  • 1. Data: 2014-06-07 19:35:42
    Temat: wskaźnik na wskaźnik na wskaźnik
    Od: "tusk, donald tusk" <N...@g...pl>

    na wstępie powiem, że do po tego pytania nie kieruję... więc cisza

    nie mogę załapać czegoś takiego jak wskaźnik na wskaźnik na wskaźnik na
    itd... jak to się definiuje i jak się tego używa?

    i drugie, jak operuje się wskaźnikiem na wskaźnik na wskaźnik na
    wskaźnik w tablicach wielowymiarowych?

  • 2. Data: 2014-06-07 19:51:28
    Temat: Re: wskaźnik na wskaźnik na wskaźnik
    Od: Adam Klobukowski <a...@g...com>

    On Saturday, 7 June 2014 19:35:42 UTC+2, tusk, donald tusk wrote:
> [...]
    > itd... jak to się definiuje i jak się tego używa?
    >
    > i drugie, jak operuje się wskaźnikiem na wskaźnik na wskaźnik na

    Heh, Spolsky jednak miał rację ;)

    AdamK

  • 3. Data: 2014-06-07 20:29:36
    Od: firr <p...@g...com>

    W dniu sobota, 7 czerwca 2014 19:35:42 UTC+2 użytkownik tusk, donald tusk napisał:
> [...]
    >
    > itd... jak to się definiuje i jak się tego używa?
    >

    > i drugie, jak operuje się wskaźnikiem na wskaźnik na wskaźnik na

    taki wielokrotny wskaznik to nic innego jak zwykly wskaznik, (tj fizycznie adres ) -
    rozni sie tylko
    typem (przynajmniej z grubsza mowiac bo te pojecia
    u fundamentow c sa chyba nieco zagmatwane nawet chyba (w standardzie czy gdziec) nie
    operuje sie ich definicjami co bardziej wlasnosciami) - tak ze po prostu zdaje sie
    mozesz to traktowac jako zwykly wskaznik - typ tylko informuje cie ze tam dalej nie
    czeka dana a kolejny (lub np kolejne siedem) kolejnych wskaznikow

    jak sie natomiast operuje takimi wskaznikami w tym ich tablicowym wydaniu to
    wlasciwie do dziś nie wiem,

    jesli a jest wskaznikiem to a[0] jest tą daną,
    jesli b jest wskaznikiem na a to b[0] powinno byc
    (chyba) wartoscia wskaznika a wiec b[0][0] powinno byc ta daną, jesli c jest wsk na b
    to c[0][0][0]
    powinno byc (chyba) ta daną - i tak chyba jest w c

    nizej nieco bardziej zaawansowana czesc *

    byc moze mozesz tez robic mixy tych 'arytmetyk' (ale tego tez nie jestem pewien bo
    raczej rzadko sie tego uzywa) tj np: *b jest tym samym co b[0],
    *(b+5) jest tym samym co b[5] wiec *(b+5)[4] powinno byc tym samym (?) co b[5][4] i
    tym samym co *(b[5]+4) - nie wiem jednak czy tak jest, ale
    nie jest to praktycznie az tak istotne

    z klei c[4][5][6] mozna by przerabiac na
    *(c[4]+5)[6] i tak dalej

    * nie jest to trudne tylko trzeba zrozumiec rownowazniosci adres: b+5 === & b[5] i
    wartosc: *(b+5) = b[5]
    (z tego by wynikale ze powinno tez moze
    działac cos takiego jak *(&b[5]) === b[5]
    ale nie wiem czy to działa

  • 4. Data: 2014-06-07 21:05:49
    Od: "tusk, donald tusk" <N...@g...pl>

    mam jeszcze pytanie, klasyk "co to jest jednostka kompilacji"?
    i drugi klasyk "o co chodzi z dyrektywą static"? jeden autor w jednym
    zdaniu napisał, ze static ogranicza zasięg zmiennej i funkcji do
    jednostki kompilacji, a w zdaniu poniżej, że zmienna staje się globalna...
    do tego mam mały mętlik jeśli chodzi o funkcje inline...

    jakby się Komuś chciało powyjaśniać to z góry dzięki.

  • 5. Data: 2014-06-07 21:54:08
    Od: firr <p...@g...com>

    W dniu sobota, 7 czerwca 2014 21:05:49 UTC+2 użytkownik tusk, donald tusk napisał:
> [...]
    >
    > do tego mam mały mętlik jeśli chodzi o funkcje inline...
    >

    > jakby się Komuś chciało powyjaśniać to z góry dzięki.

    jednostka kompilacji to jest to co sie kompiluje do jednego pliku binarnego (.obj
    mozna tez od razu do exe, nie wiem czy w takiej kompilacji do .exe kompilator i tak
    nie kompiluje najpierw do .obj tylko niejawnie, a pozniej exe powstaje na etapie
    linkowania ) - ja to nazywam modułem, jednek modul moze sie skladac z wielu plikow ze
    zródłami z kolei tez projekt moze sie skladac z wielu modułów

    statuc ma dwa znaczenia, i jest to bardzo konfudujace bo sa to dwa zupelnie inne
    znaczenia
    w jednym znaczy tyle co "internal" dane przed funkcjami znaczy tyle co
    internal/private przeciwienstwo sxtern (tj ze te funkcje sa wewnetrzne w obrebie
    modułu), z kolei drugie znaczenie jest takie ze dana zmienna lokalna jest zmienna
    statyczną (te drugie znaczenie powstalo chyba pozniej bo chyba w pierwszym
    c nie bylo zmiennych static, ciekae by bylo sie dowiedziec kto to dokleił i kiedy
    (zmienne statyczne sa super (choc nie sa tak bardzo czesto używane) ale konfuzja
    zwiazana z tym ze do zupelnie czego innego uzywa sie w c tego samego slowa jest z
    kolei raczej fatalna)

    ze statikiem wiaze sie u mnie jeszcze jedna mala konfuzja, otoz nie wiem czy
    deklaracje (nie definicje) z danego modułu mozna też poprzedzac
    słowem static czy tylko definicje (nigdy tego nie sprawdziłem, nie wiem tez co sie
    stanie jesli slowem extern poprzedzic deklatacje funkcji ktora jest nie w zewnetrznym
    a w danym module - nie wiem w sumie paru szczegolow,
    no domyslnie definicje funkcji sa external, deklaracje tez chyba sa external , co
    jesli
    zrobie definicje static a deklaracje zostawie bez zadnego slowka (czyli definicja
    static a deklaracja extern), czy ta deklaracja zostanie
    w jakis sposob zinterpretowana czy tez olana a symbol zostanie uznany jako static -
    deklaracje chyba nie sa wogole potrzebne, w c2 chyba bym je wogole wywalił

    ((to sa dosyc zagmatwane sprawy dopiero po dluzszym uzywaniu c staja sie bardziej
    jasne,
    jak ktos chce programowac proste rzeczy to
    wydaje mi sie ze moze lepiej by zrobil wybiarajac jakis inny jezyk, moze delphi czy
    cos takiego - dopiero jak chce sie kodowac bardziej skomplikowane to moze byc tak ze
    wtedy nie ma
    to juz znaczenia i wtedy c jest lepszy (choc tego tez w sumie nie wiem)

  • 6. Data: 2014-06-07 22:26:44
    Temat: Re: wska?nik na wska?nik na wska?nik
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Sat, 07 Jun 2014 21:05:49 +0200, "tusk, donald tusk"
    <N...@g...pl> wrote:

> [...]
    >do tego mam mały mętlik jeśli chodzi o funkcje inline...
    >
    >jakby się Komuś chciało powyjaśniać to z góry dzięki.

    Wyjasniam:

    a) Kup ksiazke
    b) Przeczytaj

    Zeby ci to (i popzrednia kwestie) DOKLADNEI wyjasnic, musialbym
    napisac parostronicowy esej. Za darmo robic tego nie bede. Nikt inny
    pewnie tez. To sa wiadomosci ELEMENTARNE, ktore mozna wyczytac w
    ksiazkach

    Ta grupa to nei serwis korepetycyjny

    A.L.

    P.S.> Zamiast "kup ksiazke" moze byc "sciagnij ksiazke". Na przyklad
    taka:

    http://publications.gbdirect.co.uk/c_book/

  • 7. Data: 2014-06-07 22:31:04
    Od: "tusk, donald tusk" <N...@g...pl>

    nooooo... powiec...

  • 8. Data: 2014-06-08 21:15:37
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>

    On 07/06/2014 20:05, tusk, donald tusk wrote:
    > mam jeszcze pytanie, klasyk "co to jest jednostka kompilacji"?

    Kawałek programu, który jest kompilowany przez kompilator.

    > i drugi klasyk "o co chodzi z dyrektywą static"? jeden autor w jednym
    > zdaniu napisał, ze static ogranicza zasięg zmiennej i funkcji do
    > jednostki kompilacji, a w zdaniu poniżej, że zmienna staje się globalna...

    1. W jakim języku?
    2. Np. w C i C++ znaczy różne rzeczy w zaleeżności od kontekstu
    3. Jeśli (zgaduję, że tak) chodzi o C lub C++, to kup sobie lepszą książkę.

  • 9. Data: 2014-06-09 08:39:17
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Sat, 07 Jun 2014 15:26:44 -0500, A.L. <a...@a...com> wrote:
    > a) Kup ksiazke