    From: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: [zima] jak ktoś szuka: kable rozruchowe - lidl
    Date: Tue, 22 Nov 2011 19:19:00 +0100

    W dniu 22.11.2011 18:18, Arbiter pisze:
    > Użytkownik "Arbiter"<n...@h...com> napisał w wiadomości

    > znów mój błąd, bo jak zauważył Paweł jest tam aluminium i miedz. Przewodność
    > miedzi jest prawie 2x większa, wiec jak założymy że jest tam same aluminium
    > i nie ma nic miedzi to by odpowiadało przewodowi miedzianemu o średnicy 4mm
    > czyli przekrój 12,5mm2

    To wszystko zależy czy te kable mają być do naładowania akumulatora w 3
    minuty - wtedy wystarczy że przepuszczą 30A, czy też do uruchomienia
    drugiego auta w trybie natychmiast lub bez akumulatora (z innych
    względów bez sensu) W takim przupadku, kalbe powinny być miedziane,
    elastyczne( zima!) i koniecznie dobre grube krokodylki/klemy. JA najperw
    kupiłem takie kabelki w markecie, spaliłem przewody. Za parędziesiąt zł
    kupiłem kable w "centrokablu" wymieniłe te spalone i.... spaliłem klemy.
    Znaczy te zaciski z blaszki 0.5mm. stykające części zaświeciły się, i
    zniknęły. Znalazłem stare socjalistyczne klemy-krokodylki, ciężkie,
    grube-choć małe. Działają już z 10 lat. Choć nigdy mnie się nie przydały
    - zawsze komuś innemu. JAk ktoś ma naprawdę takich uzywać, to zwróćcie
    uwagę ze takie kable są sztywne na morozie jak jasna cholera.
    ToMasz