    From: "BUNIEK" <m...@i...pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: wzbudzanie komputera po powrocie zasilania
    Date: Tue, 5 Dec 2017 22:34:08 +0100

    >tak czy inaczej nie wiem czy to zadziała, bo jak wpinam dwa zasilacze do
    >jednego UPS'a to ma OverLoad
    Za slaby UPS, w serwerach zasilacze pracują jednocześnie, jak padnie jeden
    na drugim rośnie obciążenie, jak wpinasz oba, to pobór jest jak przy jednym
    zasilaczu(może nieco wyższy).
    No chyba ze jest cos skopane.

    >musiał by być Power On, bo last state jest Shutdown (elegancko zainicjowany
    >przez UPS)

    Racja

    >poza tym to też nie do końca tak chyba powinno działać jak piszecie, bo
    >sytuacja wygląda następująco:
    >mamy zasilanie - szystko ok
    >pada zasilanie - ups przełacza na baterie - komputer działa normalnie
    >wraca zasilanie - ups przełacza siena prace z sieci - komputer działa
    >normalnie
    >sytuacja o której wy piszecie byłaby gdyby ups wyjechał baterię do zera i
    >się wyłączył, wówczas powrót zasilania (w zależności od konfiguracji upsa)
    >powoduje nowe podanie fazy na >wyjściu i na to ewentualnie może zareagować
    >BIOS

    Racja

    >(który paradoksalnie chyba jest mocniejszy - ma nowsze baterie)
    Moc ups`a zależy od mocy przetwornicy, baterie/akumulatory maja wpływ na
    czas podtrzymania.

    >i tu raczej oczekiwałem czegoś w stylu wake on RING (tak było dawniej w
    >czasach RS232), czy wake on USB (wake on keyboard, mouse) nie wiem co ten
    >ups może symulować
    Po ponownym przemyśleniu :), stwierdzam ze masz racje, gdyż mamy czysty
    shutdown, jak ups jest nieobciążony(bo komputer sie wyłączył) to może długo
    chodzić na resztkach baterii.
    Płyta ma cały czas zasilanie, nie stwierdza jego zaniku przez co funkcja
    power on after power lost ma prawo nie zadziałać

    Ale wybudzanie z USB powinno działać - może cos trzeba poustawiać w
    oprogramowaniu oraz biosie serwera.

    Zrób Taki test na jednym zasilaczu potem na obu:
    0 włączona funkcja power on after power lost
    1 . czysty shutdown
    2. wyjmij wtyczkę z zasilacza i odczekaj 10 sek
    3. włóż wtyczkę do zasilacza

    Czy komputer ruszy ?

    BUNIEK