  • 1. Data: 2014-12-10 19:18:12
    Temat: z cyklu co kupic... TSI jest OK?
    Od: "Krzychu" <v...@w...pl>

    Witam!

    Jak sprawują się silniki 1.4 TSI 140 KM dostępne w najnowszej Octavii Kombi
    i VW Golfie Variancie?
    Jest szansa na długą i bezawaryjną pracę a następnie odprzedanie za rozsądne
    pieniądze przy przebiegu rzędu 160 kkm?
    Ewentualnie co kupić innego nowego, kombi klasy kompact lub ciut większe do
    około 85 tyś zł. i z silnikiem >= 130 KM.

    Civic Tourer, Auris TS?
    Coś jeszcze innego?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2014-12-10 19:32:03
    Temat: Re: z cyklu co kupic... TSI jest OK?
    Od: "pbanasik" <pbanasik@(z)interia.pl>

    Użytkownik "Krzychu" <v...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Ewentualnie co kupić innego nowego, kombi klasy kompact lub ciut większe
    > do około 85 tyś zł. i z silnikiem >= 130 KM.

    Czas pokaże co z trwałością nowych TSI na pasku.
    Kolega ma taki TSI 140 KM w nowej Octavii i sobie bardzo chwali: cichy i
    dynamiczny. Pali mu średnio 6L/100km !

    Pozdrawiam
    Pawik

  • 3. Data: 2014-12-10 22:30:35
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-12-10 19:18, Krzychu pisze:

    > Jest szansa na długą i bezawaryjną pracę a następnie odprzedanie za
    > rozsądne pieniądze przy przebiegu rzędu 160 kkm?

    Przepraszam 160kkm to wg Ciebie długo?
    Kurwa kiedyś jak silnik nie zrobił 500kkm uważany był za złom...
    Jeszcze trochę to każdy się przyzwyczai że 100kkm to max i też ludzie
    będą zadowoleni...

    Lewis
    https://www.facebook.com/turbolaabpl

  • 4. Data: 2014-12-11 07:14:18
    Od: "Krzychu" <v...@w...pl>

    Użytkownik "Lewis" napisał w wiadomości grup

    > Przepraszam 160kkm to wg Ciebie długo?

    To jest tyle, że mi wystarczy. Później i tak sprzedam.

    > Kurwa kiedyś jak silnik nie zrobił 500kkm uważany był za złom...
    > Jeszcze trochę to każdy się przyzwyczai że 100kkm to max i też ludzie będą
    > zadowoleni...

    Tak wiem ale te czasy chyba już minęły :(
    Czy z mocnych wolnossących silników w kombi to zostały tylko:
    I30
    Civic tourer
    Auris TS
    ?

    Mowa tu oczywiście o nowych kompaktach.

  • 5. Data: 2014-12-13 18:53:58
    Od: "Krzychu" <v...@w...pl>

    Użytkownik "Krzychu" napisał w wiadomości grup

> [...]
    > Ewentualnie co kupić innego nowego, kombi klasy kompact lub ciut większe
    > do około 85 tyś zł. i z silnikiem >= 130 KM.

    Liczyłem na nieco większy odzew.
    Nikt więcej się nie wypowie odnośnie TSI?

  • 6. Data: 2014-12-13 21:15:43
    Od: Bolko <s...@g...com>

    Żona ma służbową octavie kombi 1,4 tsi od roku
    Ja mam 1,4 cordobe 60 KM 12 letnią.

    I powiem szczerze że w dłuższe trasy to wole octavie.
    Większa nowsza wygodniejsza i wogóle.
    Ale tak po mieście...
    Jak żona pozwoli poprowadzić octavie.
    Kurcze to sam nie wiem co bym wybrał.
    Skoda nowsza ładniejsza i wogóle ale tak jakoś wole seata.

  • 7. Data: 2014-12-13 21:25:34
    Od: "Krzychu" <v...@w...pl>

    Użytkownik "Bolko" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > Żona ma służbową octavie kombi 1,4 tsi od roku
    > Jak żona pozwoli poprowadzić octavie.
    ^^^^^^^^^^^^^^^^

    a to tak legalnie? pracodawca o tym wie?
    żebyście nie narobili sobie kłopotu w razie kolizji lub wypadku.

  • 8. Data: 2014-12-13 22:27:57
    Od: p...@g...com

    > Liczyłem na nieco większy odzew.
    > Nikt więcej się nie wypowie odnośnie TSI?

    silniki serii EA211 są stosunkowo nowe i brak wiarygodnych opinii po przebiegu 160
    tkm i większym ... może taksiarze w DE wykręcili już te przebiegi ale nie widzę nic
    na mobile.de ... logika mówi ze zmiana łańcuch -> pasek plus inne modyfikacje (link
    1) powinna być dobrze przemyślana niemniej nawet VW zdarzają się wtopy (link 2)czyli
    zalecam cierpliwość :-)

    http://www.autokiste.de/psg/1205/10089.htm
    http://www.handelsblatt.com/auto/nachrichten/1-4-tsi
    -motor-vw-bestaetigt-motorschaeden-durch-produktions
    fehler/6505670.html

  • 9. Data: 2014-12-14 00:52:57
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

> [...]
    > Ewentualnie co kupić innego nowego, kombi klasy kompact lub ciut większe
    > do około 85 tyś zł. i z silnikiem >= 130 KM.

    U znajomego mechanika stał Seat TSI, nie wiem jaka moc. Przeskoczył ŁAŃCUCH
    rozrządu, o ile pamiętam z rozmowy to miesiąc po końcu gwarancji.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 10. Data: 2014-12-14 09:40:06
    Od: Bolko <s...@g...com>

    > a to tak legalnie? pracodawca o tym wie?
    > żebyście nie narobili sobie kłopotu w razie kolizji lub wypadku.

    Umowa jest taka że jak żona mi pozwala to mogę.
    Warunek musi być w aucie.