    From: Excite <n...@n...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: zawracanie (długi)
    Date: Sun, 29 Aug 2010 15:38:55 +0200

    W dniu 29.08.2010 11:10, Mamma pisze:
    > Witam,wczoraj jechałem w Krakowie od ronda Grzegórzeckiego Al. Pokoju w
    > stronę Plazy i musiałem zawracać pierwszą "nawrotką", która jest b.
    > szeroka. Stał tam już samochód całkiem po prawej, z lewej było b. dużo
    > miejsca, więc skoro zawracałem to trzymałem się lewej i tam wjechałem
    > bez zastanawiania

    No bez zastanowienia bo masz tam linie ciągłą a przełączka jest
    jednokierunkowa. Jechałeś pod prąd jeśli faktycznie był to kierunek od
    ronda w stronę Plazy.

    > Ruch był duży i nikt nie chciał wpuścić. W ewnym momencie "dziura", więc
    > gaz do dechy i... masakra: wielkie trąbienie tego gościa z prawej, który
    > uważał, że wjechał pierwszszy, więc powienien też pierwszy wyjechać
    > -okazało się, że z zewnętrznej nawrotki chciał wjechać na mnie, czyli na
    > pas wewnętrzny.

    Z pasa prawego na prawy, z lewego na lewy. Kolejność kto kiedy dojechał
    nie ma znaczenia. Jest to wymuszenie pierwszeństwa związane ze zmianą
    pasa ruchu.