  • 41. Data: 2012-08-27 18:41:36
    Temat: Re: zapaść na rynku fotografów
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "trolling tone" napisał w wiadomości
    W dniu 2012-08-27 18:02, J.F pisze:

    >O to właśnie chodzi, że aranżacja dowolnego wnętrza z gotowych
    >modeli,
    >bibliotek tekstur i rekwizytów jest szybsza i tańsza. Można do woli
    >grymasić i wydziwiać (sufit trochę wyżej, okno byłoby lepsze z
    >łukiem,
    >zamiast tego fotela bardziej pasuje ten ciemniejszy itp.).

    Hm, jak sie tak patrze na
    http://www.ikea.com/pl/pl/catalog/categories/departm
    ents/living_room/
    http://www.ikea.com/pl/pl/catalog/categories/departm
    ents/living_room/10475/

    to az tak wiele tej aranzacji tam nie ma.

    Ale w sumie ... jesli modele CAD i tak sa, to moze i racja ze komputer
    kosztuje mniej niz dwoch szwedzkich osilkow do noszenia mebli, a
    wydajnosc fotografa jest wieksza jak aranzuje myszka a nie osilkami
    :-)

    J.

  • 42. Data: 2012-08-27 18:53:36
    Od: trolling tone <a...@a...org>

    W dniu 2012-08-27 18:41, J.F pisze:

> [...]
    > kosztuje mniej niz dwoch szwedzkich osilkow do noszenia mebli, a
    > wydajnosc fotografa jest wieksza jak aranzuje myszka a nie osilkami :-)

    Nie muszą być modele CAD. Sam nie jestem zawodowym grafikiem, ale dłubię
    trochę w blenderze, bez problemu wymodeluję dowolny mebel na podstawie
    rysunków tech. lub zdjęć referencyjnych i nie zajmie mi to więcej niż
    godzinkę, więc dla profi magika to naprawdę drobiazg.

  • 43. Data: 2012-08-27 19:06:44
    Od: PK <k...@n...pl>

    On 2012-08-27, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Naprawde ?
    > Renderka sie szybko nie tworzy, no chyba ze dostawca dostarczy tez
    > gotowy model w jakim autocadzie.

    Znaczna część produktów IKEA to ich własne projekty, więc to raczej
    oni przekazują modele dostawcom :).

    pozdrawiam,
    PK

  • 44. Data: 2012-08-27 20:37:00
    Od: JD <j...@g...com>

    W dniu 2012-08-27 13:44, januszek pisze:
    > [...]
    >
    > http://www.swiatobrazu.pl/index.php?p=article&a=new_
    article&id=27405

    > "IKEA, właściciel jednego z największych studiów fotograficznych w
    > Europie, zamierza stopniowo wycofywać się ze zdjęć na rzecz renderów
    > graficznych".

    I tam jest miejsce dla dobrych oświetleniowców.

    --
    JD

  • 45. Data: 2012-08-27 20:46:34
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "trolling tone" napisał w wiadomości grup

> [...]
    >rysunków tech. lub zdjęć referencyjnych i nie zajmie mi to więcej niż
    >godzinkę, więc dla profi magika to naprawdę drobiazg.

    Nie dluzej dla skomplikowanych mebli, albo co gorsza niezbyt foremnych
    ?

    Tak czy inaczej - godzinka pracy wysoko kwalifikowanego personelu.
    Przyniesienie mebla z magazynu trwa krocej ... no chyba ze magazyn
    daleko :-)

    J.

  • 46. Data: 2012-08-27 21:07:38
    Od: JD <j...@g...com>

    W dniu 2012-08-27 20:46, J.F pisze:

    > Tak czy inaczej - godzinka pracy wysoko kwalifikowanego personelu.
    > Przyniesienie mebla z magazynu trwa krocej ... no chyba ze magazyn
    > daleko :-)

    Ale ten mebel dopiero w głowie i kompie.
    Do magazynu, to trafi jak formy do pras do drewna zostaną wyprodukowane,
    a projekty do nich, tez w komputerach.

    A klienci katalogu nie widzą.

    --
    JD

  • 47. Data: 2012-08-27 21:26:52
    Od: trolling tone <a...@a...org>

    W dniu 2012-08-27 20:46, J.F pisze:

    > Nie dluzej dla skomplikowanych mebli, albo co gorsza niezbyt foremnych ?

    Wiadomo, że jak mocno powydziwiany, to pewnie dłużej :) Z kolei jakaś
    tam szafka to naprawdę chwilka :) Przedwczoraj robiłem model myśliwca
    japońskiego - Zero, zeszło mi pół dnia, ale to razem ze szczegółami
    chowanego podwozia i trzyłopatkowym (fuj!) śmigłem. Tyle, że zawodowiec
    na pewno zrobiłby to dużo szybciej i pewnie lepiej.

    > Tak czy inaczej - godzinka pracy wysoko kwalifikowanego personelu.
    > Przyniesienie mebla z magazynu trwa krocej ... no chyba ze magazyn
    > daleko :-)

    Przeważnie ten fotel, co jednak lepiej pasuje, znajduje się w najdalszym
    magazynie ;) A na poważnie - problem nie tyle w meblach, co ścianach,
    oknach, itp. szczegółach wnętrza. Powiedzmy, że nie pasuje biały
    parapet, lepszy byłby czerwony marmurowy i trochę szerszy, w Blenderze,
    Mayi, 3dMax itp. to dosłownie moment, podobnie zmiana koloru ścian
    i co tam tylko się zamarzy. Aranżacja tego w studio, czy przeróbki
    wnętrza zajęłyby nieporównywalnie więcej czasu.

  • 48. Data: 2012-08-27 21:38:15
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    On 2012-08-25 21:35:59 +0000, "Ergie" <e...@s...pl> said:

    > Właśnie majtki i ręczniki kupuje się na dotyk.

    Kiedyś Quelle, później BonPrix jeszcze w czasach "analogowych" katalogów
    przeczyły tej tezie, a obecnie w zasadzie nie ma marek (poza naprawdę
    luksusowymi) których nie można by kupić przez internet.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 49. Data: 2012-08-27 22:02:03
    Od: JD <j...@g...com>

    W dniu 2012-08-27 21:38, Ergie pisze:
> [...]

    Prawda.

    JD

  • 50. Data: 2012-08-28 00:24:09
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2012-08-27 21:07, JD pisze:
    > Ale ten mebel dopiero w głowie i kompie.

    Rendery robi się obowiązkowo od jakiegoś czasu dla zarządu czy klienta
    niedetalicznego. W POSach np. w ogóle nie istnieją sytuacje, żeby nie
    było renderów wkomponowanych w rzeczywiste albo także renderowane
    przestrzenie; nikt tego nie kupi.

    > Do magazynu, to trafi jak formy do pras do drewna zostaną wyprodukowane,
    > a projekty do nich, tez w komputerach.

    I z tego robi się obrazki do katalogów.

    > A klienci katalogu nie widzą.

    Klient jest na końcu, kiedy już wszystko zostaje zatwierdzone i
    produkcja rusza. Wtedy też rusza drukowanie katalogów, bardzo często
    zawierające hybrydy (poprzerabiane prototypy, wcześniejsze modele z
    ponaciąganymi wirtualnymi malowaniami, tapicerkami itp).

    --
    pozdrawia Adam
    /srebrne przeboje są niefajne, a brązowych to w ogóle nie da się słuchać/