  • 11. Data: 2012-06-26 11:35:15
    Temat: Re: zabawka edukacyjna dla dzieci - sekrety elektroniki...
    Od: NukeDMAn <n...@g...com>

    W dniu 2012-06-26 11:15, m4rkiz pisze:

    > to imho jeden z lepszych kompletow technic w ostatnich latach,
    > chociaz szkoda ze nie ma zadnej pneumatyki...

    No właśnie oni to się chyba z tej pneumatyki wycofali w ogóle. Teraz
    wszystko jest na tych siłownikach mechanicznych i wałach korbowych. Może
    coś było po prostu nie tak z tymi pneumatycznymi? Tak czy siak - to były
    elementy, których zawsze najbardziej pożądałem :D

    --
    Pozdrawiam,
    NukeDMAn

  • 12. Data: 2012-06-26 11:50:22
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "NukeDMAn" <n...@g...com> wrote in message
> [...]
    > prostu nie tak z tymi pneumatycznymi? Tak czy siak - to były elementy, których

    byla jeszcze niedawno w 8110, fajny, olbrzymi model ale brakuje
    mu 'solidnosci' trosze za bardzo poszli w ksztalt i upchniecie
    wszystkich funkcji

    a pneumatyke dalej mozna kupic, niestety jak to w lego, tanio nie jest
    np. www.ebay.ie/sch/ile9os/m.html

  • 13. Data: 2012-06-26 13:26:23
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Użytkownik "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com> napisał w wiadomości
    > "Michał Smolnik" <m...@g...com> wrote in message
    >
    > w zupelnosci sie zgadzam, ale ja to biore dla (niemal) pieciolatka,
    > zeby wlasnie pobawil sie podstawowymi elementami, poznal podstawowe
    > zasady i dowiedzial sie co do czego sluzy, do niczego wiecej sie to
    > nie nadaje bo wsystko powyzej 2 elementow (led+rezystor) jest
    > faktycznie zamkniete w 'pudelkach' ktorych zawartosc jest 'sekretem' ;)
    >
    > jezeli sie wciagnie to wymysle cos wiecej,

    Kiedyś (gdy dzieci były w przedszkolu) się zawziąłem i nakładem własnej
    pracy wystrugałem "Klocki elektroniczne".
    Na płytce bakelitu rzędu 20x20cm przykręcone 4 poziome szyny, każda z 3
    pasków płytki (grubszego, cieńszego, grubszego).
    W ten sposób powstały 3 przestrzenie w które można wsuwać małe płytki (jeden
    wymiar mają ten sam - rzędu 3cm, a drugi jest modułowy - rzędu
    1,5cm/3cm/4,5cm). Po uzupełnieniu do full (zbędnymi klockami) zestaw się
    blokuje przykręcając szynę prostopadłą do tych 4.
    Na płytkach rezystory, kondensatory, taktswitche, diody, tranzystory, LED,
    złącza Jack (+ słuchawki), złącze zasilania (+ zasilacz wtyczkowy 9V) jakiś
    mały PR-ek, NE555, buzzer, mini głośniczek dynamiczny. Ileś płytek zostało
    pustych "na przyszłość".
    Połączenia - ze złącz D-Sub (niektóre fajnie się rozbiera inne nie) końcówki
    męskie pionowo na płytkach (i na szynach do wykorzystania jako VCC, GND), a
    żeńskie z kabelkami i termokurczkami (kabelki pin-pin, pin-pin-pin,
    pin-pin-pin-pin, pin-pin-pin-pin-pin).
    No i po latach wychodzi, że się narobiłem na darmo ;-(.
    P.G.

  • 14. Data: 2012-06-26 14:50:11
    Od: Wojciech Waga <a...@o...pl>

    On 25/06/12 20:44, Sebastian Biały wrote:

    > Kiedyś produkowan jakoś lepiej i ambitniej.

    Trudno się nie zgodzić.

    http://www.orau.org/ptp/collection/atomictoys/gilber
    tu238lab.htm

    pozdr.
    w.

  • 15. Data: 2012-06-27 20:53:44
    Od: Mariusz Dabrowski <m...@p...onet.pl>

    Dnia 26.06.2012 PM <x...@w...pl> napisał/a:

    > Użytkownik "Robbo" <n...@g...com> napisał w wiadomości
    > jak przez mgłe pamiętam "młodego elektronika"(?)
    > chyba radzieckiego
    > elementy były w formie czerwonych kostek około 1x1cm
    > były zdaje się nawet tranzystory.

    Bawiłem się takim będąc dzieckiem. Czarne, płaskie pudełko o wymiarach około
    10x15cm z blaszkami kontaktowymi na brzegach. Do tego wkładało się te czerwone
    kostki. Jedna taka duża była z antena ferrytową. Do tego słuchawki,
    klucz telegraficzny, fotorezystor. Zasilane 9V-bateryjką. Nazywało się
    chyba Radiokonstruktor.

    --
    Pozdrawiam,
    Mariusz Dąbrowski

  • 16. Data: 2012-06-27 23:15:19
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 25-06-2012 o 19:08:21 m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>
    napisał(a):

    > gdyby ktos mial zamiar kupowac, zwlaszcza jako prezent to radze
    > dokladnie sprawdzic czy wszystko dziala jak powinno
    > problemem na jaki sie natknalem w dwoch kupionych ostatnio
    > kompletach jest laczenie elementow (na tzw. napy) zatrzaski
    > sa one zbyt slabo zaprasowane i bez mozolnego stukania mlotkiem we
    > wszystkie po kolei niezbyt chce to dzialac...
    Kupiłem takie dwie, jedną ostatnio i żadnych problemów nie ma.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 17. Data: 2012-06-28 07:57:41
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 27 Jun 2012 18:53:44 +0000 (UTC), Mariusz Dabrowski napisał(a):

> [...]
    > kostki. Jedna taka duża była z antena ferrytową. Do tego słuchawki,
    > klucz telegraficzny, fotorezystor. Zasilane 9V-bateryjką. Nazywało się

    Mialem. trzeba powiedziec ze wartosc edukacyjna znikoma - ograniczalo do
    ukladania gotowych ukladow z ksiazeczki.

    J.

  • 18. Data: 2012-06-28 09:42:44
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    Thursday, June 28, 2012, 7:57:41 AM, you wrote:

    > Mialem. trzeba powiedziec ze wartosc edukacyjna znikoma - ograniczalo do
    > ukladania gotowych ukladow z ksiazeczki.

    Bez przesady - trochę inwencji, izolowanie kawałkami papieru i
    łączenie drucikami dawało spore możliwości.

    --
    Best regards,
    RoMan