    Subject: Re: wywala różnicówka
    Newsgroups: pl.misc.elektronika,pl.misc.budowanie
    From: Uzytkownik <a...@s...pl>
    Date: Mon, 27 Apr 2020 18:12:51 +0200

    W dniu 2020-04-27 o 09:29, Roman Rogóż pisze:

    > Bolec jest po to żeby był prawidłowo podłączony.
    > Skoro wątkotwórca walczy z tematem różnicówki to rozumiem, że od tego
    > zaczął sprawdzanie.

    No to pozwolę sobie zacytować autora: "dzisiaj dostałem pytanie typu
    "panie Tomku dlaczego mi wywala różnicówkę po 10 minutach". Nie potrafię
    odpowiedzieć, więc pytam Was"

    Uważasz, że ToMasz wie co ma zrobić? Z jego wypowiedzi, że nie ma o tym
    najmniejszego pojęcia.

    > nawet w sytuacjach kiedy w ogóle nie ma bolca, a urządzenie ma upływ
    > na obudowę wyczuwalny ręką, można próbować doraźnie zaradzić temu
    > przez odwrócenie wtyczki.

    Błagam nie pisz takich rzeczy, bo nieświadomi ludzie mogą przypłacić to
    życiem tego typu porady.

    Jeżeli mamy do czynienia z urządzeniem w I klasie ochronności to
    bezwzględnie obudowa takiego urządzenia musi mieć potencjał ziemi.
    Wybacz porównanie, ale to jest tak jakby doradzić ciężko choremu,
    któremu może tylko pomóc zabieg operacyjny "weź napij się wody, może ci
    przejdzie".

    > Może się okazać że to nie przyniesie efektu jeżeli upływ jest na całej
    > "długości" obciążenia np zamoczone uzwojenie silnika.
    > Podaję metodę na zdiagnozowanie a nie na "załatwienie" problemu.
    > Sam miałem przypadek kiedy pralka kopała w obu pozycjach wtyczki
    > Problemem okazał się filtr przeciwzakłóceniowy z odprowadzeniem masy
    > pomiędzy dwoma kondensatoram

    Problemem nie okazał się filtr, ale brak uziemienia tego filtra oraz
    obudowy urządzenia, a także brak wiedzy osoba, która dokonała takiej
    diagnozy. Wyciągnąłeś błędne wnioski i to jest właśnie bardzo szkodliwe.
    Tak samo jak doradzanie o obracaniu wtyczki. Jak obrócić wtyczkę czy
    gniazdko, bez rozkręcania i przekładania podłączeń?