-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
From: Artur 'futrzak' Maśląg <f...@p...com>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: znacie ten "mit" o zderzeniu w sciane vs zderzeniu czołowym...
Date: Wed, 12 May 2010 08:03:06 +0200
Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
Lines: 26
Message-ID: <hsdg9d$b2c$1@inews.gazeta.pl>
References: <hs60ip$e9n$1@inews.gazeta.pl> <hs64hh$r76$1@inews.gazeta.pl>
<4be6a52c$0$19183$65785112@news.neostrada.pl>
<hs6iqk$4lo$1@news.agh.edu.pl> <hscfnj$hu5$1@inews.gazeta.pl>
<4be9c951$0$2593$65785112@news.neostrada.pl>
NNTP-Posting-Host: serwer.sekocenbud.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: inews.gazeta.pl 1273644142 11340 82.177.16.74 (12 May 2010 06:02:22 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Wed, 12 May 2010 06:02:22 +0000 (UTC)
X-User: futrzak1966
In-Reply-To: <4be9c951$0$2593$65785112@news.neostrada.pl>
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.8.1.23) Gecko/20090812
Thunderbird/2.0.0.23 Mnenhy/0.7.6.666
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2279343
[ ukryj nagłówki ]Tomasz Pyra pisze:
> MaćkuPićku pisze:
>> W dniu 2010-05-09 17:02, marjan pisze:
>>
>>> Tomek, a powiedz mi jedno, może wiesz. Jak by się do takiego crash-testu
>>> miał samochód z solidną klatką bezpieczeństwa stosowaną w rajdach?
>>
>>
>> należy tylko brać jedną kupę pod uwagę.
>> Przy 80 na godz przeciążenie wyniosło 50kilka g
>> przy 160 to było 160 g.
>> Łeb urwie. na pewno.
>
> Purley przeżył zderzenie ze ścianą przy 173km/h, co dało 180g.
> A to były zabezpieczenia z 1973 roku, nie było jeszcze takich wynalazków
> jak HANS, a kaski były cięższe niż dziś. Tyle że to było F1, ale
> przeciążenia, fotele i mocowanie do nich podobne.
Tak, tak - świetny przykład. Jest to do dziś rekord i tylko przypadek
sprawił, że przeżył. Było to w roku 1977 i przeciążenie był 179,8g.
Inni ginęli przy wielokrotnie niższych przeciążeniach. Sam Purley
zginął dość pechowo - w katastrofie akrobacyjnego dwupłatowca.
Colin McRae też przeżył wiele wypadków, a zginął w katastrofie
włąsnego helikoptera...
Następne wpisy z tego wątku
- 12.05.10 10:22 MichałG
- 12.05.10 13:12 marjan
- 12.05.10 14:29 Pszemol
- 12.05.10 15:04 Ghost
- 12.05.10 16:25 Pszemol
- 12.05.10 16:45 Ghost
- 12.05.10 21:47 Kuba \(aka cita\)
- 12.05.10 22:43 Vax
- 12.05.10 22:59 Vax
- 13.05.10 08:42 Ghost
- 13.05.10 16:13 Vax
- 13.05.10 16:26 Ghost
- 13.05.10 17:04 Vax
- 13.05.10 17:14 Ghost
- 13.05.10 17:16 Ghost
Najnowsze wątki z tej grupy
- korki prawie takie same
- Takie elektryki mają sens ale czy z Francuską MARŻĄ?
- Warta S.A. - przyjęta odpowiedzialność?
- nie zna życia ten
- dziękuję nie tankuję
- Bo konie to ...
- narząd nieużywany zanika
- Czy można zaparkować w tym miejscu?
- czy grad zbił wam szybę?
- Co dalej z Izerą...
- Nowe samochody są RAKOTWÓRCZE tylko nikt tego nie chce głośno powiedzieć
- czy zabioro mu auto?
- Chińczyki mają dość czekania na tuska i te jego UROJONE audyty
- coraz trudniejsze rozmowy o OC
- O co chodzi?
Najnowsze wątki
- 2024-06-05 [ot] spec od renowacji/reperacji kurtek skorzanych
- 2024-06-05 Koszt przywrócenia wychodnego numerowi w Plusie
- 2024-06-06 korki prawie takie same
- 2024-06-05 Takie elektryki mają sens ale czy z Francuską MARŻĄ?
- 2024-06-05 Warta S.A. - przyjęta odpowiedzialność?
- 2024-06-04 nie zna życia ten
- 2024-06-06 A jednak nie kondensatory
- 2024-06-06 Re: A jednak nie kondensatory
- 2024-06-06 Wymiana SIM Aero2
- 2024-06-06 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-06-06 Warszawa => Senior React Native Developer <=
- 2024-06-06 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-06-06 Warszawa => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-06-05 Olsztyn => Sales Specialist <=
- 2024-06-05 Ulm => Integration & Test Engineer <=