie.

    > Co się tam robi? A wszytko się robi, możesz poczytać opisy:
    > z ICM
    > https://granty.icm.edu.pl/IcmGrants/displayGrant/sho
    wGrants.jsp
    > Albo CIŚ
    > https://www.cis.gov.pl/granty-obliczeniowe
    Dzięki, poczytam sobie.

    > Teraz weźmy kolaster, na którym pracuje kilkadziesiąt razy więcej
    > ludzi i mają razy większe wymagania. NAgle chińskie zestawy nie wydają
    > się takie przesadne.
    Racja, można tak porównywać.

    > Pogoda... Pogoda na superkomputerach to głownie... PR. Marketing;-)
    A tak odbiegając trochę, nie można wziąć trochę więcej pomiarów,
    trochę lepszych algorytmów i mocniejszych komputerów, aby mieć
    lepsze przewidywania? Przewidywanie pogody z definicji nie
    przekroczy jakiejś skuteczności do której się już zbliżyliśmy?

    > ICM chciał swoją prognozę uciąć, ale połapali się, że dzięki tej prognozie
    > w ogole ludzie o nich szłyszeli;)
    > W artykule to samo: człowiek z ulicy zrozumie, że pogoda potrzebna,
    To ja też się dałem nabrać na pogodę.

    > a jak mu będzie się gadało o symulowaniu fal uderzeniowych w plazmie
    > to sie tym za bardzo nie wzruszy.
    > Zajmuje to trochę czasu koputera, ale też nie przesadnie.

    > Bo inaczej każdy będzie sobie kupował maszynki dla siebie, na wyniki będą czekać
    dłużej, a maszyny będa w wielu przypadkach 90% czasu stać nieużywane.
    > Wsadzenie tego w kilka worków i zatrudnienie systemu kolejkowego ma prawie
    > same zalety:
    > -wszystko pracuje czały czas.
    > -Możesz chwilowo użyć bardzo dużej mocy obliczeniowej.

    To jest dobre uzasadnienie w sensie kosztu alternatywnego.
    Bardziej zastanawiałem się jakie będą zyski i z jakich obliczeń że
    te kwoty się zwrócą.