  • 21. Data: 2012-04-22 12:41:39
    Temat: Re: wżer na wałku rozrzadu
    Od: marcin <l...@k...cwo>

    > http://pl.wikipedia.org/wiki/Zużycie_wykruszające

    czytalem. nie ma tam odpowiedzi na moje pytanie.

  • 22. Data: 2012-04-22 13:07:25
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 22 Apr 2012 12:41:39 +0200, marcin napisał(a):

    > czytalem. nie ma tam odpowiedzi na moje pytanie.

    Ależ jest :) Żadnego specjalnego dodatkowego czynnika nie trzeba żeby
    gdzieś wystapiła jakaś forma zmęczeniowego uszkodzenia regularnie
    naprężanej powierzchni. Zapewne twoje niedowierzanie bierze sie z tego że:
    1. Akurat ciebie to spotkało
    2. Akurat na jednej krzywce
    Jedyne co mnie dziwi, to że uszkodzenie nastapiło na zstępującym zboczu
    krzywki a nie wstępującym, gdzie są większe obciążenia. Może dodatkowo
    nałożyła się wada materiałowa.

    --
    Jacek

  • 23. Data: 2012-04-22 17:01:09
    Od: marcin <l...@k...cwo>

> [...]
    > Jedyne co mnie dziwi, to że uszkodzenie nastapiło na zstępującym zboczu
    > krzywki a nie wstępującym, gdzie są większe obciążenia. Może dodatkowo

    no wlasnie dlatego nie wiem co bylo powodem :)
    po prostu zawsze na poczatku odrzucam wady materialu a przyczyny szukam
    w bledzie czlowieka.

    zostawiamy to i zobaczymy co bedzie po 15kkm. jakby co to zalozywy w
    trasie zapasowy stary walek ktory mimo wytartych krzywek dzialal calkiem
    poprawnie przez wiele km.

  • 24. Data: 2012-04-22 21:17:22
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sun, 22 Apr 2012 02:14:38 +0200, marcin napisał(a):

    > jestes w stanie okreslic w przyblizeniu ile mozna jeszcze na tym
    > pojezdzic? jest potrzeba przejechania okolo 15 tys i dopiero ewentualny
    > remont.

    Tego bez defektoskopii nikt Ci nie powie. Natomiast nawet, jak by cała
    krzywka poszła w cholerę, to jedyne co się stanie, to utrata mocy silnika
    na skutek niepełnego otwarcia zaworu, więc co najwyzej trzeba bedzie
    wczesniej wymienić.

    --
    ___________ (R)

  • 25. Data: 2012-04-22 21:22:46
    Od: marcin <l...@k...cwo>

> [...]
    > krzywka poszła w cholerę, to jedyne co się stanie, to utrata mocy silnika
    > na skutek niepełnego otwarcia zaworu, więc co najwyzej trzeba bedzie

    bedziemy kontrolowac sytuacje co 1000 km i najwyzej podmienimy walek w 2
    godzinki.
    zastanawiam sie czy drobiny z tego walka mogly zaszkodzic pompie oleju?

  • 26. Data: 2012-04-23 01:48:58
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sun, 22 Apr 2012 21:22:46 +0200, marcin napisał(a):

    > bedziemy kontrolowac sytuacje co 1000 km i najwyzej podmienimy walek w 2
    > godzinki.
    > zastanawiam sie czy drobiny z tego walka mogly zaszkodzic pompie oleju?

    Tak, mogły. Pompa oleju jest przed filtrem.
    Profilaktycznie radziłbym zmienic olej.

    --
    ___________ (R)

  • 27. Data: 2012-04-23 03:53:58
    Od: marcin <l...@k...cwo>

    > Tak, mogły. Pompa oleju jest przed filtrem.
    > Profilaktycznie radziłbym zmienic olej.

    mysle ze olej to juz kilka razy byl zmieniany odkad to sie wykruszylo.
    Ciekawe czy odpalo w calosci czy raczej po kawalku w jakims dluzszym czasie?

  • 28. Data: 2012-04-23 12:11:51
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2012-04-21 21:19, marcin pisze:

    > poszlo do ziemi wraz ze starym olejem.

    Chciałeś napisać: NIE poszło do ziemi, prawda?

  • 29. Data: 2012-04-24 07:55:37
    Od: "PM" <x...@w...pl>

    Użytkownik "marcin" <l...@k...cwo> napisał w wiadomości
> [...]
    -walka-rozrzadu/

    > tak, zalozylem nowy walek do starych krzywek. cokolwiek by to mialo
    > znaczyc. rotfl.

    jak tego dokonałeś miszczu?

    może warto obejrzeć starą rolkę, jej stan może odpowie na pytanie dlaczego
    wałek zniszczył się akurat w zboczu schodzącym.
    pozostanie jednak pytanie co było piwrwsze rolka czy krzywka.

  • 30. Data: 2012-04-24 07:58:59
    Od: "PM" <x...@w...pl>

    Użytkownik "Jakub Witkowski" <j...@d...z.sygnatury> napisał w
    wiadomości news:jn39t7$1l3$1@news2.ipartners.pl...

    > Chciałeś napisać: NIE poszło do ziemi, prawda?

    no jasne
    opiłki zostały w filtrze, a olej poszedł do ziemi sam.
    fajny gość ten marcin.