    From: ń <ń@ń.ń>
    Newsgroups: pl.rec.telewizja
    Subject: Re: wzmacniacz antenowy na symetryzator
    Date: Sun, 15 Jul 2018 23:03:59 +0200

    Czyli ten wzmacniacz ma już wbudowany symetryzator (z płaskiego 300 omów na
    koncentryczny 75 omów cokolwiek by to znaczyło).

    Wiesz ja miałem podobny numer na zbiorczej antenie, jest nie ma jest nie ma (chodziło
    o sygnał z satelity, ale zasada ta sama). Współwinna okazała się wspólna masa (zero)
    urządzeń - w moim przypadku jakieś zero zbiorczej instalacji antenowej na
    multiswitchach w piwnicy i do tego masa mojego monitora (oryginalnie z wtyczką
    3-bolcową) i masa laptopa (zasilacz cegiełka też z wtyczką 3-bolcową). Różnica
    potencjałów tych mas (zer w moim lokum i w piwnicy) latała po kablach (żyłach lub
    ekranach) D-sub, HDMI i koncentrykach. Telewizor i tuner (dekoder) są na wtyczkach
    płaskich bez uziemienia. Podłączyłem - za radą grupy a jakże - uziemiane urządzenia
    przez listwę bez uziemienia (jako rozwiązanie przynajmniej tymczasowe) i gra.

    -----
    > Okazało się to niemożliwe, bo ten wzmacniacz jest taki:

    [...]

    > Po powrocie do altanki "biegam" po kanałach w te i we te, a na tv1 pojawia się
    pikseloza oraz na innych z mux-3.
    > Gdy włączyłam do prądu zasilacz antenowy jeszcze gorzej.
    > W sobotę włączam TV1 na "rok w ogrodzie", a tu znajomy mi komunikat 'brak sygnału'.
    > Co się stało z tym sygnałem, który widziałam poprzedniego dnia wieczorem?
    > Przestaję rozumieć.
    > Czasy mary czy co?
    > Zasilacz włączony, dla próby, do prądu nie działa.
    > Odłączam zasilacz od anteny, daje nowy wtyk antenowy, instaluję programy i mam:
    > z Chrzelic kanał 23 - 100% jakość, 95% - siła; kanał 34 - 0% kanał 46 - 100%,
    jakość, 76% siła - z tendencją do spadku.
    > oraz z Katowic kanał 41 (mux-3) z bardzo słabym sygnałem jakość 57%, siła 71% - nie
    da się oglądać.