    Subject: Re: wykrywanie właczenia komputera.
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: "Andrzej W." <a...@w...pl>
    Date: Mon, 9 Oct 2017 09:12:17 +0200

    W dniu 2017-10-09 o 08:15, s...@g...com pisze:
    > Ale chcialbym cos co mi go obudzi wczesniej jak mi zasilanie wyłączą...

    Większość płyt głównych, które widziałem, ma definiowane zachowanie po
    pojawieniu się zasilania, przejrzyj BIOS. Przeważnie mamy do wyboru
    "Włącz/Stan przed zanikiem zasilania/Nie włączaj".

    Tak jak koledzy już tu napisali, rozwiązanie zależy od tego czy chcesz
    uruchomić komputer, czy system operacyjny.
    Jeśli system to powinieneś postawić jakiegoś demona, który będzie
    generował odpowiedzi na otrzymane zapytania a w bardziej zaawansowanym
    przypadku może nawet sterować niektórymi zachowaniami OS.
    Ja osobiście użył bym do tego RS, jest to już tak stare i "dojrzałe"
    łącze, że nawet MS nie robi błędów przy jego obsłudze.

    --
    AWa.