  • 1. Data: 2018-11-22 17:26:30
    Temat: Re: wifi
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

    W dniu 2018-11-21 o 19:53, J.F. pisze:
    > jak dziala  wifi, jesli dwa urzadzenia sa podlaczone do jednego AP ?
    > Komunikacja miedzy urzadzeniami leci bezposrednio, czy przez AP ?
    >
    > Bo nie moge sie dostac do drukarki z wifi.
    > Mam router/AP i probuje z komputera podlaczonego kablem.
    >
    > Ping podaje 90% strat, wiec nie dziwne ze dostepu nie ma
    > ... ale mam te kilka telefonow z wifi,
    > i tu wszystko widac - telefony pinguja drukarke, komputer pinguje
    > telefony ...
    >
    > Te pingi co przechodza do drukarki maja krotki czas - srednio 5 ms
> [...]

    Słyszałem o problemach tego rodzaju, ale jak już to raczej był całkowity
    brak możliwości drukowania. Ale takich problemów sam nie napotkałem
    osobiście. Parę Canonów MGxxxx z różnych generacji w różnych sieciach po
    prostu działa.
    Podobno łatwiej o problem z routerem niż z AP. Tak mi mówili ludzie
    którzy z tym walczyli, ale to była walka metodą prób i błędów.
    Ja sam przy takim działaniu od czasu do czasu bardziej skłaniam się ku
    opcji "nielubienia" się niektórych urządzeń, co czasem rozwiązuje się
    aktualizacją oprogramowania, czasem z obu stron. Kilka razy problemy z
    WiFi rozwiązały nowe sterowniki nawet od Intela, i to niekoniecznie od
    razu, czasem lepiej było dopiero po którejś z kolei wersji, to co
    dopiero mówić o innych. Czasem upgrade AP/routera. Gdybyś miał całkowity
    brak łączności to byłby trochę inny problem. Ale jeszcze może być kłopot
    z zasięgiem typu inaczej postawić drukarkę, ona może mieć antenę z
    "niewłaściwej" strony. Albo masz za bardzo w AP pogrzebane i jakieś
    ustawienia niekoniecznie odpowiadają drukarce. A może sąsiad ma swój AP
    tak postawiony że przeszkadza akurat w tamtym miejscu? Może warto
    zmienić kanał?

    Pozdrawiam

    DD

  • 2. Data: 2018-11-22 18:04:43
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Dariusz Dorochowicz <_...@w...com> wrote:

    > ustawienia niekoniecznie odpowiadają drukarce. A może sąsiad ma swój AP
    > tak postawiony że przeszkadza akurat w tamtym miejscu? Może warto
    > zmienić kanał?

    Polecam w tym celu darmowy program Wifi Analyzer na Androida. Korzystam,
    działa i robi dokładnie to, czego chcę (czyli pokazuje zajętość kanałów
    przez poszczególne sieci w okolicy + siłę sygnału).

  • 3. Data: 2018-11-23 08:45:53
    Od: Dariusz Dorochowicz <dadoro@_wp_._com_>

    W dniu 2018-11-22 o 18:04, Queequeg pisze:

    > Polecam w tym celu darmowy program Wifi Analyzer na Androida. Korzystam,
    > działa i robi dokładnie to, czego chcę (czyli pokazuje zajętość kanałów
    > przez poszczególne sieci w okolicy + siłę sygnału).

    A tak, bardzo fajny do wstępnej oceny co się dzieje.

    Pozdrawiam

    DD

  • 4. Data: 2018-11-23 10:03:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Dariusz Dorochowicz" napisał w wiadomości grup
    pl...

    >A tak, bardzo fajny do wstępnej oceny co się dzieje.

    fajny.

    Ale na nowszych Androida programy dopominaja sie o wlaczenie GPS, bo
    ponoc jest im do skanowania wifi potrzebne ...

    J.

  • 5. Data: 2018-11-23 10:57:18
    Od: Dariusz Dorochowicz <dadoro@_wp_._com_>

    W dniu 2018-11-23 o 10:03, J.F. pisze:
> [...]
    >
    > Ale na nowszych Androida programy dopominaja sie o wlaczenie GPS, bo
    > ponoc jest im do skanowania wifi potrzebne ...

    No, albo do zdjęć ;)
    Ale jest jeszcze np. WiFinder.

    Pozdrawiam

    DD

  • 6. Data: 2018-11-23 11:02:53
    Od: Dariusz Dorochowicz <dadoro@_wp_._com_>

    W dniu 2018-11-23 o 10:57, Dariusz Dorochowicz pisze:
    pl...

    > No, albo do zdjęć ;)
    > Ale jest jeszcze np. WiFinder.

    Poza tym że jest parę programów o tej nazwie. Różnych.

    Pozdrawiam

    DD

  • 7. Data: 2018-11-23 15:41:58
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>

    W dniu 23.11.2018 o 10:03 J.F. <j...@p...onet.pl> pisze:

    > Ale na nowszych Androida programy dopominaja sie o wlaczenie GPS, bo
    > ponoc jest im do skanowania wifi potrzebne ...

    Wersja Wifi Analyzer Classic się nie dopomina.

    --
    SW3
    ----