eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyzmiana oleju › Re: zmiana oleju
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!newsfeed.pionier.net.pl!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.n
    ews.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-fo
    r-mail
    Date: Mon, 01 Oct 2012 10:30:59 +0200
    From: ojciecc <d...@o...pl>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:15.0) Gecko/20120907
    Thunderbird/15.0.1
    MIME-Version: 1.0
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: zmiana oleju
    References: <k46tlv$epb$1@node2.news.atman.pl>
    <506739a5$0$1228$65785112@news.neostrada.pl>
    <50680835$0$26682$65785112@news.neostrada.pl>
    <506809c8$0$26682$65785112@news.neostrada.pl>
    <k4bhvu$8cb$1@news2.ipartners.pl>
    In-Reply-To: <k4bhvu$8cb$1@news2.ipartners.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Antivirus: avast! (VPS 120930-1, 2012-09-30), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Lines: 40
    Message-ID: <506954c4$0$1306$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.27.13.180
    X-Trace: 1349080260 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 1306 83.27.13.180:10455
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2467146
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2012-10-01 09:50, Jakub Witkowski pisze:
    > Trochę mi si nie chce, ale skomentuję:
    >
    > W dniu 2012-09-30 10:58, ojciecc pisze:
    >> "Olejem mineralnym są zalane starsze konstrukcje które nie są
    >> przystosowane do pracy na oleju syntetycznym. Szczególnie dotyczy to
    >> uszczelnienia silnika gdyż olej mineralny jest gęstszy niż syntetyk
    >
    > Olej mineralny nie jest gęstszy. Używanie tego słowa w publikacji
    > świadczy o tym że tekst pisał nieuk.
    > Jest bardziej lepki, owszem, ale tylko na zimno. Co jest wadą.
    > Przy normalnych temperaturach pracy wszystkie cywline oleje, mineralne
    > czy syntetyczne, przeznaczone
    > do pracy w naszym klimacie, mają dość zbliżone lepkości. Bo tak są
    > projektowane.
    > Natomiast przy temperaturach wyższych niż normalne (duże obciążenia,
    > upały) olej mineralny jest mniej
    > lepki (bardziej "wodnisty") niż syntetyczny i gorzej chroni silnik.
    > Właśnie mała zmiana parametrów
    > pod wpływem temperatury i obciążeń jest jedną z głównych zalet syntetyka.
    >
    >> więc dojdzie do rozszczelnienia silnika.
    >> Poza tym film olejowy nie będzie dobrze utrzymywany na gładzi cylindra
    >> i dojdzie do szybszego zużycia pierścieni tłokowych.
    >
    > Bzdura. To oleje syntetyczne o wiele lepiej utrzymują film olejowy,
    > właśnie ze względu m.in. na to o czym
    > było wyżej, czyli na mniejszą utratę własności w wysokich temperaturach.
    > Poza tym sama baza ma wyższą
    > jakość, mniejsze jest starzenie się i utrata własności w funkcji czasu.
    >
    >
    > Tylko z tym wymywaniem jest trochę prawdy. Zapuszczony stary silnik,
    > taki co to się tu i ówdzie "poci"
    > na mineralu, zalany synentykiem potafi przekiekać jak sito, miałem taki
    > przypadek. Po powrocie na mineralny
    > się ponownie uspokoił (choć tak naprawdę, powinien po prostu zostać
    > naprawiony czyli dostać nowe uszczelki)
    >
    Wiesz to z badań, czy wydaje Ci się? Ja się chwale tym co przeczytałem.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: