    Subject: Re: wzbudzanie komputera po powrocie zasilania
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    From: nadir <n...@h...org>
    Date: Tue, 5 Dec 2017 15:15:44 +0100

    W dniu 2017-12-05 o 15:02, MarkPunk pisze:

    > po części się z Tobą zgodzę, że tak mogłoby być lepiej ale: - po
    > pierwsze podpiąłem co miałem (jeden był za słaby); - po drugie skoro
    > mam dwa redundantne zasilacze w celu zabezpieczenia przed awarią
    > pojedynczego źródła zasilania, to wydaje się bez sensu zabezpieczać
    > je pojedynczym UPS'em

    Dwa zasilacze lub praca na jednym i podmiana na drugi mają zapewnić
    ciągłą pracę urządzenia w przypadku uszkodzenia zasilacza. A UPS jest po
    to żeby zapewnić pracę lub normalne zamknięcie systemu/urządzenia w
    przypadku braku zasilania z sieci. To są dwa różne wymagania wobec urządzeń.

    Powrót zasilania UPS(chyba każdy) objawia się tym, że UPS "podaje fazę"
    na swoim wyjściu, nie robi tego przez USB/RS232 jeżeli tak masz
    podłączone sterowanie. A ustawieniami w płycie głównej decydujesz co ma
    zrobić po powrocie zasilania, Twoja płyta w ogóle nie traci tego
    zasilania, bo dostaje je od drugiego zasilacza z drugiego UPS-a.

    Jeżeli faktycznie upierasz się przy tych dwóch UPS-ach, to można
    wymodzić jakiś przekaźnik, który będzie sterował drugim UPS-em przez
    tego pierwszego. Ale to i tak jest bez sensu, bo praktycznie to samo
    osiągniesz podłączając nawet teraz dwa zasilacze pod jeden UPS.
    Pobierana przez komputer energia będzie taka sama czy podłączysz dwa czy
    jeden UPS.